Part 3 بگاء وفقد🤎🥺

186 5 3
                                    

يللا نبدأ 🤎

جاهزين حبايبي!؟ 🤎

🤎🤎🤎🤎🤎🤎

"دقت الساعة السابعة مساءا فكان قد عاد الجميع من مهامهم التى يؤدونها كل يوم"

"جت رسيل من دروسها متعبة لأن اليوم گام طويل بما فيه الكفاية"

رسيل: يا أمل ي ماااامااااا عااااايزة ااااااكل

أمل: ايه ي طفسة خدي نفسك الاول لأحسن الأكل يكبس على نفسك ونقولك وداع ي سيسو وتروحى فيها.

رسيل: بعد الشر عليا يا كئيبة وانتى عارفة ان اليوم ده مليان ي اختى وباجى تعبانة جامد.

أمل: بهزر معاكى ي سيسو ي سگر اه صح بقولك ايه...

رسيل بفضول: نعم

أمل: أنا عملتلك الأكلة اللى انتى بتدمنيها (بتحبها اوي).

رسيل بلهفة وبحلقت عنيها مع أمل: بجد بجد.

أمل بضحكة جميلة: بجد بجد.

رسيل بلهفة: طب طب عملتي ايه عملتي ايه وفى نفس الوقت قالت استني متقوليش ي أمل متقولييييش استني وبضحكة جميلة قالت استني أنا أخمن الاول وأقولك.

أمل: ماشي ي ست اللمضة قولى يلاا.

رسيل: امممممممم عملتيلى گشري صح!!؟

أمل: صح ي قردة عملتلك گشري وحمرتلك معاه بصل كمان ايه رأيك بقا.

رسيل بفرحة: لا دا انتي محتاجة جايزة نوبل بقا ع الانجاز ده ي أملولة ي قمر انت ي قمر.

أمل: اه مصلحه مصلحه ي أروبة انتي ي قردة😂

رسيل: ماما موجوده وبابا موجود أومال قمر فين!؟

أمل: والله لسة مرجعتش لحد دلوقتي وتلفونها مغلق ومش عارفين نوصلها واحنا قلقانين عليها كانت مفروض تييجي بقالها ساعة كدة.

رسيل: طب والعمل ايه ي أمل لازم نتصرف

قطع حديثهم صوت والدهم.....

الأب(على): أنا خارج أشوف قمر ي بنات فين دلوقتي وهاخد صورة ليها معايا...

قامو رسيل وأمل فى صوت واحد: بابا انت هتروح لوحدك..!؟

على: اه هروح لوحدي مش كفاية اختكو اللى مرجعتش ويا عالم فى ايه فالأضمن خليكو هنا وأنا هحاول أوصلها...

رسيل وأمل فى صوت واحد: ربنا معاك ي بابا وترجعلنا انت وقمر بالسلامة يارب.

على: يارب

فأخذهم الأب فى حضن دافىء وطمأنهم.

رسيل وأمل: ربنا يخليك لينا ي بابا.

وخرج الاب(على)......

وهنا بقا گانت الام (منى) فى غرفتها تبگي على ابنتها قمر وتتمني انها لم توقظها للذهاب إلى الجامعة تتمني ان كانت تتركها نائمة ولم تخرج من البيت وظلت تبكي وتبكي ولا تصدر صوتا ابدا تعبيرا عن شعورها بعدم عودة ابنتها من الجامعة حتي الان...

عشقت الفقيرة🌎💙حيث تعيش القصص. اكتشف الآن