My Feelings

658 61 0
                                    

[Chorong's P.O.V]

Chorong: Ye Cik, Nak Pesan Apa ?

Soalku Ramah Sambil Memegang Sebatang Pen Dan Sebuah Buku Nota Untuk Menulis Makanan Dan Minuman Yang Dipesan Oleh Pelanggan Itu

Pelanggan: 2 Pizza And 2 Vanilla Milkshake. Kamsaamida
Chorong: Nae..

Aku Menyalin Pesanan Yang Diminta Oleh Pelanggan Itu. Kemudian, Aku Terus Menuju Ke Bahagian Dapur.

Chorong: Yahh ! Jin-Ahh !

Jin Yang Sedang Sibuk Memasak Di Dapur Bersama J-Hope Dan Jimin Segera Menoleh Ke Arahku.

Jin: Waeyo ?
Chorong: Nah..

Aku Menghulurkan Pesanan Yang Diminta Oleh Dua Orang Pelanggan Itu Tadi.

Jin: Meja 28, 2 Pizza, 2 Vanilla Milkshake.
Chorong: Yup

Aku Menganggukkan Kepalaku. Kemudian Berlalu Pergi Untuk Mengambil Pesanan Daripada Para Pelanggan Lagi.

~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•

[Suho's P.O.V]

Aku Memakirkan Keretaku Betul-Betul Di Hadapan Cafe Love Love Love. Aku Masuk Ke Dalam Cafe Itu Dan Mula Mencari Kelibat Chorong.

Aku Melihat Chorong Yang Agak Sibuk Mengambil Dan Menghantar Pesanan Daripada Para Pelanggan Memandangkan Ramai Yang Makan Di Situ Hari Ini. Aku Segera Menarik Sebuah Kerusi Dan Duduk Di Situ Sementara Menunggu Chorong Menyedari Kehadiranku.

Tiba-Tiba Telefonku Berbunyi. Nama Boram Tertera Di Skrin. Huh, Ni Mesti Omma Yang Berikan Nombor Telefonku Kepada Boram. Dengan Malas Aku Menjawab Panggilan Itu.

"Annyeonghaseyo" Kataku Dengan Malas.

"Annyeong ! Suho Oppa ! Oppa Jom Keluar !" Jawab Boram Dengan Nada Yang Terlebih Excited. Huh, Menyampah Pula Aku Dengar Suaranya Yang Gedik Itu.

"Aku Takde Lah Sekarang Ni"

"Alah.. Oppa Pergi Mana ? Jom La Keluar.. Boram Ni Future-Wife Oppa Jugak" Pintanya Sambil Membuat Nada Merajuk.

"Aku Keluar. Lain Kali Je Lah Keluar. Btw, Sape Kata Kau Future-Wife Aku ? Benda Ni Still Dalam Perancangan Kay ! Bye" Aku Mematikan Panggilan. Huh, Kenapalah Dalam Banyak-Banyak Lagi Gadis Lain Di Dunia Ni Boram Gedik Itu Juga Yang Omma Berkenan ? Benci Betul !

??? : Cik Nak Pesan Ape ?

Suara Itu.. Bukankah Itu Suara Chorong ? Aku Mengalih Pandanganku Ke Arahnya.

Chorong: Suho ?

Jelas Dia Agak Terkejut Dengan Kehadiranku Disitu.

Suho: Ye Lah.. Kenapa Macam Terkejut Je ? Tak Suka Ke Saya Datang Sini ?
Chorong: Bukan Tak Suka.. Tapi Terkejut.. Awak Tak Pernah Datang Kat Sini Tiba-Tiba Awak Ada.
Suho: Ehh, Saya Pernah Datang Sinilah ! Awak Je Tak Perasan..
Chorong: Yelah.. Awak Nak Pesan Ape ?
Suho: Oreo Milkshake ^_^
Chorong: Tu Je ?
Suho: Yup. Sebenarnya Saya Datang Nak Ajak Awak Keluar Lepas Awak Habis Kerja.
Chorong: Saya Habis Kerja Pukul 8 Malam Lah Suho. Larat Ke Awak Nak Tunggu ? Sekarang Baru Pukul 4.
Suho: 8 ? Habis Bila Awak Nak Siapkan Kerja Sekolah Awak ?
Chorong: Balik-Balik Rumah Saya Terus Buatlah.. Btw, Waktu Rehat Saya Pukul 4:30. Nanti Kita Keluar Time Tu Okey ? Saya Nak Sambung Kerja Jap..
Suho: Okey..

Aku Berasa Kasihan Terhadap Chorong. Kerja Sekolah Dah La Bertimbun ! Entah Pukul Berapalah Dia Tidur.

~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•

-Moonlight Park [4:30 PM]-

[Chorong's P.O.V]

Suho Membawaku Ke Moonlight Park Memandangkan Moonlight Park Sangat Dekat Dengan Tempat Kerjaku. Kami Duduk Di  Sebuah Bangku.

Suho: Now Tell Me..
Chorong: Bagitau Apa ?
Suho: Kenapa Awak Jarang Keluar Rumah And Kerja Lepas Sekolah ?
Chorong: Hurmm..

Lagi Sekali Aku Mulai Nangis

Suho: Chorong-Ssi.. Waeyo ?
Chorong: Omma Dan Appa Saya Bercerai. Saya Sedih Sangat. Bila Keluar, Semua Orang Ada Omma And Appa. Sebab Tu, Saya Berkurung Je Dalam Rumah. Then Diorang Tak Hiraukan Saya Dengan Unnie Saya. Mujurlah Omma Saya Bagi Juga Duit Belanja Untuk Kami Berdua. Itu Pun Masih Tak Cukup.. Jadi Saya Dan Unnie Kene Bekerja Untuk Tampung Hidup Kami. Mujurlah Masih Ada Rumah Tu.. Kalau Tak, Entah Kat Manalah Kami Nak Tinggal..

Ujarku Sambil Menangis Teresak-Esak.

Suho: Chorong-Ssi.. M-M-Miahaeyo..
Chorong: Gwenchana..
Suho: Saya Faham Perasaan Awak.. Nak Pinjam Bahu Saya ?
Chorong: //Angguk// Nae..

Aku Menyandarkan Kepalaku Di Bahu Suho Dan Mula Menangis Sambil Suho Menepuk-Nepuk Belakangku.

T.B.C

Thank You My LoveWhere stories live. Discover now