[Chorong's P.O.V]
Aku Berjalan Bersama Suho Untuk Pulang Ke Rumah. Tapi Ada Sesuatu Yang Menghairankan Aku, Setiap Kali Aku Berjalan Bersama Suho, Mesti Dia Akan Memegang Tanganku. Maybe Dia Dah Terbiasa Kott Macam Tu..
Suho: Chorong-Ssi...
Chorong: Nae ?
Suho: Rumah Awak Kat Mana ?
Chorong: Yang Warna Biru Tu..Ujarku Sambil Menunjukkan Rumah Banglo Dua Tingkat Bewarna Biru Kepada Suho.
Suho: Jinjjayo ?
Chorong: Nae..
Suho; Rumah Saya.. Kat Sebelah Rumah Awak
Chorong: Mwo ? Maknanya Kita Dah Lama Berjiranlah ?
Suho: Hehehe.. Tak Sangka Kan Kita Ni Sebenarnya Jiran. Rumah Sebelah-Sebelah Pulak Tu
Chorong: Banyak Betul Kebetulan Harini
Suho: Kan.. Hehe.. Btw Kenapa Saya Tak Pernah Nampak Awak Pun Sebelum Ni ?
Chorong: Sebelum Ni...Aku Menundukkan Mukaku.. Air Mata Mulai Membasahi Pipiku. Suho Yang Melihat Tingkah-Laku Ku Itu Segera Memegang Bahuku.
Suho: Chorong ? Wae Awak Nangis ?
Chorong: Aniya..
Suho: Ni Mesti Ada Apa-Apa.. Cuba Awak Ceritakan Kat Saya. Apa Kata Kita Pergi Taman ? Awak Ceritakan Kat Sana
Chorong: //Geleng// Tak Bolehlah.. Saya Kena Pergi Kerja Lagi 40 Minit
Suho: Kerja ?
Chorong: Nae... Nanti Saya Ceritakan Kat Awak Kenapa
Suho: Awak Kerja Apa ? Kat Mana ?
Chorong: Saya Kerja Sebagai Pelayan Kat Love Love Love Cafe. Okey Lah Saya Nak Masuk Rumah. Annyeong !
Suho: Annyeong..Aku Segera Masuk Ke Dalam Rumahku. Ku Lihat Yuri Unnie Sedang Memasak Di Dapur. Yuri Unnie Sudah Siap Memakai Uniform Kerja Sebagai Waitress Di Love Love Love Cafe.
Chorong: Annyeong Unnie !
Yuri: Chorong-Ssi.. Macam Mana First Day School ?
Chorong: //Buat Thumbs Up// Great ! Chorong Dah Dapat Ramai Kawan.
Yuri: Kawan Je ? Namja-Chingu Tak De ?
Chorong: Yahh !
Yuri: Hahaha Unnie Melawak Je La. Nah, Makan Ni, Lepas Ni Kita Pergi Cafe Sama-Sama.
Chorong: Arasseo !Aku Segera Memakan Waffle Yang Dibuat Oleh Yuri Unnie. Ahh, Sedapnya ! Yuri Unnie Memang Pakar Kalau Bab-Bab Masakan Pastry. Yuri Unnie Sememangnya Mengambil Bidang Chef Kepastrian Di Universiti. Sayangnya, Dia Tidak Dapat Menyambung Pelajaran Selepas Omma Dan Appa Bercerai Atas Faktor Kewangan.
Chorong: Sedapnya Unnie ! Ni Kalau Bukak Cafe Mesti Laku !
Ujarku Berseloroh Sambil Memakan Waffle Yang Dibuat Oleh Yuri Unnie.
Yuri: Banyak La Kamu. Kita Mana Mampu Nak Bukak Cafe
Chorong: Nantilah Kita Buka.. Kita Kumpul Duit Dulu.. Lepastu Kita Bukak Cafe !
Yuri: Hehe.. Ye Lah Tu.. Dah Cepat. Dah Pukul 2 Ni.. 2:30 Kita Kena Ada Dekat Sana Dah.
Chorong: NaeAku Segera Bangun Dan Mencuci Pinggan Dan Cawan Yang Digunakan Olehku Tadi. Kemudian Aku Terus Naik Ke Atas Untuk Bersiap-Siap Untuk Ke Kerja.
~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•
[Suho's P.O.V]
Peliklah.. Kalau Tengok Rumah... Chorong Nampak Macam Orang Kaya. But Kenapa Dia Kena Kerja ? Sebagai Pelayan Pulak Tu.
Dari Tadi Aku Tak Habis-Habis Berfikir Benda Itu. Memang Sungguh Menghairankan. Buat Apa Orang Kaya Mahu Bekerja Sebagai Pelayan Separuh Masa Pula ?
Aku Mengerling Jam Yang Digantungkan Di Dingding Bilikku. Sudah Hampir Pukul 3 Petang.
"Agaknya.. Chorong Dah Pergi Kerja. Baik Aku Pergi Sana."
Aku Segera Mencapai Jam Tangan Dan Wallet Ku Dan Segera Turun Ke Bawah. Di Bawah, Aku Terserempak Dengan Omma.
Puan Kim: Nak Pergi Mana Suho-Ssi ?
Suho: Suho Nak Keluar Kejap
Puan Kim: NaeAku Segera Keluar Dari Rumah Setelah Mendapat Kebenaran Daripada Omma. Aku Menghidupkan Enjin Keretaku Dan Memandu Ke Love Love Love Cafe
T.B.C
YOU ARE READING
Thank You My Love
Roman pour AdolescentsTittle : Thank You My Love Hero : Suho Heroin : Chorong Other Cast : Boram, Jungkook, Yuri, Apink, EXO Subtile : Malay Genre : Romace Sipnosis : - ( Malas Nak Buat xD)