Clinic Conflict

548 56 0
                                    

[Suho's P.O.V]

Aku Terdengar Seseorang Menjerit Memanggil Namaku. Segera Aku Mengalihkan Pandanganku Ke Arah Punca Suara Itu.

BORAM ?!

Seriously ?! Wae Dia Ada Kat Sini ? Huh, Menganggu Ketenteraman Orang Betul Dia Ini =_=

Boram Berjalan Menuju Ke Arahku Sambil Menggenggam Kedua-Dua Belah Tangannya. Marahkah ? Heh Aku Tak Kisah Pun :P

Boram: Why Are You Here With This Girl ?!

Katanya Sambil Menunjuk-Nunjuk Ke Arah Chorong Sambil Membuat Ekspresi Muka Tidak Suka.

Suho: Waeyo ? Salah Ke ?
Boram: Memang Salah ! Remember Kim Suho ! Kita Akan Berkahwin Bulan Depan ! It's Confirmed ! Don't Forget About It ! And I Tak Nak You Berkepit Dengan Perempuan Ni !

Boram Meninggikan Suaranya Lagi. Aishh.. Dah La Suara Sumbang. Sakit Telinga Dengar !

Suho: Omma Aku Tak Kata Apa-Apa Pun ! Jangan Nak Memandai Kay ! Btw, Kau Sape Nak Halang Aku Nak Kawan Dengan Sape Pun ? Hidup Aku Hak Aku Lah !
Boram: I'm Your Future-Wife ! I Ada Hak Nak Halang You Kawan Dengan Sape Pun !
Suho: Ahh Takat Future-Wife Ape La Sangat.. Kau Nak Aku Nak Sangat Ke Kat Kau ?
Boram: Huh, You Akan Menyesal Cakap Macam Tu Dekat I Suho ! Macam Mane Pun Kita Akan Tetap Kahwin Bulan Depan ! Deal !

Boram Segera Keluar Dari Klinik Itu. Qri Dan Soyeon Juga Turut Keluar Dari Situ.

Chorong: Suho-Ssi...
Suho: Nae ?
Chorong: Betul Ke Ape Yang Dia Kata ?
Suho: Anniya~ Dia Perasan Je Tu.

Aku Terpaksa Membohong Chorong. Aishh~ Kalau Aku Cakap Betul Mesti Nanti Chorong Akan Menjauhkan Dirinya Dari Aku.

Chorong: Betul Ke Ni ?

Ekspresi Wajah Dan Nada Suaranya Seperti Susah Untuk Mempercayai 100% Kata-Kataku Itu. Aduhh~ Si Boram Ini Memang Bawak Bencana Betullah !

Suho: Betullah.. Ermm... Chorong-Ssi..
Chorong: Nae ?
Suho: Saya Nak Mintak Tolong Awak.. Boleh ?
Chorong: Boleh
Suho: Tolong Menyamar Jadi Girlfriend Saya ?
Chorong: Hah ?

Okey.. Dia Terkejut.. Sememangnya Terkejut. Siapa Tak Terkejut Kan Baru Kenal Sehari Dah Ada Orang Minta Menyamar Jadi Girlfriend.

Chorong: Apa Maksud Awak ?
Suho: Err.. Boleh Tak ?
Chorong: Biar Saya Fikir Dulu Pasal Tu.. Nanti Bila Saya Dah Buat Keputusan Saya Call Awak.
Suho: Nae

~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•

[Chorong's P.O.V]

Penatnya ! Sampai-Sampai Sahaja Di Rumah Aku Terus Berbaring Di Atas Katil. Empuknya ! Ini Kalau Tidur Mesti Nyenyak !

Namun, Kata-Kata Suho Ketika Dalam Perjalanan Ke Rumah Aku Ini Masih Terngiang-Ngiang Di Kepalaku.

-Flashback-

Suho: Kalau Awak Sudi... Saya Akan Bagi Awak Upah.. Jangan Risau..
Chorong: Awak Ingat Saya Ni Perempuan Murahan Ke ?!

Aku Mula Meninggikan Suara. Aku Tidak Minta Pun Supaya Suho Memberikan Upah Kepadaku Jika Aku Sanggup Menyamar Sebagai Kekasihnya.

Suho: Anniya.. Bukan Tu Maksud Saya.
Chorong: Habis ?

Tiba-Tiba Suho Memberhentikan Keretanya Di Tepi Jalan. Dia Membuka Tali Pinggang Keledarnya. Kemudian Dia Bergerak Mendekatiku. Mukanya Kini Hanya Seinci Jaraknya Dari Muka Aku ! Aku Mula Berasa Takut.

Suho: Takut ?

Aku Hanya Mengganggukkan Kepalaku. Lidahku Tiba-Tiba Kelu Untuk Berkata-Kata.

Suho: Jangan Risau.. Saya Bukan Lelaki Jenis Macam Tu..

Dia Mula Menjarakkan Mukanya Dari Mukaku. Aku Menghela Nafas Lega~

Suho: Niat Saya Nak Tolong Awak Je..
Chorong: Maksud ?
Suho: Awak Mesti Letih Kan ? Homework Siapkan Kat Sekolah.. Kadang-Kadang Sampai Makan Dalam Kelas Waktu Rehat Sebab Nak Siapkan Homework. Kalau Tak Sempat Siapkan, Sambung Buat Pula Kat Rumah Lepas Habis Kerja. Awak Bukan Robot Chorong.
Chorong: Saya Tak Kisah Pun Semua Tu Suho.. Kalau Unnie Saya Sanggup Berkorban Dengan Berhenti Belajar Dekat University Semata-Mata Nak Kerja, Apa Salahnya Saya Kerja Juga Untuk Ringankan Beban Dia ? Saya Tak Nak Susahkan Dia.. Daripun, Saya Tak Nak Nampak Macam Perempuan Murahan Di Mata Awak Suho..
Suho: Saya Tak Anggap Pun Awak Macam Tu.. Awak Fikirkan Lah Dulu Tawaran Saya Tu.. Lepas Awak Dah Buat Keputusan Awak Call Je Saya.

-End Flashback-

Chorong: Kenapa Dia Beria-Ia Nak Tolong Aku And Nak Aku Menyamar Jadi Girlfriend Dia ?

T.B.C

Thank You My LoveWhere stories live. Discover now