[Chorong's P.O.V]
"Kau Rasa Patut Tak Aku Terima Tawaran Dia Tu ?" Soalku Meminta Pendapat Daripada Jessica, Bff Aku Ketika Di Sekolah Lama Aku Dahulu.
"Aku Rasa Kau Patut Terima Je.." Ujarnya Bersahaja.
"Tapi.." Ayatku Tergantung.. Tak Tau Bagaimana Mahu Menerangkan Keadaan Sebenar Kepada Jessica.
"Mesti Kau Fikir Kenapa Dia Beria-Ia Nak Tolong Kau And Minta Kau Jadi Girlfriend Dia Ann ?" Pandai Betul Jessica Meneka. 100% Betul !
"Dia Sukakan Kau Lah Tu :P" Jessica Menyakatku.
"Yahh !" Aku Memarahinya. Ishh... Orang Serius Dia Boleh Melawak Pulak.
"Aku Melawak Je La. Kay, Kau Kena Tanya Dulu Apa Sebabnya Dia Buat Macam Tu. Lepastu Kau Fikirlah Perlu Ke Tak Nak Terima Tawaran Dia Tu" Jessica Yang Sememangnya Expert Dalam Hal-Hal Ini Sudah Mula Mengeluarkan Buah Fikirannya x3
"Okey.. Aku Ikut Cara Kau.." Aku Bersetuju Dengan Idea Jessica Yang Boleh Dikatakan Bernas Itu.
~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•
-XOXO High School (7:20 A.M.)-
[Suho's P.O.V]Aku Melangkah Masuk Ke Dalam Kelas Dan Mencari-Cari Kelibat Chorong. Namun Tiada Seorang Pun Di Dalam Kelas. Hanya Beg Chorong Sahaja Yang Ada Di Tempat Duduknya. Aduhh... Manalah Pula Si Chorong Ni Hilang ?
" BOOM ! "
" Opocot Kebabom ! " Aku Terlompat Sambil Melatah Apabila Seseorang Tiba-Tiba Mengejutkanku Sambil Menolak Belakangku.
Dia Terkekek-Kekek Ketawa Sambil Menutup Mulutnya Melihat Reaksiku Apabila Dia Mengejutkan Aku.
Suho: Yahh ! Park Chorong !
Chorong: Hehehe..
Suho: Apa Hehehe ?
Chorong: Tak Sangka Awak Boleh Melatah "Opocot Kebabom"Dia Menyambung Tawanya Lagi. Aishh.. Geram Betul Dengan Dia Ini !
Suho: Pandai Dah Kacau Orang Ye~
Chorong: Sehun Ajarkan.
Suho: Amboi ! Cepatnya Si Sehun Ni Cari Pelajar !
Chorong: Btw, Saya Dah Buat Keputusan..
Suho: Apa Keputusan Awak ?Ujarku Teruja. Aishh Kenapalah Dengan Aku Ni ? Nampak Beno Overdose Nye.
Chorong Masih Lagi Diam. Dia Tidak Bercakap Sebaliknya Menarik Lenganku Ke Taman Sains.
Suho: Need Privacy Huh ?
Chorong: YupDia Berdiri Memandangku. Betul-Betul Memandang Ke Arah Anak Mataku. Mukanya Agak Serius.
Chorong: Before Saya Nak Bagitau Keputusan Saya, Saya Nak Tanya Awak Something.
Suho: Tanya Apa ?
Chorong: Apa Sebab Awak Beria Nak Tolong Saya ? Kenapa Awak Nak Saya Menyamar Jadi Girlfriend Awak ?
Suho: Hurmm..Kalau Kemarin Chorong Menceritakan Kisah Pahit Hidupnya, Kali Ini Giliran Aku Pula.
Chorong: Suho-Ssi.. Awak Buat Ni Bersebab Kan ? Awak Ada Masalah Ke ? Cer Bagitau Kat Saya. Semalam Awak Dah Dengar Masalah Saya. Harini Saya Pula Nak Dengar Masalah Awak.
Suho: Omma Saya.. Dia Paksa Saya Untuk Kahwin Dengan Boram..
Chorong: Tapi Semalam Awak Kata Benda Tu Tak Betul ?
Suho: Time Tu Tak Confirm Lagi. Balik-Balik Rumah Omma Kata Benda Itu Confirm.
Chorong: Habis Kenapa Awak Minta Saya Menyamar Jadi Girlfriend Awak ?
Suho: Kalau Awak Menyamar Jadi Girlfriend Saya.. Omma Saya Akan Tahu Saya Ada Pilihan Sendiri.
Chorong: Maknanya Lamala Saya Kena Menyamar Jadi Girlfriend Awak ?
Suho: Tengok Keadaan.. Takpelah Kalau Awak Tak Nak. Saya Fikirkan Cara Lain Nak Mengelak Dari Kahwin Dengan Boram TuAku Pusing Ke Belakang Dan Mahu Pulang Ke Kelas. Perasaan Aku ? Agak Hampa.
Chorong: Suho-Ssi.
Tiba-Tiba Chorong Memegang Tanganku Untuk Menghalangku Dari Pulang Ke Kelas.
Chorong: Saya Setuju Nak Menyamar Jadi Girlfriend Awak.
Suho: Jinjjayo ?Ahh~ Lega ! Ceria Terus Riak Wajahku Selepas Chorong Bersetuju Untuk Menyamar Menjadi Girlfriend Aku.
Chorong: Betullah
Suho: Kamsaamida !Akibat Terlalu Gembira, Aku Terus Memeluk Chorong Sambil Tak Henti-Henti Berterima Kasih Kepadanya.
~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•
[Chorong's P.O.V]
Aku Agak Terkejut Apabila Suho Tiba-Tiba Memelukku. Mungkin Dia Sangat Lega Sebab Aku Sudi Untuk Tolong Dia Kott.. Lalu Aku Perlahan-Lahan Membalas Pelukannya.
Chorong: Kajja.. Kita Masuk Kelas.
Aku Melepaskan Pelukanku. Dan Memegang Tangan Suho Masuk Ke Dalam Kelas. Ehem~ Jangan Banyak Tanya Kenapa Aku Pegang Tangan Dia. Kan Aku Setuju Nak Menyamar Jadi Girlfriend Dia. Penyamaran Bermula Sekarang ! Ahaha~
Chorong: Lepasni Apa Rancangan Awak ?
Soalku Ketika Dalam Perjalanan Pulang Ke Kelas.
Suho: Saya Nak Kenalkan Awak Kat Omma Saya. Tapi, Omma Saya Tu Tegas Sikit Tau. Dia Akan Tanya Macam-Macam Kat Awak Pasal Saya. So, Lebih Baik Awak Ambil Tahu Pasal Saya.
Suho Mengangkat Keningnya Sambil Tersenyum Nakal.
Chorong: Kenapa Senyum Macam Tu ?
Suho: Kenapa ? Terpikat Ke ?
Chorong: Yahh !
Suho: Hahaha.. Saya Melawak Je La. Btw Harini Awak Free Tak ?
Chorong: Harini Saya Cuti. So Petang Saya Free.
Suho: Good ! Petang Ni Jom Jumpa ! Saya Ambil Awak. Kita Pergi Moonlight Park Lagi.
Chorong: Nak Buat Apa ?
Suho: Kan Kita Nak Kenal Satu Sama Lain.
Chorong: Sampai Kena Jumpa ?
Suho: Mestilah ! Minggu Depan Saya Nak Bawa Awak Jumpa Omma Saya Dah
Chorong: Hurmm.. Okey..T.B.C
YOU ARE READING
Thank You My Love
Ficção AdolescenteTittle : Thank You My Love Hero : Suho Heroin : Chorong Other Cast : Boram, Jungkook, Yuri, Apink, EXO Subtile : Malay Genre : Romace Sipnosis : - ( Malas Nak Buat xD)