Escape Plan

563 54 4
                                    

Psttt.. Annyeong ~ Pls Support My New Fanfic “ Suddenly I've Fall For You” Kamsahamida :)

[Chorong's POV]

Aku Berlari Masuk Ke Dalam Rumah. Kemudian Aku Terus Masuk Ke Dalam Bilikku.
Aku Menyembamkan Mukaku Di Bantal ><

Chorong: Wae Aku Sedih Sangat Ni ? Stop Thinking About It Chorong !

Aku Memarahi Diriku Kerana Asyik Memikirkan Tentang Suho. Aishh..

Tok.. Tok.. Tok..

Pintu Bilikku Diketuk. Itu Mesti Yuri Unnie. Siapa Lagi Kalau Bukan Dia ? Hantu :O ?

Chorong: Masuklah
Yuri: Chorong-Ssi.. Waeyo ?
Chorong: Wae ?
Yuri: Kamu Menangiskan ?
Chorong: Mane Ade..
Yuri: Yelah.. Ni, Macam Mane Jumpe Omma Suho Tadi ? Jadi Tak Plan Kamu Dua Orang Tu ? (P/S~ Yuri Dah Tau Chorong Menyamar Jadi Girlfriend Suho)
Chorong: Tak Jadilah Unnie.. Omma Suho Still Nak Kahwinkan Suho Dengan Boram Tu..
Yuri: Patut Pun Kamu Sedih Semacam..
Chorong: Kenapa Pulak ?
Yuri: Kamu... Sukakan Suho Kan ?
Chorong: Yahh ! Mane Ade !
Yuri: Mengaku Je Lah..
Chorong: Aishh.. Unnie !
Yuri: Hahaha Ye Lah Ye Lah.. Dah Unnie Nak Sambung Masak.

~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•

[Suho's P.O.V]

"Suho, Omma Nak Kamu Berdua Berpisah ! Macam Mana Pun Kamu Akan Kahwin Dengan Boram,"

"Takde Tapi-Tapi ! Omma Dah Janji Dengan Keluarga Boram Pasal Perkahwinan Ni,"

"No Excuses ! Keluarga Kita Dengan Keluarga Boram Dah Plan Supaya Kamu Berdua Berkahwin Sejak Kamu Kecil Lagi !"

Suho: Kenapalah Omma Beria Sangat Nak Aku Kahwin Dengan Boram Tu ? Ingat Aku Ni Patung Ke ? Aishh..

Tiba-Tiba Omma Memanggil Namaku Dari Bawah.

Puan Kim: Suho ! Petang Ni Keluar Dengan Boram Pukul 2 ! You Better Have A Date With Her

Huh, Boram Boram Boram.. Menyampahlah ! Omma Tak Payah La Nak Ikut Sangat Rancangan Keluarga Untuk Kahwinkan Kami Berdua Dari Kecil Lagi Tu. Omma Ni Agak... Keterlaluan..

Aku Takkan Biarkan Omma Kawal Hidup Aku ! Segera Aku Mencapai Telefonku Dan Segera Mendail Nombor Telefon Chorong.

"Yeobseyo. Suho-Ssi," Chorong Menjawab Panggilanku. Namun Ada Sesuatu Yang Pelik Dengan Suaranya.

"Chorong-Ssi.. Awak Menangis Ke ?" Soalku.

"A-A-Anniya.." Jawabnya Tergagap-Gagap.

"Wae Suara Awak Macam Tu ?" Soalku Lagi.

"S-S-Saya Sakit Tekak,"

"Tadi Awak Tak Sakit Tekak Pun. Awak Menangiskan ?" Dugaku. Memang Suaranya Jelas Menunjukkan Yang Dia Sedang Menangis.

"N-N-Nae.." Akhirnya Chorong Berterus-Terang.

"Jom Jumpa," Ujarku.

"T-T-Tapi.. Nanti Apa Omma Awak Kata ?" Chorong Mulai Was-Was Untuk Keluar Denganku. Aishh.. Ni Mesti Sebab Dia Tak Mahu Kacau Hubungan Aku Dengan Ibuku.

"Saya Katalah Saya Nak Keluar Dengan Boram," Kataku Lagi.

"Nak Jumpa Kat Mana ?" Soalnya. Yes ! Chorong Masih Nak Jumpa Dengan Aku !

"Saya Jemput Awak. Kita Kena Pergi Tempat Supaya Orang Tak Jumpa Kita. Saya Ambil Awak Pukul 2. Uh Oh, Pack Your Clothes. Saya Nak Bawa Awak Pergi Satu Tempat,"

"Arasseo, Bye" Dia Mematikan Talian. Aku Mengerling Jam Yang Digantungkan Di Dinding Bilikku. Sudah Pukul 1:30. Aku Segera Turun Ke Bawah.

Puan Kim: Nak Pergi Mana ?
Suho: Keluar Dengan Boram.
Puan Kim: Aikk, Boram Ke Chorong ?
Suho: Boramlah.. Suho Kene Terima Hakikat Yang Suho Akan Kahwin Dengan Boram, Right ?
Puan Kim: At Last ! Dapat Pun Kamu Terima Boram !

Ommaku Kelihatan Teruja Kerana Kononnya Aku Sudah Mula Menerima Boram. Huh, No Way !

Puan Kim: Pergilah Cepat ! Lama Nanti Boram Tunggu !
Suho: Nae

~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•

[Chorong's P.O.V]

Mana Suho Nak Bawak Aku Pergi ? Pack Your Clothes ? Ermm..

Aku Segera Bersiap. Rambutku Yang Lurus Dilepaskan. Aku Memakai Baju Labuh Bewarna Peach Dan Jaket Berlengan Pendek Bewarna Biru. Kemudian, Aku Turun Ke Bawah.

Chorong: Unnie, Err..
Yuri: Waeyo ?
Chorong: Chorong Nak Keluar..
Yuri: Kenapa Bawa Beg ?
Chorong: Err.. Suho..
Yuri: Unnie Faham.. Suho Stress Tu.. Sementara Kamu Keluar Dengan Dia Nanti, Kurangkanlah Tekanan Dia Tu.
Chorong: Nae Arasseo. Gomawo Unnie Sebab Faham.

Aku Memeluk Yuri Unnie. Tiba-Tiba, Suho Membunyikan Hon Keretanya Tanda Dia Sudah Tiba.

Yuri: Dia Dah Sampai Tu.. Pergilah..
Chorong: Bye Unnie !

Aku Segera Keluar. Yuri Unnie Mengikutiku Hingga Ke Pintu. Suho Membantuku Mengangkat Begku Masuk Ke Dalam Keretanya. Yuri Unnie Sempat Membisikkan Sesuatu Kepada Suho.

Suho: Chorong, Kajja.

Suho Memegang Lenganku. Aku Hanya Menganggukkan Kepalaku. Sebelum Kami Pergi, Aku Sempat Melambaikan Tanganku Kepada Yuri Unnie.

T.B.C

Thank You My LoveWhere stories live. Discover now