Confession

579 55 2
                                    

[Suho's P.O.V]

Pada Malam Itu, Aku Dan Chorong Sedang Berbual-Bual Di Ruang Tamu Sambil Menonton Televisyen.

"Kim Jeon Myeon, Anak Kepada Jutawan Terkenal, Kim Jae Joong Dilaporkan Hilang Sejak Semalam. Polis Sedang Aktif Mencari Beliau Di..."

Aku Segera Menutup Televisyen Itu. Aku Menundukkan Wajahku Sambil Mengusut-Ngusutkan Rambutku.

Chorong: Suho-Ssi.. Gwenchanayo ?
Suho: Saya Okey.. Just, Lepasni Kita Dah Tak Boleh Keluar Sebab Polis Tengah Aktif Cari Saya. Maybe Orang-Orang Mak Saya Pun Tengah Cari Saya Sekarang Ni.
Chorong: Saya Faham..

Tiba-Tiba Telefonku Berbunyi. "Appa" Tertera Di Skrin Telefonku. Aku Segera Menjawab Panggilan Itu.

"Yeobseyo Appa,"

"Suho-Ssi, Polis Dengan Orang-Orang Mak Kamu Tengah Cari Kamu Kat Seoul, Incheon Dan Cheongdam-Dong. Better Kamu Jangan Pergi Situ. Stay In Busan. Jangan Keluar Pergi Mana-Mana," Appa Mengingatkanku.

"Arasseo Appa,"

"Chorong Macam Mana ?"

Aku Melihat Ke Arah Chorong Yang Sedang Menaip Laju Papan Kekunci Di Telefonnya. Mungkin Sedang Bermesej Dengan Unnie Nya Tentang Hal Ini Juga.

"She's Okay.." Jawabku.

"Jangan Risau Suho, Appa Sekarang Ni Dalam Process Pujuk Keluarga Boram Supaya Tak Perlu Kahwinkan Kamu Berdua," Ujar Appaku

"Err.. Appa.. Suho Nak Tanya Something Boleh Tak ?"

"Tanya Apa ?"

"Kenapa Omma Dengan Keluarga Boram Beria-Ia Sangat Nak Kahwinkan Kami ? Takkan Sebab Rancangan Awal Tu Je Kott,"

"Sebenarnya.. Bukan Sebab Tu Je.." Nada Suara Appaku Bertukar Kendur. Seperti Ada Sesuatu Yang Dirahsiakan.

"Habis Sebab Apa ?" Soalku.

"Dulu, Omma Menumpang Tinggal Kat Situ Sebab Omma Lari Dari Rumah Keluarga Dia. Dia Banyak Berhutang Dengan Keluarga Boram Sementara Dia Tinggal Kat Situ. Kos Makan, Pakaian, Macam-Macam Lagi Omma Hutang. Sampai Satu Hari, Appa Pergi Ke Rumah Appa Boram Dan Terjumpa Dengan Omma. Sejak Tu Appa Mula Rapat Dengan Omma Dan Dengar Segala Masalah Omma Kamu. Lepastu, Appa Mintak Omma Tinggal Dengan Appa Supaya Tak Perlu Berhutang Dengan Keluarga Boram Lagi," Terang Appa Penjang Lebar. Begini Rupanya Kisah Omma Dan Appa. Aku Pun Tidak Sangka.

"Makin Lama Kami Makin Rapat Dan Lama-Lama Jatuh Cinta Dan Membuat Keputusan Untuk Berkahwin. Kemudian, Appa Berusaha Untuk Bayar Hutang Omma Dengan Keluarga Boram. Tapi Appa Baru Dapat Langsaikan Separuh Daripada Hutang Itu. Pada Masa Yang Sama, Syarikat Appa Hampir Muflis Waktu Tu Dan Omma Kamu Tengah Sarat Mengandungkan Kamu. Waktu Tu Appa Memang Takde Duit. Jadi Keluarga Boram Buat Syarat Supaya Kahwinkan Kamu Dengan Boram Untuk Langsaikan Hutang Tu," Baru Aku Faham Mengapa Omma Beria-Ia Mahu Aku Berkahwin Dengan Boram. Perlahan-Lahan, Air Mataku Mulai Jatuh.

"Kalau Kita Sambung Bayar Hutang Tu Tak Boleh Ke Appa ?" Soalku.

"Diorang Akan Gandakan Hutang Tu 3 Kali Ganda. Kita Mana Mampu Sampai Macam Tu," Ujar Appaku.

"Kamu Mangsa Keadaan, Suho. Macam Mana Pun, Appa Akan Tetap Berusaha Pujuk Keluarga Boram Tu Supaya Kamu Tak Perlu Berkahwin. Jangan Risau. Appa Nak Sambung Kerja Ni. Bye,"

"Nae Arasseo Appa.. Bye," Aku Menekan Butang "End Call".

Patutpun Omma Beria-Ia Sangat Suruh Aku Kahwin Dengan Boram. Patutpun Omma Marah Aku Rapat Dengan Chorong. Rupanya Bukan Sebab Perancangan Awal Tu Je.. Rupanya Sebab Ada Hutang Yang Perlu Dilangsaikan..

Aku Termenung Jauh Memikirkan Nasibku. Nampaknya Keluarga Boram Sengaja Mahu Kahwinkan Aku Dan Boram. Mungkin Juga Kerana Boram Sememangnya Tergila-Gilakan Aku Dari Dulu Lagi. Haishh ! Pening Aku Fikirkan Benda Ni !

Chorong: Suho-Ssi.. Gwenchanayo ?
Suho: Saya Okey..
Chorong: Awak Macam Tak Okey.. Kenapa Ni ?

Aku Menarik Nafas Panjang. Kemudian Aku Menceritakan Segala-Galanya Kepada Chorong. Selesai Bercerita, Aku Kembali Termenung.

Chorong: S-S-Saya.. Saya Tak Sangka..
Suho: //Termenung//
Chorong: Suho-Ssi, Jadi Sekarang Macam Mana ?
Suho: Appa Saya Dalam Process Pujuk Keluarga Boram.. Kalau Tak Berjaya, Nak Tak Nak Memang Saya Kena Kahwin Dengan Boram Tu..

Suaraku Kendur. Memang Aku Betul-Betul Pasrah Ketika Itu.

Chorong: Suho-Ssi..

Chorong Seperti Mahu Menangis Selepas Aku Memberitahu Aku Mungkin Akan Berkahwin Dengan Boram Jika Appaku Tidak Berjaya Memujuk Keluarga Boram.

Suho: Wae Awak Menangis ?
Chorong: S-S-Saya Tak Tahu.. Air Mata Saya Asyik Nak Jatuh..

Entah Mengapa, Hatiku Sakit Apabila Melihat Chorong Menangis. Segera Aku Memegang Tangannya.

Suho: Tolonglah Jangan Menangis.. Saya Sedihlah Tengok Awak Menangis Macam Ni..

Chorong Mengangkat Mukanya Memandang Wajahku. Mata Kami Bertaut. Ketika Itu Aku Betul-Betul Berdebar.

Suho: Chorong.. Izinkan Saya..

Aku Memegang Mukanya Dan Tanpa Aku Sedari Aku Mencium Bibirnya. Chorong Pula Hanya Diam Membisu Seperti Melayan Perasaan Sendiri..

T.B.C

Thank You My LoveWhere stories live. Discover now