[Suho's P.O.V]
Aku Dan Chorong Sedang Menikmati Makan Malam Di Ruang Makan. Aku Makan Dengan Sangat Berhati-Hati Kerana Jariku Yang Sakit Akibat Terkena Pisau Itu.
Chorong: Sedap Tak ?
Chorong Menyoalku. Risau Makanan Yang Dia Masak Tak Sedap Kott. Hahaha.
Suho: Daebak !
Aku Membuat Thumbs Up Kepadanya. Chorong Tersenyum Lega.
Chorong: Nasib Baik. Macam Mana Jari Awak ?
Suho: Okey Je.Tiba-Tiba, Lampu Tertutup Sendiri. Bukan Setakat Lampu, Kipas, TV, Semua Peralatan Elektrik Tertutup Sendiri.
Chorong: Yahh ! Kenapa Ni ?!
Chorong Agak Cuak. Mungkin Dia Takut Kott. Hahaha.
Suho: Blackout Kott. Wae ? Awak Takut Ke ?
Chorong: Yelah ! Dengan Hujan Lagi Ni !Aku Segera Mengambil Telefonku Dan Membuka "Flashlight".
Suho: Makanan Ni Macam Mana ?
Chorong: Kena Simpanlah
Suho: Awak Simpan. Saya Suluh.
Chorong: Arasseo.Aku Menyuluh Lampu Sementara Chorong Menyimpan Makanan. Kemudian, Aku Terus Memegang Tangannya Untuk Naik Ke Atas.
Chorong: Err.. Suho-Ssi..
Suho: Nae ?
Chorong: Saya.. T-T-Takut.. (Chorong Takut Gelap)
Suho: Ikut Saya..Aku Menarik Tangannya Masuk Kedalam Bilikku.
Chorong: K-K-Kenapa Kita Masuk Bilik Awak ?
Suho: Kan Awak Kata Awak Takut. Kita Tidur Sekalilah Kalau Awak Takut.
Chorong: T-T-Tapi..Tiba-Tiba Guruh Berdentum Dengan Kuat Sekali.
Chorong: Ahh !
Chorong Yang Ketakutan Dan Terkejut Dengan Bunyi Guruh Yang Kuat Itu Secara Automatik Memelukku.
Chorong: M-M-Mianhaeyo..
Suho: Gwenchana. Awak Takut Kan ?
Chorong: Nae.. //Angguk//
Suho: Kita Tidur Satu Bilik Eh ?
Chorong: Okey..
Suho: Tapi Masalahnya..
Chorong: Masalahnya ?
Suho: Takde Toto Lah.. Katil Saya Single Lah.. Takpe Ke ?
Chorong: Ermm.. Takpe Lah..~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•
[Chorong's P.O.V]
Kenapalah Blackout Malam Ni ? Dengan Hujan Lagi. Aku Dah La Takut Gelap >< Suho Pulak, Tiba-Tiba Tarik Tangan Aku Masuk Bilik Dia. Pastu Suruh Aku Tidur Dengan Dia ? Sebab Nak Jaga Hati Suho Dengan Takut Punye Pasal, Aku Setujulah Jugak •_• Walaupun Sekarang Ni Jantung Aku Tengah Dup Dap Dup Dap Laju Macam Kereta Ferrari !
Aku Berbaring Di Sebelah Suho Di Atas Katilnya. Aduh.. Dah La Katil Single. Memang Rapat Gile Ahh Kitorang Tidur ! ><
Suho: No Need Lah Takut. Kan Saya Dah Kata Saya Bukan Lelaki Yang Jenis Suka Ambil Kesempatan.
Chorong: Sape Kate Saya Takut ?
Suho: Tengok Muka Awak Pun Boleh Tau.
Chorong: Memandai Je :P //Walaupun Realitinya Memang Aku Takut ><//
Suho: Awak Jangan Risaulah. Saya Janji, Saya Takkan Buat Apa-Apa.
Chorong: I Trust You
Suho: Tidurlah..Aku Segera Memejam Mataku Untuk Tidur. Dalam Masa Beberapa Minit Sahaja Aku Sudah Nyenyak Tidur. Namun, Tanpa Aku Sedari...
~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•
[Suho's P.O.V]
Aku Terjaga Dari Tidurku. Namun, Aku Agak Terkejut Apabila Menyedari Bahawa Chorong Sedang Memelukku.
"Maybe Dia Tak Sengaja.." Fikirku. Aku Segera Menggerakkan Chorong Dari Tidurnya.
Suho: Chorong-Ssi.. Bangunlah..
Chorong Terjaga Dari Tidurnya. 1.. 2.. 3..
Mata Chorong Dah Jadi Besar Macam Mata D.O. Dah Macam Ni →O.O← Aku Tengok Pun Takut ≥≤
Chorong: Mianhaeyo Suho-Ssi ! Saya Tak Sengaja !
Mukanya Jelas Mengatakan Bahawa Dia Betul-Betul Cuak. Gelabah Kemain~
Suho: Gwenchanayo~ Saya Tau Awak Tak Sengaja. Dah Cepat Bersiap.
Chorong: Bersiap ? o.O
Suho: Jom Keluar.
Chorong: Pergi Mana ?
Suho: Kan Stok Makanan Dah Nak Habis.. Jomlah Pergi Beli.
Chorong: Tak Pe Ke ?
Suho: No Worrie Lah.. Pasal Saya Hilang Tak Heboh Lagi. Btw, Tempat Ni Tak Elit. So Orang Tak Kenal Sangat Saya.
Chorong: Ouhh Kalau Macam Tu Okeylah.Yes ! Setuju Pun Si Chorong Ni Nak Keluar ! Yehet ! Ehh, Yang Aku Overdose Kemain Ni Apsal ? Pelik Betul Aku Ni.
~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•
[Chorong's P.O.V]
Aku Dan Suho Pergi Ke Sebuah Pasaraya Berdekatan Dengan Rumah Kami.
Suho: Makanan Semua Dah Beli ?
Chorong: Yup !
Suho: Okey So Jom Pergi Bayar !Kami Pergi Ke Kaunter Pembayaran. Suho Membuka Dompetnya Untuk Membayar Barang-ii Yang Dibeli Oleh Kami Tadi...
Mak Aii ! Banyak Beno Kad Kredit Dia ! Terbeliak Biji Mata Aku Tengok ! •°•
Chorong: Gomawo Tolong Bayarkan.
Suho: Chenma. Jom Pergi Makan ? Saya Laparlah //Buat Puppy Eyes//Comel Pulak Aku Tengok Dia Ni Buat Puppy Eyes. Macam Nak Cubit-ii Je Pipi Dia Tu ! xD Ehh, What's Wrong With You Park Chorong ? Sedar ! Sedar !
Chorong: Jom. Saya Pun Lapar Ni. Almaklumlah Tak Breakfast Lagi.
Kami Pergi Ke Sebuah Kafe. Suho Memesan 2 Gelas Jus Oren Dan 2 Pinggan Salad Untuk Sarapan.
Suho: //Tenung Chorong//
Chorong: W-Wae Awak Tengok Saya Macam Tu ?
Suho: Comel Jugak Awak Ni
Chorong: Huh ?Huh ? Suho Kata Aku Comel ? Kenapa Aku Happy ? Jangan Senyum Chorong ! Jangan Senyum ! Buat Malu Je ?
Suho: *Alamak.. Macam Mane Boleh Terlepas Ni ?* Puji Je.. Jangan Anggap Benda Lain Pulak ;)
Chorong: Mane Ade Saya Anggap Benda Lain.Ahh ~ Kenapa Aku Happy Sangat Ni ?
"Yuri: Kamu... Sukakan Suho Kan ?
Chorong: Yahh ! Mane Ade !
Yuri: Mengaku Je Lah..
Chorong: Aishh.. Unnie !"Serta-Merta Aku Teringatkan Kata-Kata Yuri Unnie. Biar Betul ? Aku... Sukakan Suho Ke ?
T.B.C
YOU ARE READING
Thank You My Love
Fiksi RemajaTittle : Thank You My Love Hero : Suho Heroin : Chorong Other Cast : Boram, Jungkook, Yuri, Apink, EXO Subtile : Malay Genre : Romace Sipnosis : - ( Malas Nak Buat xD)