Goodbye Suho

573 55 0
                                    

-Moonlight Park : 3 P.M-

[Suho's P.O.V]

Aku Dan Chorong Membentangkan Tikar Dan Duduk Di Situ.

Chorong: So, Where Should We Start ?
Suho: Nama Penuh, Nama Ahli Keluarga, Hobi, Macam-Macam Lah ! Macam Nak Tulis Biodata
Chorong: Sape Nak Mula Dulu ?
Suho: Saya. Okey.. Nama Penuh, Kim Jeon Myeon. Anak Tunggal... Bla Bla Bla~
Chorong: Dapat !

Chorong Menulis Segala Fakta Tentang Diriku Di Dalam Sebuah Buku Nota.

Suho: Make Sure You Memorize All This ;D
Chorong: Huh ? Mampuslah Kalau Macam Tu
Suho: Kata Nak Tolong.
Chorong: Yelah.. Tapi..
Suho: Tapi ?
Chorong: Kalau Boram Dapat Tahu Macam Mane ?
Suho: Biarkan Je Dia Tu.. Kalau Dia Kacau Awak Bagitau Saya Je Okey ?
Chorong: Nae..
Suho: Btw Chorong-Ssi. Lepasni Jom Pergi Minum Bubbletea (Jangkit Dengan Sehun) XP
Chorong: Date ? //Angkat Kening//
Suho: Date Lakonan :P
Chorong: Haha.. Okey~

Aku Dan Chorong Pergi Ke Bubbletea Shop. Kami Memesan Dua Bubbletea. Kami Duduk Di Sebuah Meja Di Tepi Tingkap.

~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•

-Selepas 1 Minggu-

[Chorong's P.O.V]

Tubuhku Menggigil ! Aishh~ Kenapa Aku Takut Sangat Ni Nak Jumpa Dengan Omma Suho ?

Suho Yang Sedang Memegang Tanganku Menyedari Tingkah-Laku Ku.

Suho: Sejuknya Tangan ! Macam Pegang Ais ! Takut Sangat Ke ?

Suho Memandang Ke Arahku. Aishh~ Boleh Tanya Lagi ? Mestilah Takut !

Chorong: Takutlah !
Suho: No Worries Lah.. Awak Kenal Omma Saya Tu.
Chorong: Huh ?
Suho: Annyeonghaseyo !

Suho Membuka Pintu Rumahnya. Kelihatan Seseorang Yang Sangat Aku Kenali Duduk Di Sofa Di Ruang Tamu Rumah Itu.

Chorong: P-P-Puan Kim ?

Aku Terkejut ! Memang Terkejut ! Tak Sangka Puan Kim, Pengetua XOXO High School Itu Ialah Omma Suho !

Puan Kim: Jemput Duduk.

Puan Kim Menjemputku Duduk. Aku Dan Suho Duduk Bersama. Menghadap Puan Kim.

Puan Kim: Suho Tak Pernah Bagitau Kamu Ke Saya Omma Dia ?

Ekspresi Muka Puan Kim Agak Serius Membuatkan Aku Kecut Perut. Tanganku Bergetar-Getar Lagi. Suho Yang Perasan Kelakuan Ku Itu Memegang Tanganku Dengan Lebih Kuat.

Chorong: //Geleng// T-T-Tak.. Dia Tak Pernah Bagitau Saya..

Suaraku Bergetar Apabila Berkata-Kata. Aishh~ Ku Lihat Puan Kim Tersenyum Nipis. Hurmm~ Tu Petanda Baik Ke Petanda Buruk ?

Puan Kim: Sejak Bila Kamu Berdua Bercinta ? Sedangkan Kamu Baru Seminggu Belajar Kat Sana.
Chorong: Eh.. Err.. Err..
Suho: Sejak First Day Dia Datang Sekolah Tu.

Tiba-Tiba Suho Mencelah. Nasib Baik Dia Tolong Jawabkan. Kalau Tak, Apalah Aku Nak Jawab Dengan Puan Kim.

Puan Kim: First Sight Love ?
Suho: Nae

Suho Mengangguk-Anggukkan Kepalanya Seperti Burung Belatuk. Aku Pula Hanya Kaku Di Situ.

Puan Kim: Chorong-Ssi.. Kamu Tau Tak Suho Dah Nak Kahwin Lagi Sebulan ?

Alamak ! Macam Mana Aku Nak Jawab Ni ?!

Suho: Dia Tahu

Lagi Sekali Suho Tolong Menjawabkan Soalan Daripada Puan Kim Itu. Ahh ! Gomawo Suho !

Puan Kim: Kalau Dah Tahu Kenapa Still Nak Bercinta Dengan Suho ?

Puan Kim Memandang Tepat Ke Arah Mataku. Gulp ! Yang Ni Pun Takkan Suho Jugak Nak Jawab ? Ni Mesti Aku Yang Kena Jawab...

Chorong: Err.. Sebenarnya..
Puan Kim: Sebenarnya ?
Suho: Dia Baru Ta...
Puan Kim: Shut Up Kim Jeon Myeon ! I'm Talking With Her Not You !

Hah, Sudah.. Mampuslah Aku Macam Ni ><

Chorong: Err.. Sebenarnya.. Saya Baru Tau Kemarin..
Puan Kim: So Waktu Korang Confess Kamu Tak Tahu Lah Dia Dah Nak Kahwin ?
Chorong: Tak..
Puan Kim: Suho, Omma Nak Kamu Berdua Berpisah ! Macam Mana Pun Kamu Akan Kahwin Dengan Boram.
Suho: Tapi Omma..
Puan Kim: Takde Tapi-Tapi ! Omma Dah Janji Dengan Keluarga Boram Pasal Perkahwinan Ni ! Park Chorong, You Can Leave Now
Chorong: N-N-Nae..

Aku Bangun Untuk Pergi Namun Suho Menggenggam Tanganku.

Suho: Omma ! Suho Ada Pilihan Sendiri ! Dari Dulu Suho Tak Sukakan Boram ! Tolonglah Jangan Paksa Suho !
Puan Kim: No Excuses ! Keluarga Kita Dengan Keluarga Boram Dah Plan Supaya Kamu Berdua Berkahwin Sejak Kamu Kecil Lagi !
Suho: Omma..
Chorong: Now Let Her Go

Suho Melepaskan Genggaman Tanganku.

Chorong: Kamsaamida Puan Kim..

Aku Menundukkan Badanku Kepada Puan Kim. Macam Mana Pun Aku Tetap Hormat Terhadap Puan Kim.

Puan Kim: You Can Leave Now
Chorong: Nae..

Aku Segera Keluar Dari Situ. Entah Kenapa Aku Berasa Sangat Sedih. Tanpa Disedari Air Mataku Jatuh Membasahi Pipi. Aku Menangis ?

Aku Sempat Mendengar Kata-Kata Puan Kim Sebelum Aku Keluar Dari Rumah Itu.

Puan Kim: Lepasni Omma Nak Kamu Pindah Sekolah ! Omma Tak Nak Kamu Ada Apa-Apa Hubungan Dengan Park Chorong Lagi !
Suho: Omma..

Mianhae Suho-Ssi.. Saya Tak Boleh Tolong Awak Lagi..

T.B.C

Thank You My LoveWhere stories live. Discover now