[Suho's P.O.V]
"Saya Tahu Kamu Sukakan Chorong Kan ? Chorong Pun Sukakan Kamu. Sepanjang Korang Pergi Ni, Jaga Chorong Baik-Baik,"
Aku Asyik Terfikir-Fikir Maksud Kata-Kata Yuri, Unnie Chorong Itu Tadi. Hurmm.. Chorong Sukakan Aku ? Betul Ke ?
Chorong: Suho-Ssi.
Suho: Nae ?
Chorong: Kita Nak Pergi Mana Ni ?
Suho: Tempat Yang Orang Tak Boleh Cari Kita
Chorong: Tapi.. Kenapa Awak Bawak Saya ?
Suho: Kalau Saya Sembunyi, Omma Saya Dengan Boram Mesti Cari Awak Nanti. Sebab Tu Saya Bawak Awak Sekali.
Chorong: Ohh..
Suho: Awak Dah Bawak Baju Kan ?
Chorong: Nae.. Berapa Lama Kita Nak Sembunyi ?
Suho: Tengok Keadaan.. Tapi Yang Pasti Memang Lama..
Chorong: Nae..Aku Membawa Kereta Sambil Berbual-Bual Dengan Chorong. Selepas 2 Jam, Kami Sampai Di Sebuah Rumah Banglo 2 Tingkat.
Suho: Turunlah.
Aku Menyuruh Chorong Turun. Kemudian Aku Membuka Bonet Keretaku Dan Membawa Turun Beg-Beg Aku Dan Chorong.
Chorong: Takde Sape Tahu Tempat Ni Ke ?
Suho: Tak. Ni Rumah Lama Appa Saya. Takde Sape Tahu Tempat Ni Kecuali Saya Dan Appa Saya. Appa Yang Suruh Kita Duduk Kat Sini Untuk Sembunyi.
Chorong: Ohh..
Suho: Jomlah Masuk.
Chorong: NaeAku Dan Chorong Mengangkat Beg Masing-Masing Masuk Ke Dalam Rumah Itu.
Suho: Rumah Ni Ade 5 Bilik. 1 Stor Kat Bawah, 5 Bilik Kat Atas. Bilik Tidur Kita Sebelah-Sebelah Je Tau.
Chorong: Nae.Aku Menunjukkan Bilik Chorong. Biliknya Bewarna Merah Jambu Dan Putih Manakala Bilikku Bewarna Biru Dan Putih. Lama Aku Tak Jejak Kaki Kat Sini. Kali Terakhir Waktu Aku Sekolah Rendah.
~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•
[Boram's P.O.V]
"Yeobseyo ? Nae Boram-Ssi.. Waeyo ?" Puan Kim Menjawab Panggilanku.
"Aunty, Mane Suho Ni ? Tak Sampai-Sampai Pun Lagi," Aku Mengadu Kepada Puan Kim. Sudah Pukul 2:30. Suho Patut Sampai Pada Pukul 2.
"Eh ? Dia Tak Sampai Lagi Ke ? Tapi Dia Keluar Lama Dah," Puan Kim Memgerutkan Dahinya. Memang Awal Betul Suho Keluar Tadi. Mustahil Tak Sampai Lagi.
"Masalahnya Sekarang Ni Batang Hidung Dia Pun Tak Nampak," Aku Mengeluh Perlahan. Aishh Mana Pulaklah Suho Ni Pergi.
"Jangan-Jangan, Dia Keluar Dengan Chorong Tak ?" Puan Kim Mulai Ragu-Ragu Dengan Suho.
"Ishh! Chorong Tu Jugak Dia Nak ! Takpelah Aunty, Boram Ajak Kawan-Kawan Boram Cari Dia. Bye," Aku Menamatkan Talian. Aku Menumbuk-Numbuk Meja Makan Di Tempat Dudukku. Tak Guna ! Perempuan Tu Jugak Dia Nak !
~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•
[Chorong's P.O.V]
Aku Turun Ke Ruang Tamu. Suho Sedang Duduk Di Atas Sofa Sambil Menonton TV. Aku Pergi Ke Arahnya.
Chorong: Suho-Ssi..
Suho: Nae ?
Chorong: Betul Ke Omma Awak Tak Tahu Tempat Ni ?
Suho: Betullah. Ni Kawasan Yang Tak Elit. Omma Saya Mana Tahu Tempat-Tempat Macam Ni.
Chorong: Jinjjayo ?
Suho: Nae. Waeyo ? Awak Takut ?
Chorong: Yelah.. Err.. Suho, Saya Nak Tanya Something. Boleh ?
Suho: Tanyalah
Chorong: Kenapa Omma Awak Beria-Ia Nak Awak Kahwin Dengan Boram ?
Suho: Keluarga Saya Dengan Keluarga Boram Tu Rapat. Sejak Kecil, Diorang Dah Plan Nak Jodohkan Saya Dan Boram Bila Besar. Tapi Saya Tak Sukakan Boram Tu.
Chorong: Ouhh..
Suho: Tapi, Entahlah.. Saya Rasa Omma Saya Tu Melampau Lah.. Saya Memang Tak Sukakan Boram Tu.. Tapi Omma Asyik Paksa Saya Kahwin Dengan Dia..Suho Menundukkan Wajahnya. Mesti Dia Berasa Sedih Sangat. Perlahan-Lahan, Aku Memegang Tangannya.
Chorong: Saya Faham Awak Sedih.. Dah.. Dah.. Awak Lapar Tak ?
Suho: Lapar..
Chorong: Saya Nak Masak Jap.
Suho: Jom. Saya Tolong.Suho Menarik Tanganku Ke Dapur.
Suho: Awak Nak Masak Ape ?
Chorong: Ermm Entah La.. Ape Yang Ade ?
Suho: Ayam, Ikan, Pasta, Telur, Sayur, Minyak, Daging. Yahh, Tak Banyak Makanan Kat Sini.
Chorong: Saya Nak Masak Pastalah.
Suho: Arasseo..Aku Memasak Pasta Sementara Suho Menolongku Memotong Sayur-Sayuran. Tiba-Tiba,
Auchh !
Suho Terpotong Jarinya. Darah Tak Henti-Henti Keluar.
Chorong: Macam Mana Boleh Terkena Jari ? Aishh..
Suho: Tak Sengajalah..Aku Segera Mencuci Jarinya Dengan Lembut. Kemudian Aku Membalut Jarinya Itu Dengan Kain.
Chorong: Awak Rehatlah. Biar Saya Je Yang Masak.
Suho: Nae..T.B.C
YOU ARE READING
Thank You My Love
Novela JuvenilTittle : Thank You My Love Hero : Suho Heroin : Chorong Other Cast : Boram, Jungkook, Yuri, Apink, EXO Subtile : Malay Genre : Romace Sipnosis : - ( Malas Nak Buat xD)