Childhood Memories

554 52 0
                                    

[Boram's P.O.V]

Aku Keseorangan Di Rumah. Soyeon Dan Qri Pergi Kesekolah. Seperti Biasa, Aku Tidak Hadir Ke Sekolah Lagi. Sejak Suho Lari Dari Rumah, Aku Langsung Tidak Hadir Ke Sekolah Atau Lebih Tepat Ponteng Sekolah. Soyeon Dan Qri Sudah Banyak Kali Memujukku Namun Aku Tidak Mengendahkan Mereka.

Aku Menuang Cereals Ke Dalam Sebuah Mangkuk Kemudian Menuang Susu Kedalamnya. Sudu Dicapai Olehku. Aku Segera Duduk Di Sofa Di Hadapan Televisyen Sambil Menikmati Sarapanku Sambil Menonton Televisyen.

Boram: Harap Je Banyak Chanel ! Tapi Satu Cerita Pun Tak Best !

Aku Segera Menutup Televisyen Itu Dengan Kasar. Semua Cerita Yang Ditayangkan Semuanya Ulangan. Lama-Kelamaan Aku Semakin Bosan Tinggal Di Rumah Keseorangan. Aku Segera Mencapai Jaketku Dan Keluar Bersiar-Siar Di Luar.

Aku Melihat Sebuah Taman Permainan Berdekatan Dengan Kawasan Rumahku. Serta-Merta Aku Teringatkan Suho.

-Flashback-
[12 Tahun Yang Lalu]

Aku Dan Suho Yang Baru Berusia 5 Tahun Itu Sedang Bermain-Main Di Sebuah Taman Permainan. Seperti Budak-Budak Lain, Kami Bermain Kejar-Kejar xD

Boram: Suho Jom La Main Kejar-Kejar.
Suho: Jom !
Boram: Sape Lari Sape Kejar ?
Suho: Macam Biasalah. //Senyum Nakal// 1..2..3..
Boram: Yahh !

Aku Cepat-Cepat Melarikan Diri Dari Suho Namun Suho Sempat Menangkapku Dengan Secara Tidak Sengaja Memelukku. Aku Berasa Berdebar-Debar Ketika Itu.

Suho: Yeay ! Dapat Tangkap !
Boram: Suho Main Tipu !
Suho: Nasiblah. Sape Suruh Boram Lambat ? :P
Boram: Majuk Ahh !

Aku Menghentak-Hentakkan Kakiku Tanda Protes Dan Segera Berjalan Pulang Ke Rumah.

Suho: Yahh ! Janganlah Merajuk !

Aku Tidak Mengendahkan Suho Dan Segera Pulang Ke Rumah Seorang Diri.

-End Flashback-

Aku Tersenyum Sendirian Mengenangkan Zaman Kanak-Kanakku. Ketika Itu Aku Dan Suho Sangat Akrab. Tetapi Semakin Lama Kami Semakin Renggang :"(

???: Boram-Ssi ?

Suatu Suara Menegurku Dari Belakang. Aku Segera Berpaling Ke Belakang.

Boram: Jungkook-Ssi ! Eh, Kau Tak Pergi Sekolah Ke ?

Jungkook Tersenyum Sinis Ke Arahku.

Jungkook: Aku Pening-Pening Sikit + Malas. Tak Pergi La Sekolah xD Ni Aku Keluar Jalan-Jalan Jap Sebab Bosan.
Boram: Ohh..
Jungkook: Btw Kenapa Kau Asyik Ponteng Je Ni ? Mesti Sebab Suho Kan ?
Boram: Yahh !
Jungkook: Ye La Tu
Boram: Aishh..
Jungkook: Kau Betul-Betul Sukakan Suho Ke ?
Boram: Ye Lah..
Jungkook: Suho Sukakan Kau Tak ?
Boram: Tak..

Aku Menundukkan Wajahku. Aku Mulai Menangis.

Jungkook: Kalau Kau Betul-Betul Sukakan Dia, Lepaskan Je La Dia. Biar Dia Dengan Pilihan Sendiri. Kau Carilah Orang Lain.
Boram: Kau Ingat Senang ? Aku Suka Kat Dia Dari Umur Kitorang 5 Tahun Kott.
Jungkook: Biar Betul ? Setianya Kau !
Boram: Jungkook-Ssi.. Aku Nak Tanya Something.
Jungkook: Tanya Apa ?
Boram: Suho Sukakan Chorong Ke ?
Jungkook: Err...
Boram: Kenapa ? Jujur Je. Suho Suka Kat Chorong Kan ?
Jungkook: Ermm Nae.. //Tunduk// Diorang Dah Couple Pun.
Boram: Jinjjayo ? Mane Kau Tahu ?
Jungkook: Dia Bagitau Aku.
Boram: Kau Tau Tak Dia Ada Kat Mana Sekarang Ni ?
Jungkook: *Alamak ! Macam Mana Ni ? Boram Tak Boleh Tau Suho Dengan Chorong Kat Mane.* Aku Tak Taulah //Angkat Bahu//
Boram: Betul Ke Ni..
Jungkook: Betullah ! Aku Dah Tanya Kat Dia Dia Ade Kat Mana But Sampai Ke Sudah Dia Tak Bagitau //Tipu//
Boram: Hurmmm.. Cuba Tanya Dia Lagi. Bila Kau Dah Tahu Bagitau Kat Aku. Aku Rindu Sangat Kat Dia.
Jungkook: Boram-Ssi..

Tiba-Tiba Jungkook Memegang Tanganku.

Jungkook: Kalau Kau Betul-Betul Sukakan Dia, Biarlah Dia Bahagia Dengan Chorong Tu. Diorang Suka Sama Suka. At Least Walaupun Suho Bukan Milik Kau Kau Still Boleh Tengok Dia Happy Kan ?
Boram: Tapi.. Aku Betul-Betul Sukakan Dia..
Jungkook: Aku Faham Perasaan Kau.. Tapi Jangan Sebab Kau Nak Sangat Kat Dia, Last-Last Dia Yang Merana. Cer Kau Bayangkan, Kalau Korang Couple, Then Kau Yang Beria-Ia Dengan Dia Tapi Dia Buat Tak Layan Je. Ape Kau Rase ? Mesti Kau Sedih Ann ? Tak Berbaloi Kau Dapat Couple Dengan Dia Tapi Dia Tak Suka Langsung Kat Kau.
Boram: Aku Akan Cube La Bagi Dia Sukakan Aku.
Jungkook: Boram-Ssi, Cinta Dia Kat Chorong Bukan Kau. Dia Betul-Betul Sukakan Chorong. Pernah Ke Kau Tengok Suho Layan Perempuan Lain Macam Dia Layan Chorong ? Serius Aku Cakap Suho Memang Caring Gile Kat Chorong.
Boram: Tapi..
Jungkook: Kau Lepaskan Je Dia Tu.. Lama-Lama Hilang La Perasaan Suka Kau Dekat Suho Tu. Jangan Nanti Sebab Kau Sorang, Suho Dengan Chorong Tak Happy.
Boram: Kalau Aku Lepaskan Dia, Dia Dengan Chorong Happy Macam Mane Dengan Aku ? Aku Sorang Je Sakit Hati Tengok Diorang Couple ?
Jungkook: Cer Kau Fikir. Antara Sorang Sakit Hati Dengan 2 Orang Sakit Hati, Kau Rase Macam Mane ? Btw Kalau Kau Ade Ape-Ape Pasal Suho Nak Bagitau Aku Ade Je Nak Dengar Cerita Kau Tu. Aku Nak Balik Dulu. Annyeong.

Jungkook Terus Berlalu Pergi Dari Situ. Aku Hanya Memandang Kelibatnya Berlalu Pergi.

Boram: Aku Kena Lepaskan Suho Ke ?

T.B.C

Thank You My LoveWhere stories live. Discover now