"Awal sangat kau bangun hari ni Kucai" omelku. Tak ada angin, tak ada ribut Qusyairi yang pemalas dan degil sudah lesap dari muka bumi ini.
Aku mengemas. Aku bersiap. Aku buat semua benda yang aku tak pernah buat selama ni. Bukan tak pernah langsung, tapi yang namanya aku semua kerja lambat.
Fuh. Aku mengesat peluh di dahiku lalu teringat sesuatu. "Barang Sean malam tadi" ujarku. Aku mengambil beg kertas kecil itu dan berharap agar Sean tak 'scam' aku.
Maklumlah zaman sekarang. Muka helok pun jadi scammer. Aku membuka kotak kecil dengan ganas sekali. Kali ini brand yang tertera langsung tak sama dengan semalam.
"Cincin?" Aku membeku sekejap. Jangan-jangan. Aku menahan diriku agar tidak 'overthink'. "Ya cincin kemenangan kali".
Aduhai Kucai cincin kemenangan apekah? Usai itu aku meletak tepi cincin permata di atas meja bilikku. Aku keluar dari bilik sebentar dan mengambil secangkir kopi lalu masuk ke bilik semula.
Hari ini kedai kami tutup. Aku hanyalah keluar masuk bilik memandangkan ibu dan Quzhaimi tengah keluar sejak dari pagi tadi sampai sekarang belum pulang-pulang.
Dengan aku boleh kata macam-macam bila tengah beli barang. Tapi 'dia' tu. Aku mencebik kerana ditinggalkan sorang-sorang dalam rumah.
Akibat dilanda kebosanan, aku membuka telefon dan mencari makhluk Tuhan yang telah diciptakan padaku untuk meluah, melepaskan segala yang terpendam.
Hafiz
Fiz?|
|Ye Kucaiku
|Nak ajak minum2 ke?Sial|
Takde keje lain|
Bukanlah bodoh||Bistu?
Klau org bg cincin dekt kita|
Mksudny apa ah?||Asl ko?
|Ad org bgi ko cincin ?Eh tak eh|
Sje tnya 😅||🤔
|Yang aku tau nk ajak kwin lerTakkanlah|
|Asal lak
|Hah ko nak kwin ehTAKKDALAH😑|
|Mna tau😂
Tak guna. Aku tidak membalas pesananya dan mematikan telefonku serta-merta. "Ah takde function betul". Keluhku. Tak lama kemudian, ibu dan Quzhaimi juga datang.
Aku pura-pura tidur untuk mengelakkan diri daripada diperintah sesiapa pun. Wajarlah hari cuti takkan buat kerja jugak. Ingat aku ni robot?
'kring, kring' telefon ku berdering. "Ah sial kacau betul orang tengah rest". Aku menjawab panggilan tersebut tanpa melihat empunya pemanggil.
"Ah nak apa?" Kataku dengan malas sekali. "Hi sayang" balasnya. Mataku terbeliak dan membulat. Abah dia siapa berani sayang-sayang dengan aku ni. Ey jijik lah.
Aku bangun dari nyamannya berbaring selepas perkataan 'sayang' diungkap dari suara laki-laki. "Ko siapa?" Tanyaku ganas dan lincah sekali.
"Amboi macam nak telan aku. Ah ah keluar sekarang. Aku kat depan rumah kau". Aku melihat sekeliling mana tau ada orang letak camera dalam bilik aku ni.
YOU ARE READING
[C] Aku Untuk Dia | bxb
Fanfiction"lupakan pasal malam tu boleh?" - Qusyairi "Tak boleh sebab aku dah tersuka kau" - Sean