12. Finale

342 4 0
                                    

"Lepastu kau humban lah mana-mana" katanya kepadaku. Budak ni mentah lagi mana tau apa-apa ujarku.

Badannya yang kerempeng lagi di cengkeraman aku. Aku memimpin dia keluar dari tempat puaka tersebut. "Duh menyusahkan" keluhku.

Aku juga mengusungnya masuk ke dalam kenderaan punyaku. "Sial lah perempuan pun jadi rebutan" bebelku.

Dia bergerak-gerak sepanjang perjalanan. Sabar ye bro tengah usha line clear tak. Aku memutuskan untuk memberhenti kereta di 'gigi' jalan.

Kutatap wajahnya dengan teliti sekali. "Engko ni play victim dorang je. Muka muda lagi mat" kataku.

[1 pagi]

"Ah penat aku angkut kau ni. Semak!" Ulasku lalu menghempas tubuh kecilnya ke atas katil. Begitu juga dengan aku.

Hotel ini aku tempah cuma 2 hari 1 malam. Cukuplah untuk aku dengan budak mentah ni berteduh. Tetap aman kalau bawak ke rumah nahas aku.

Setiap kali aku mahu melelapkan mata, aku mendengar beberapa desahan dan keluhan dari budak mentah ni efek daripada tumbukan sang harimau.

Ish kau ni kira untung aku tak betul-betul humban kat semak. Masih lagi nak gelumat macam bayi baru lahir.

Tak mau bercerita panjang aku mendekati budak mentah itu dan melucutkan semua pakaian di badannya. "Ooo sebab ni kau hingaq semacam".

**hingaq = bising (Melayu Kedah)

Akibat kekosongan idea, aku menggunakan peralatan yang ada di dalam hotel ini. Aku membawa seliter air panas dan tuala.

Bak kata doktor, tuamkan kain pada air suam atau panas dan letakkan pada lebam selama 10 minit. Kesannya dapat memudarkan lebam dan mempertingkatkan aliran darah ke kawasan lebam.

"Tak pasal-pasal sebab engko aku jadi doktor tak bertauliah" bebelku lagi. Selain mengesat lebamnya, aku turut mengesat wajahnya.

Semua tu sebab aku kesian. Ko ni muda lagi. Musnah zaman remaja kau. Mabuk pulak tu. Tak sayang nyawa ke?

Nasib kau 'peng' kalau tak mau bernanah telinga kau dengar geleteran aku. "Lepas ni masih lagi hingaq aku unboxing kau jap gi".

Semuanya siap lalu aku merebahkan badanku di atas tilam yang empuk ini. Kini giliran aku pula untuk berkhayal ke dunia lain.

[Keesokkan harinya]

"Siapa ko ni nyah" Aku merasakan seseorang lagi membelek-belek wajahku yang kacak ini.

Oh budak mentah ni dah sedar rupanya. Dia mundar-mandir dalam bilik ini. Kulihat mukanya yang penuh dengan kerisauan dek sekatil denganku.

Apa aku lapar sangat ke nak baham engko? "Kau siapa hah? Kau nak apa hah?" Aksinya semakin mengganas. Seolah-olah ingin bergaduh denganku.

"Ohh hi, aku Sean. Selamat berkenalan sa-yang" ujarku sambil mengusap rambutnya. Budak mentah yang tak kenang jasa memang layak dilayan macam ni.

Dia menjeling kearahku. "Kau yang tumbuk aku eh? Apa kau nak!" Katanya dengan ganas sekali. Wuu takutnya.

Aku menghiraukan budak mentah itu lalu bangun dari katil itu. Sedarlah aku yang selamatkan engko kalau tak dah terbaring ko dekat semak malam tadi.

Tanpa berfikir panjang, dia mendail seseorang yang mungkin boleh membawanya pulang kerumah. Dia memasang semula baju-baju yang terbuka.

Aku tetap dengan tugasku untuk mandi dan segera check out dari hotel itu. Begitulah alkisah dimana aku pertama kali jumpa dan mulai suka padanya.

Dari seorang yang buas dan dijinakkan olehku. See how the faith goes in the real life. Sekarang mana-mana Qusyairi pergi aku tetap ada sebagai protektornya.

Adapun Mustaqim pisang jantung si Niena kini menerima hubunganku dengan budak mentah yang dikutip olehku. Begitu juga teman-teman Qusyairi.

Ibu Qusyairi? Puan Qhasidah? Begitulah. Tetap anggap aku sebahagian dari anaknya tatkala menjadi 'hero' kepada anaknya.

Percayalah tak semua yang hadir dalam hidup ini tak mustahil untuk dimiliki. Walaupun dia 'lurus' kalau kau jenis tak mudah putus asa. Engkau akan memilikinya.

"Tak cuba tak tahu" pegang kata-kataku ini dan beranilah untuk mencuba. "Dah nyaman blah macam tu?" Sampuk Qusyairi.

Untuk pengetahuan semua kami lagi 'healing' di pantai sambil menunggu fenomena matahari terbenam. "Kalau nyaman teruskan je. Tak yah fikir panjang" ujarku.

Kami berdua sama-sama tergelak. Aku meraih tangannya dan berkata "terima kasih hadir dalam hidup aku. Terima kasih jugak sebab terima aku".

Qusyairi tersenyum dan mengiyakan kata-kataku. "Thanks to you too sebab tak humban aku?" Omelnya lalu ketawa sekuat hatinya.

"Sayang. Sayangg nak comolot" dia menepis bahuku kerana masak dengan acan dariku. Mana tak nya ramai pulak orang dekat sini.

**acan = usik (Melayu Kedah)

"Malam nanti janji comolot" pesanku lagi. "Eh ko ni. Ha comolot lah puas-puas" tegasnya.

-END-

Notes:- based on real story. 2 story digabung menjadi satu. The real story is Qusyairi memang asalnya 'lurus' lepastu jumpa dengan someone yang boleh sejukkan hati dia and kena dgn tekak Qus, so Qus pun pilih jalan ini. Yg psl Mus dan Niena also based on true story. Dimana asalnya Qus dgn Niena couple tapi Niena ni jenis player. Pdhl dah ada boyfriend (Mustaqim) tapi still menggatal nak usha orang lain (Qusyairi). Part gaduh & humban segala tu xde lah real cuma perbalahan itu ada. Bila Mustaqim dpt tau awek (gf) dia buat hal and main dgn sorang laki ni (Qusyairi) so dia upah someone (Sean) sbgai pengintip @ penghancur hubungan mereka supaya Niena sedar yang dia dh ada Mustaqim. Tapi Sean plak jatuh cinta dgn Qusyairi sbb hal2 tertentu. Jadi Sean ni follow Qusyairi and minta contact dari Mustaqim utk berkenalan. So, itulah yang real story and the other psl kedai, hotel tu cuma rekaan semata-mata. Thanks for reading. Come support me by follow and votement my story. And wait for my another gaye love story. Bye.

[C] Aku Untuk Dia | bxbWhere stories live. Discover now