☁️Gariplik☁️

782 55 53
                                    

Azerbaycan'ın Gözünden

Türkiye gözden kaybolduğunda hepimiz birbirimize bakakaldık. Az önce neler olmuştu?
İlk sözü alan Özbekistan oldu,
🇺🇿:"Az önce ne oldu?" dedi.
🇰🇿:"Gerçekten bende bilmiyorum. Bu alışılmışın dışındaydı" dedi.
Daha sonra Türkmenistan K. Kıbrıs'a duyurmamaya çalışarak  daha sessiz bir şekilde,
🇹🇲:"Bende abimi ilk defa böyle gördüm ve ilk defa bizden birine vurduğunu gördüm " dedi.
En sonunda Kırgızistan,
🇰🇬:"Tamam bunları konuşmanın sırası değil" dedi göz ucuyla K. Kıbrıs'ı göstererek.
Kırgızistan yine K.Kıbrıs'a dönerek,
🇰🇬:"Kıbrıs hadi elini yüzünden çekte kızarmışmı diye bakalım" dedi ve  elini K. Kıbrıs'a uzatıcakken K.Kıbrıs'ın Kırgızistan'ın kolunu tutmasıyla eli havada kaldı.
K.Kıbrıs: "Bana dokunma Kırgız, şu an yalnız kalmak istiyorum" deyip elini indirerek,
K.Kıbrıs:"Ben eve gidiyorum" dedi.  Nerdeyse yarısı tamamen kızarmış ve kıpkırmızı olmuş yüzünü gizlemeye çalışarak.
Hepimiz şaşkın ve endişeli bir şekilde baktığımız sırada K.Kıbrıs artık daha fazla bizi beklemeyerek arkasını dönmüş ve geldiği yoldan gitmeye başlamıştı.
O sırada ilk uyanan Kırgızistan oldu ve hemen K.Kıbrıs'ın peşinden seslenip,
🇰🇬:"Kıbrıs bekle bir saniye" diyerek  koşmaya başlamdı. Daha sonra Türkmenistan Kırgızistan'ın arkasından giderek,
🇹🇲:"Kırgızistan bırak K.Kıbrıs'ı. Yalnız kalmaya ihtiyacı var demekki" deyip oda Kırgızın peşinden gitti. O sırada yalnız bankın etrafında ben ,Kazakistan ve Özbekistan kalmıştık.
Özbekistan ilk söze girişerek,
🇺🇿:"Peşlerinden gitmeli miyiz?" diye sordu?"
🇦🇿:"Bence gerek yok. K. Kıbrıs'ın ne kadar inatçı olduğunu hepimiz biliyoruz yalnız kalmak istiyorsa, yalnız kalacaktır. Biz onla konuşmaya çalışsakta bile bizi yanına alacağını sanmıyorum" dedim.
🇺🇿:" Haklısın biraz sakinleştikten sonra konuşuruz" dedi.
Bunu üzerine Kazakistan biraz sert bir tonda,
🇰🇿:"Evet cidden konuşmalıyız. Açıkcası bugün söyledikleri kafama takıldı, ne demek istediğini anlamadım.Gerçekten Güney ile birleşip Yunanistan'a bağlı olmak mı istiyor?"
dedi sorgular bir şekilde.
Ben ise iç çekerek,
🇦🇿:"Aslında evet. Yani geçenlerde Kuzey Kıbrıs ,Güney Kıbrıs ile Yunanistan eşliğinde bir toplantı yaptı. Açıkça K.Kıbrıs Güney ile birleşmek istediğini dile getirdi. Ve birlikte bir referanduma gitmek istediğini söyledi. Ama maalesef işler K.Kıbrıs'ın hayal ettiği gibi olmadı o birleşmek isterken Güney birleşmek istemediğini söyledi*Tabi bu eski bir olaydı."
🇰🇿:"Ama anlamıyorum sonuçta Güney ile Kuzey Kıbrıs düşman değilmi yani şu an olmasa bile eskiden Güney'in Kuzeye sürekli zorbalık yaptığını biliyorum.Peki şimdi Kuzey Kıbrıs nasıl olur da Güney Kıbrıs'a birleşme teklifinde bulunur?"
🇦🇿:"Kuzey Kıbrıs artık böyle şeylerin olmayacağını o zamanlar küçük oldukları için böyle aptalca davrandıklarını söylüyor yani açıkça Güney Kıbrıs'a güveniyor ve zorbalık yapmayacağına inanıyor"
🇺🇿:"Düşmana güvenilmez.Bunu yaşadıklarından sonra en iyi
K.Kıbrıs'ın bilmesi lazım"
🇦🇿:" Evet ona söyledik ama bizi dinlemiyor. Türkiye'de onu uyarmaya çalışmıştı ,Düşmana güven olmayacağını, eğer birleşirlerse Güney'in eskiden yaptıklarının daha beterini yapacağını ve Güney'in onu yaşatmayacağını söyledi, ama Kuzey Kıbrıs Türkiye'nin bütün söylediklerine dinlemedi ve onun onu sadece engellediğini söyleyip, kapıyı çarpıp gitti"
🇰🇿:"Sert konuşmuş, K.Kıbrıs'ın böyle söyleyeceğini düşünmezdim yani eskiden bayağı iyi bir çocuktu şimdi ne oldu da böyle davranmaya başladı anlamıyorum"
🇺🇿:"Evet ama bunu geçliğine vermek lazım. Daha çok genç ve kimin ne olduğunu bilmiyor ve yanlış kararlar veriyor. Bence onun yanında olup ona doğru olanı gösterirsek eminim akılanacak ve doğru olanı seçecektir  " dedi.
Ben ise  yere bakarak boş gözlerle yavaşça baş salladım. Benim bu halimi gören Kazakistan,
🇰🇿:"Ne düşünüyorsun?" dedi.
Şaşkınlıkla başımı kaldırıp,
🇦🇿:"Bilmiyorum aklım çok karışık yani bir yandan K.Kıbrıs'ı düşünürken öbür yandan aklım abime takıldı" dedim.
O da onaylarcasına,
🇰🇿:"Aslında evet gerçekten bende tam onu düşünüyordum. Bugün gerçekten bir garipti yani bu tavrını K.Kıbrıs'a olan sinirine vermek istiyorum ama bugünki tavırlarını düşündükçe sinirden çok mutlu göründüğünü hatırlıyorum "
"Offfff! Bilmiyorum bunları kelimelere dökmek zor. Aklımdaki düşünceleri kelimelere dökemiyorum.
Bugün için söylenebilecek tek şey korkunç bir gün olduğu " dedi.
Bende onu onaylarcasına,
🇦🇿:" Gerçekten bende bilmiyorum ve bir türlü yaşananları unutamıyorum.
Gerçekten dediğin gibi korkunç bir gündü,tüm herşeyiyle. Aklımda hala en son olaylar tekrar ediyordu, K.Kıbrıs'ın söyledikleri, abimin K.Kıbrıs'a  yürümesi, abimin K.Kıbrıs'a tokat atması ve tüm bu olanlara karşılık hale abimin değişmeyen o yüz ifadesi...
Ben abimin her haliyle tanışmıştım üzgün hali ile mutlu hali ile tedirgin hali ile ve sinirli hali ile ama bu haliyle hiç tanışmamıştım"
Ben bunları söylerken git gide soğuyan havada Özbekistan kollarıyla kendini sararak,
🇺🇿:"Bence bu sadece öfkeli olduğu içindi.K Kıbrıs'a kızgınınlığı yüzünden sonuçta abim K.Kıbrıs'a çok yakındı ve yüksek ihtimalle K.Kıbrıs'ın söyledikleri zoruna gitmişti" dedi.
🇰🇿:"Peki ya o en son söyledikleri neydi?" dedi.
Özbekistan bir an duraksayıp affalamışsada,
🇺🇿:"Dediğim gibi bence sinirli olduğundan öyle söyledi sonuçta hepimiz sinirli olduğumuzda ağzımızdan saçma sapan laflar çıkar"dedi ve diğerlerine söz hakkı vemeden yine konuşarak,
🇺🇿:"Şimdi sanırım , olanlardan sonra artık bir şey yapamayacağımıza göre evlere dağılsak iyi olur zira burası git gide soğumaya başladı" dedi.
Bende onaylarcasına,
🇦🇿:"Evet maalesef başka zamana ertelesek iyi olur" dedim üzgün bir sesle.
Özbekistan sözümün bitmesiyle,
🇺🇿:"Hadi sonra görüşürüz o zaman"dedi ve geldiği yola geri dönmeye başladı .
🇰🇿:"Üzülme Azer, başka zaman yaparız ve eminim o zaman herkes sakinleşmiş olur" dedi ve oda Özbekistan'ın gittiği yolun zıttından yola koyuldu.
Ben ise sahilin sert bir şekilde çarpan dalgalarını biraz seyrettikten sonra en sonunda oturduğum banktan yavaşça kalkarak ellerim hırkamın cebinde aklımda binbir düşünceyle evin yolunu tuttum.

*Burdaki olay kısmen gerçek yani Kıbrıs neden böyle yapıyor demeyin diye ne olur ne olmaz not koyuyorum ;(aşağıda)

Kıbrıs’ta merakla beklenen referandum, Ada’nın her iki kesimde cumartesi günü eşzamanlı olarak yapıldı ve iki farklı sonuç elde edildi. Sandık başına giden Kuzey Kıbrıslılar birleşmeye yüzde 65 ”evet” derken, Güney’deki Rumlar’dan ise yüzde 75 ”hayır” sonucu çıktı.
https://www.dw.com

Şeytanla Anlaşma Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin