Inleiding

236 6 3
                                    

1 januari 2026
Caro's Pov
Hey! Lang geleden dat we elkaar nog hebben gesproken. Sinds de reünie is er best wel wat veranderd. De hele klas is ook weer helemaal close(r). Iedereen heeft de draad weer opgepikt en we gaan dan ook naar iedereen zijn - belangrijkste - feestjes. Bon, ik zal jullie eens de belangrijke dingen vertellen die je moet weten:

Merel en Jack zijn nog steeds gelukkig getrouwd. Beter zelfs, ze hebben een zoon van twee weken oud nu. Noah, geboren op 19 december 2025. Hij heeft de blonde haren van zijn mama, maar de groene ogen van zijn papa. Vroeger had ik Merel helemaal niet ingezien als mama, maar als ik haar bezig zie met Noah, weet ik dat ik er naast zat. Merel zal de beste mama zijn die Noah zich maar ooit kan wensen.

Met Maria komen we allemaal ook weer overeen. Alhoewel we nooit niet meer die band van ervoor zullen hebben. Of toch ik met haar, hoe ze zich zo tegen mij heeft gekeerd zal ik nooit kunnen vergeten. Bon.. Maria is nu al bijna een jaar samen met haar nieuw lief, Lieven. Die twee vormen best wel een mooi koppel. Al vind ik dat die twee best wel snel gaan. Uiteindelijk mag ik er niet over oordelen want ik en Vince waren zelf snel gegaan met onze relatie.

Yemi en Jonas wonen nu al bijna twee jaar samen. En ik ben echt blij dat Yemi hem heeft gevonden. Ik weet mega zeker dat er niemand anders bij Yemi hoort dan Jonas. Die twee zijn voor elkaar gemaakt. Ze zijn ook al een tijdje vrij geheimzinnig aan het doen. Ze verhouden het zelfs voor mij! En we vertellen elkaar alles. Ik heb al een paar keer geprobeerd om het uit Yemi te krijgen, maar nee. Nu kan hij wel zwijgen. Ongelofelijk, toch? Maar uiteindelijk gun ik hen die privacy wel. Want soms - heel soms - vertelt Yemi mij iets te veel. Iets te.. persoonlijk. Gelukkig dat Jonas het oké vindt en ermee kan lachen dat Yemi zulke dingen aan mij vertelt.

Deze laatste vier jaren waren voor Camille en Scott denk ik wel hun beste jaren. Want op 16 oktober 2022 is hun eerste dochter geboren. Haar naam is Cleo. Ondertussen is zij al drie jaar en wordt ze dit jaar vier. Cleo heeft ook veel kenmerken van haar papa gekregen. Waaronder het haarkleur en het talent voor tekenen. Paar maanden voor Cleo's geboorte had Scott Camille ten huwelijk gevraagd, en op 23 maart 2023 zijn ze samen in het huwelijksbootje gestapt. En dan een jaar later op 3 april 2024, kreeg het gezin een nieuw lid. Hun zoon Casper. Hij is ondertussen al één en wordt dit jaar twee. Casper is helemaal zijn mama. Blonde haren, blauwe ogen, soms wel wat een dramaqueen, maar vooral heel beweeglijk. Hij was sneller dan zijn zus met zitten, kruipen, rollen, wandelen, eigenlijk alle fysieke dingen. Met de mentale is hij gelijk opweg als Cleo.

En dan, last but not least: Vince, Louise en ik. Ons klein vlindertje wordt in 2026 al acht jaar. Nu zit ze dus in het derde leerjaar en gaat alles heel goed bij haar. Ze is nog steeds verzot op voetbal want nu zit ze zelfs in een ploeg. Dat heeft ze natuurlijk van Vince, maar van mij heeft ze meer haar mentale skills gekregen. Lou is heel goed in wiskunde en taal. Hier en daar heb ik al een paar keer een gedichtje gevonden dat ze zelf heeft geschreven. Er is nog wat werk aan, maar ze zijn voor haar leeftijd echt wel al goed. Ze heeft eigenlijk best wel veel hobbies: voetbal, schrijven, dansen, rugby, tekenen, zingen, ... oh! en lachen mogen we ook niet vergeten volgens haar.

Tussen Vince en ik gaat het ook echt super. Beter zelfs, want op 27 mei 2025 zijn wij getrouwd. In 2023, heeft Vince mij ten huwelijk gevraagd op mijn verjaardag. En natuurlijk heb ik toen meteen ja gezegd omdat dat eigenlijk altijd al mijn droom is geweest: met Vince te trouwen. Al waren er soms wel wat ruzies over de trouw en het feest, niets heeft ons kunnen stoppen om niet met elkaar te trouwen na alles wat we (al) hebben meegemaakt. Het was echt een geweldig feest. Iedereen was er. Zelfs Clarysse! Ik ben voor het feest wel nog met papa, Titin en Vince naar mama geweest. Zodat zij er toch een beetje kon bij zijn.

Maar goed. Dat was alles wat je zeker moest weten voor we er terug aan beginnen. Veel plezier en wish me luck !!
(alle andere delen zijn in auteurs pov)

Onze KinderenWhere stories live. Discover now