12

121 1 2
                                    

Na een dikke drie kwartier kwamen de volgende gasten ook aan, en dat waren Maria en Lieven. 'Kom binnen', liet Vince de twee binnen. 'Dankje dat we mochten komen', zei Lieven. 'Dat is graag gedaan. Jullie mogen je jas aan mij geven en dan mag je naar de keuken gaan. Daar zitten ze.' Vince nam de jassen aan van het koppel en hing die weg aan de kapstok, terwijl zij naar de keuken gingen. 'Maria, Lieven! Hey', Yemi gaf de twee een knuffel. Erna begroette Jonas hen, en als laatste deed Caro hetzelfde, 'Ik ben blij dat jullie konden komen.' 'Ik ben blij dat wij mochten komen', glimlachte Maria. Caro knikte, 'No problemo, willen jullie iets drinken?' 'Euh, ja. Graag.' 'Cava? Of iets anders?', vroeg Caro. Zelf mag ze natuurlijk geen alcohol drinken. Maar dan heeft ze eigenlijk geluk, want Caro drinkt zelden alcohol, dus niemand zal het snel opmerken. En het is niet omdat zij het niet mag, dat niemand het mag hé.

Caro schonk twee glazen cava in voor het koppel, toen de bel alweer ging. Vince deed de deur weer open, en nu stond het gezin Klijnen voor de deur. 'Vince!', gilde Cleo toen ze haar peter zag staan. 'Dag, prinses.' Hij nam haar op en liet de andere drie ook naar binnen. Vince hield Cleo vast, terwijl hij de jassen van Camille en Scott aannam en ze weghing. 'Hey!', riep Camille toen ze de keuken in kwam. Scott had Casper vast, die op dit moment wat verlegen deed. 'Cams!', Caro liep meteen naar haar beste vriendin toe en knuffelde haar. 'Ik heb je ook gemist', lachte Camille. Vince kwam tijdens die knuffel de kamer ook in, en Cleo wou meteen uit zijn armen. 'Tante Lien!!', meteen liet Caro Camille los om Cleo op te vangen. Cleo vloog in haar tante's armen en lachtte. Caro draaide een rondje, waarna ze Cleo een kus gaf op haar wang.

Vince keek de twee aan met een grote glimlach. En toen hij naar Louise keek, had hij even schrik dat ze jaloers zou zijn, maar ze was te druk bezig met haar nonkel Jonas om de hele gebeurtenis op te merken. Vince glimlachte weer, toen hij plots een elleboog in zijn zij voelde. Hij keek naar Camille en rolde dan meteen zijn ogen. Zij grinnikte alleen maar. 'Moeten jullie iets drinken?', vroeg Vince aan Scott en Camille. 'Wat is dat daar?', vroeg Scott terwijl hij met zijn hoofd naar de twee glazen cava wees. 'Euhm.. wacht hé,' Vince ging naar de twee glazen toe en keek er even na, 'Ah wacht hier. Ah ja, dit is cava. Glaasje?' Camille knikte, 'Eentje voor Scottyboy en voor mij. Danku.' Vince knikte en nam er twee nieuwe glazen bij. Caro nam de vorige twee en gaf die aan Maria en Lieven, die ondertussen al in gesprek waren met Yemi.

Nadat Vince de twee glazen aan Camille en Scott had gegeven, ging hij naar zijn dochter toe. 'Neem je anders Cleo en Casper mee naar de speelkamer? Dan kunnen jullie wat spelen', Lou knikte. 'Top, dankje vlindertje.' Ze lachtte nog eens naar haar papa voor ze naar haar meter toeliep om haar kinderen mee te nemen. Vince zette zich net neer naast Scott, wanneer de bel weer ging. Scott lachtte, terwijl Vince weer opstond om de deur open te gaan doen. 'Hey, Merel, Jack,' begroette hij de twee, 'Kom binnen.' Jack had de Maxi Cosi vast waar Noah in lag te slapen en ging als eerste binnen. Merel volgde hem met de zak waarin alle spullen in zaten voor Noah. 'Geef alles maar hier hoor', Vince nam de zak aan van Merel, en de jassen ook. 'Ik zet de zak hier, is dat oké?' 'Top, dankje Vince', bedankte Merel hem. 'Geen probleem.' Hij nam de drie mee naar de keuken waar al de rest was.

Het is een geluk dat hun keuken groot genoeg is om iedereen erin te kunnen laten. Komt ook wel omdat Olivier voor dit huis heeft betaald, en eigenlijk gewoon bijna een even groot huis als zijn huis had gekocht. 'Hello!!!', kondigde Merel haar aankomst aan. Camille stond meteen recht en begroette haar beste vriendin. 'Waar is dat klein manneke?', vroeg ze ook meteen. Jack draaide de Maxi Cosi in zijn hand om te kunnen tonen dat Noah lag te slapen. 'Oohh,' verwonderde Camille, 'Zo schattig!' Iedereen lachtte, terwijl Jack de Maxi Cosi op het aanrecht zette en erbij bleef staan. 'Ik wil een baby hebben', zei Camille plots. Scott verslikte zich in zijn drinken en keek zijn vrouw even aan. Zij keek hem onschuldig terug aan, voor ze snel naar Caro liep. 'Mag ik jouw baby veel op bezoek hebben?', Caro porde Camille in haar zij en keek haar streng aan. 'Ssst, we moeten het nog zeggen hé.' 'Sorry, ik weet het,' verontschuldigde Camille zich, 'Ik ben gewoon veel te enthousiast.'

•-•-•

Het is nu vijf uur, Caro en Vince hebben net een paar hapjes op tafel gezet - ook bij de kleintjes in de speelkamer. Maar nu is Caro spoorloos. Allez, toch voor iedereen buiten Vince. Ze is namelijk het voorwerp gaan halen waarmee ze de zwangerschap gaan aankondigen. 'Vince?' trok Yemi Vince zijn aandacht, 'Waar is je vrouw?' Vince moest snel een leugen bedenken, want hij kan toch moeilijk zeggen dat ze iets is gaan halen om haar zwangerschap aan te kondigen? 'Euhm.. naar toilet', het kwam er onzeker uit. En dat had Camille vooral door. Jonas ook, maar hij zei niets. Toen Vince Camille's vragende blik zag, knikte hij, als teken dat Caro meteen terug komt en dat Camille niet langer meer moet zwijgen.

Na twee minuten kwam Caro de keuken binnen gewandeld, met een verpakte kader. Yemi stond meteen recht, 'Wat is dat?' 'Dat zal je wel zien, curieuze neus', ze glimlachte geniepig en gaf de kader aan haar man. Vince nam het aan, drukte een kus op haar haren en legde de kader neer op het aanrecht. 'Ik kan niet tegen verassingen! Zeg het op, nu!' Iedereen lachtte, en Jonas probeerde zijn vriend rustig te krijgen. 'Als je het zo graag wilt weten, Yemi, ga het dan maar uitpakken', zei Caro uiteindelijk. Ze heeft zich naast Camille neergezet, en Vince stond naast haar te leunen tegen het keukeneiland. De drie keken elkaar even aan voor Caro haar hoofd tegen Vince zijn arm neerlegde.

Onze KinderenWhere stories live. Discover now