A..awak buat apa ni Zayyan?" Soal Ayyana perlahan.
"Smell my disaster wife." Senyuman sinis terukir.
Cup!
Satu ciuman ditinggalkan di leher Ayyana. Membulat mata gadis itu apabila merasakan satu ciuman mendarat di leher putihnya.
Dipandang wajah isterinya di hadapan cermin. Dicengkam kuat bahu Ayyana. Wajahnya bertukar menjadi dingin seperti biasanya , pandangannya pada Ayyana penuh benci.
"Perempuan macam kau kahwin dengan aku mesti sebab harta je kan? Orang macam kau ni tak layak jadi isteri aku ." Hambur Zayyan.
"Kau takkan bahagia dengan aku Ayyana."
Ditolak kuat bahu Ayyana menyebabkan kepala gadis itu terhantuk di cermin. Ayyana mendecit kesakitan.
Zayyan berjalan menuju ke arah katil. Dia melabuhkan punggungnya di atas katil. Tubuh dibaringkan. Dia memandang sinis ke arah Ayyana yang sedang menahan sakit akibat terhantuk.
"Aku taknak kau tidur atas katil aku. Kau layak tidur atas lantai." Dengan dingin Zayyan memutarkan tubuhnya ke arah lain.
3 jam pun telah berlalu. Jam yang terletak di atas meja pun telah menunjukkan sudah masuk pukul 2 pagi. Ayyana yang duduk di tepi katil memandang wajah Zayyan yang sedang lena tidur.
"Zayyan.. salah ke saya jadi isteri awak? Saya tak layak ke bahagiakan awak? Besar sangat ke dosa saya dekat awak Zayyan? Sampai awak benci macam sekali dekat saya..saya akan buat awak jatuh cinta pada saya . Itu janji saya Zayyan Mikael.." ucap Ayyana perlahan. Air mata mengalir di pipi.
Meskipun dia berkata sedemikian. Dia tahu lelaki yang berada dihadapannya tak akan mendengar apa yang dia luah tadi..
Diusap lembut rambut suaminya. Sejak Zayyan telah sah menjadi suaminya. Dia telah membuka sepenuhnya hatinya untuk Zayyan. Walaupun dia tahu suaminya itu tak akan kembali memberikan perasaan yang sama untuknya.
Keesokan paginya.
Masing-masing sudah duduk di meja makan. Semua sedang menantikan pengantin baru untuk turun makan bersama.
YOU ARE READING
ZAYYAN MIKAEL
Romance(Siapa yang percaya Zayyan Mikael seorang CEO terkenal di serata dunia yang anti kepada kisah percintaan. Percintaan baginya hanya sekadar membuang masa. Namun apakah yang terjadi setelah diputuskan oleh bapanya sendiri untuk menjodohkan dirinya den...