Puan Lina menghidangkan air Kopi hitam untuk Tuan Malik dan diletakkan di atas meja. Tuan Malik pula Sedang sibuk membelek-belek file syarikat. Dia mengambil tempat disebelah suaminya.
"Awak..Saya rasa lebih baik awak serahkan Edzard's Enterprise dekat Heinz lah..." Ucap Lina ragu-ragu.
Tuan Malik yang mendengarnya langsung menutup dokumen-dokumen dilihatnya. Kacamata diletakkan di atas meja , dipandang wajah Puan Lina yang agak sedikit takut.
"Why?"
"Saya bukan apa..Saya takut Heinz akan jadi macam dulu..Awak kena sibukkan dia dengan kerja! Mungkin dengan cara tu akan buat dia berhenti dari kerja Kotor tu semua." Jawapnya sambil memegang sepasang tangan Tuan Malik.
Lelaki tua itu hanya diam dan memandang sahaja ke arah Lina. Bila difikirkan kembali ada betulnya juga cakap Lina.. mungkin dengan cara bekerja mampu membuatkan Heinz berhenti dari kerja gelapnya.
"Hm yelah..Nanti Saya cakap dengan dia" balasnya sambil minum Satu teguk kopi dan kembali menyibukkan dirinya dengan mengecek semula data-data syarikat.
Heinz yang baru sahaja pulang Dari markas sekitar pukul 12 Malam membuka pintu rumah dengan perlahan. Baru sahaja ingin menuju ke bilik tidurnya tapi langkahnya diberhentikan dengan panggilan Tuan Malik. Wajahnya dipalingkan ke arah ruang Tamu. Terlihat sosok tubuh Tuan Malik yang sedang duduk di atas sofa sambil menghisap seputung rokok.
"Sini kejap kau" Ujar Tuan Malik.
"Hm? Daddy nak apa?" Soalnya sambil berjalan menuju ke arah Tuan Malik dan mengambil tempat di sofa berdekatan dengan lelaki tua itu.
"Aku nak kau ambil alih Edzard's Enterprise".
Heinz yang mendengar itu hanya tergelak sinis.
"What are you talking about dad? Edzard's Enterprise? Hell no." Balasnya dengan tegas.
"I don't care. Aku nak kau kerja jugak dekat sana atau aku pindahkan kau dekat Vedrick's Enterprise"
"No! Aku taknak kena tukar dengan Hayes dekat sana!" Bantahnya dengan tegas. Dia belum bersedia meninggalkan tanah airnya semata-mata untuk mengurus syarikat disana. Lagipula Abangnya Hayes Zafril Dervis sudah menguruskan syarikat Vedrick's Enterprise di Italy. Cukuplah tidak perlu lagi dirinya menggantikan abangnya disana.
"Kalau kau taknak urus Vedrick's Enterprise, kau ikut jelah cakap aku ni! Kerja aje dekat Edzard's Enterprise bukan apa pun aku minta dari kau!" Arahnya, dirinya paling tidak suka dibantah. Dirinya adalah ketua keluarga, Anak dan isterinya sudah diwajibkan untuk mendengar perintahnya.
Heinz hanya pasrah , bukannya dia ada pilihan. Malik Ibrahim Dervis , siapa sahaja yang berani membantahnya? Semua kata-katanya adalah sebuah ancaman sekiranya tidak dituruti. Dari pada menanggung akibat. Diikutkan sahajalah kemahuan si bapak.
"Aku dengar bapak kau suruh kau kerja dekat Edzard's Enterprise?" Soal Ridhuan yang sedang minum secangkir kopi yand dipesannya dari cafe.
"Hm macam tu lah , malas aku kerja dekat sana" keluhnya , kue croissant yang berada dihadapannya dilihatnya sahaja , dijamah pun tidak mahu. Hilang seleranya setelah diarahkan bekerja disana.
"Kalau kau taknak kenapa kau terima?"
"Malas aku bergaduh dengan orang tua ni. Di freezekan kad bank aku nanti adalah..." Heinz menyandarkan tubuhnya di kerusi.
...
"Kau dari mana hm?" Soal lelaki itu yang melihat Ayyana yang baru sahaja pulang ke rumah. Gadis itu menanggalkan kasut dan diletakkan di atas rak.
"Saya dari mall..Cari stock barang dapur.."
"Cari stock atau Cari jantan?" Zayyan berjalan ke arah Ayyana , pinggang ramping gadis itu dicengkam kuat.
"A..awak sakitlah..betullah Saya pergi Cari barang dapur" Ayyana mencuba untuk melepaskan cengkaman suaminya dari pinggangnya. Namun sayangnya Tangan lelaki itu terlalu kuat.
"Kau ingat aku tak tahu kau pergi Makan dengan Fayyadh?" Tuduhan yang diajukan Oleh lelaki itu membuatkan Ayyana sedikit terkejut.
"M..macam mana awak kenal Fayyadh?" Soalnya dengan nada yang sedikit ketakutan.
Zayyan hanya diam tidak mengatakan apa dan ditolak kasar barang dapur dari tangan Ayyana membuatkan semua barang dibelinya jatuh berserakan di atas lantai. Diangkat tubuh Ayyana dengan gaya bridal style dan dibawa ke bilik tidur mereka. Tubuh kecil Ayyana dicampakkan di atas katil. Tubuh kecil gadis itu ditindih dan dicengkam kuat pada leher jinjang Ayyana membuatkan gadis itu kesusahan bernafas.
"Aku tak suka kau keluar dengan jantan tak guna tu faham tak?!" Tengkingnya disebelah telinga Ayyana membuatkan gadis itu menggigil ketakutan. Tali pinggang yang melilit dipinggangnya dicabut dan dilibaskan tali pinggang tersebut mengenai betis putih Ayyana meninggalkan kesan merah pada kulit gadis itu.
Ayyana menjerit kesakitan tapi ditekup mulutnya oleh Zayyan. Setelah melepaskan beberapa libasan , Zayyan bangun dari katil dan berjalan ke arah Almari. Diambil seutas alat penggari dan digarikan kedua tangan Ayyana pada palang katil.
"Ni hukuman kau, aku takkan lepaskan kau sampai aku puas hukum kau faham?" Pipi Ayyana ditepuk kasar untuk memastikan Ayyana betul-betul faham dengan apa yang dikatakan olehnya.
Dia berjalan kembali ke arah almari dan dicabut Satu persatu butang baju yang dipakainya dan dicampakkan ke dalam bakul pakaian Kotor sebelum melangkah masuk ke dalam bilik air. Usai sahaja Mandi dia melangkah keluar dari bilik dengan sudah bertuala yang hanya menutupi di bahagian pinggang hingga lutut sahaja, Menunjukkan bentuk otot-ototnya yang tersusun rapi di perutnya.
Dia berjalan ke arah Ayyana dengan senyuman sinis. Wajahnya disembamkan pada leher Ayyana dihidu aroma Wangi tubuh gadis itu dengan lama.
"Get ready for your next punnishment my disaster wife?"
-𝒏𝒐 𝒐𝒏𝒆 𝒄𝒂𝒏 𝒓𝒆𝒑𝒍𝒂𝒄𝒆 𝒚𝒐𝒖 𝒎𝒚 𝒍𝒐𝒗𝒆-
YOU ARE READING
ZAYYAN MIKAEL
Romance(Siapa yang percaya Zayyan Mikael seorang CEO terkenal di serata dunia yang anti kepada kisah percintaan. Percintaan baginya hanya sekadar membuang masa. Namun apakah yang terjadi setelah diputuskan oleh bapanya sendiri untuk menjodohkan dirinya den...