ZAYYAN memakan bekal yang telah disiapkan oleh ibu tirinya di hadapan Ayyana. Matanya tidak lari dari memandang gadis itu.Geram, cemburu, marah semua bercampur baur. Sudu besi itu dihentak-hentak dalam bekal.
"Awak dah kenapa?" Soal Ayyana kebingungan. Tak pernah dia melihat sosok Zayyan yang seperti ini. Seperti budak-budak yang cemburu tidak mendapatkan kasih sayang keluarga.
Zayyan tidak mengatakan apa-apa tapi terus memandang Ayyana dengan tatapan yang tajam. Nasi goreng yang berada di dalam bekas makanan di aduk dengan kasar.
"Awak piyed eh? Nak pad ke?" Soal Ayyana lagi.
"Kau tunggu balik rumah nanti cukup-cukup aku kerjakan kau Ayyana!" Jerkah lelaki itu dihadapan Ayyana. Terhincut bahu gadis itu.
Salah apa pula aku kali ni? Rasanya aku tak buat salah apa-apa pun. Zayyan ni betul-betul period ke? Hm aku rasa dia ni dua alam lah.., fikirnya. Dia menatap wajah lelaki itu dengan lama sebelum melontarkan ayat-ayat yang menaikkan darah Zayyan.
"Awak..awak dua alam eh orang cakap apa tu dia ada dua-dua kelamin" soal Ayyana serius
"AYYANA ADERYN!"
"Eh..eh tak..takpelah saya balik dulu" tergopoh-gapah gadis itu mengambil beg tangannya dan berjalan keluar dari office room suaminya itu.
Satu pukulan dihentakkan kuat dia atas meja menyebabkan nasi goreng tumpah ke atas meja.
Tunggu kau Ayyana memang sakit kau kena dengan aku malam ni!
10:40 MALAM
"Oi kakak ipar"
"Ya Heinz nak apa lagi?" Wajah Heinz dipandang sebelum tangan dicekakkan di atas pinggang.
"Suami kau panggil dekat atas. Aku tengok dia bawak handcuff! Mati lah kau Ayyana! Singa dah mengaum HAHAHAHA!" Heinz ketawa jahat melihat wajah pucat Ayyana. Tubuh gadis itu mulai berpeluh.
"Hahaha kau main-main kan Heinz? Kau tipu aku kan kan!"
"Kau nampak muka aku macam menipu-" belum sempat lelaki itu menghabiskan kata-katanya terdengar suara laungan dari tingkat dua.
YOU ARE READING
ZAYYAN MIKAEL
Romance(Siapa yang percaya Zayyan Mikael seorang CEO terkenal di serata dunia yang anti kepada kisah percintaan. Percintaan baginya hanya sekadar membuang masa. Namun apakah yang terjadi setelah diputuskan oleh bapanya sendiri untuk menjodohkan dirinya den...