ZAYYAN MIKAEL -23

480 17 0
                                    

Sudah setengah jam Heinz menunggu Zayyan dan Hayes di sebuah cafe yang cukup mewah dan ternama

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sudah setengah jam Heinz menunggu Zayyan dan Hayes di sebuah cafe yang cukup mewah dan ternama. Air coffee miliknya diaduk-aduk. Sedang asyik mangaduk minumannya , lelaki itu terbayang wajahnya Arianna di dalam cawan Kopi miliknya sambil tersenyum Manis ke arahnya. Tanpa ia sedari , bibirnya juga terukir senyuman sehingga terlihat lesung pipit dibahagian Kanan pipinya.

Dia tersedar dari lamunannya. Pipinya ditampar perlahan untuk menyingkirkan wajah Arianna dari mindanya.

"Stupid Heinz why do have to think about her. She just a whore , hush hush." kepalanya digelengkan beberapa Kali sebelum pandangannya beralih ke arah Hayes yang baru sahaja masuk ke dalam cafe.

"Lambat la kau Hayes , dah berjam-jam aku duduk sini tunggu kau tau?" Heinz memandang ke arah abangnya dengan sinis. Mata tajam sedia ada miliknya dijulingkan lagi tanda protes.

"Eee mengadanye ucuk acam aye ni , I pergi berak la tadi bebi , boleh bau lagi taik dekat tangan i tauuu!" Hayes menggedik membuat muka comel tapi hanya dipandang jijik Oleh Heinz. Belum sempat Heinz mengatakan sesuatu Hayes meraup muka Heinz dengan tangan kirinya.

"Bodoh sial bau taik!"

Hayes masih mengekalkan senyuman sambil memegang kedua belah pipinya. Akhirnya Heinz mengikuti kebodohan abangnya yang otak separuh berfungsi.

"Manisnya senyuman abanggg!" Heinz mengekek kegedikkan.

"Manada ada Manis... Tengok ni manada" suara Hayes sengaja dikepit-kepitkan. Sedang seronok -seronok bergurau, Tiba-tiba sahaja suara garau dan kasar menyambar perbualan mereka.

"Hensem-hensem tapi sotong , Buang jela baju Kau tu pakai kain batik je , berkemban kau berdua dekat sini" ujar Zayyan melabuhkan punggungnya di atas kerusi bersebelahan dengan Hayes.

Zayyan merenung lama wajah Hayes membuatkan lelaki itu berdehem mengundur sendikit ke belakang.

"Aku tau aku comel , tak payah tenung camtu aku nervous ror" satu hempukkan mendarat ke atas dahinya dengan kuat.

"Dasar jantan pickme" sindir Zayyan.

"Out of topic , Aku dah tau mana betina jalang tu pergi.." Hayes menukar topic perbualan.

Zayyan dan Heinz senyap seketika. Pandangan mereka bertukar menjadi serius. Dipandang wajah Hayes sebelum Hayes kembali bersuara.

"Dia dengan bapak dia yang tak guna tu lari pergi Terengganu! Anak-anak buah dia semua ada dekat sana, aku rasa dorang tengah susun strategi untuk hancurkan Kita." Hayes menambah.

"So..what's your plan huh Zayyan?" Soal Heinz.

"Think for what? Just go there. Aku yakin , dorang bukan kuat mana pun huh." Air coffee milik Heinz dirampas dan diteguk hingga licin.

"Musibat betul abang gini! Kopi aku tu! Dahlah Harga yahudi!" Protes Heinz .

"Musibat betul abang gini! Kopi aku tu! Dahlah Harga yahudi!" Protes Heinz

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Korang packing baju ni nak pergi mana?" Soal Lina. Melihat kedua Anak tirinya Sedang sibuk melipat baju, diselitkan juga beberapa senjata di dalam bagasi milik mereka.

Mereka hanya membisu , sibuk memastikan semua senjata dan alat-alatan mencukupi. Seperti ingin memburu.

Iyalah memburu najis anjing.

"Hayes! Heinz ! Mama tanya ni! Nak pergi mana!" Suara Puan Lina naik sedikit lantang. Arianna yang mendengar suara lantang Puan Lina segera bergegas mendekati wanita tua itu.

"Kenapa mama?" Soal Arianna.

"Ni... Mama tanya dorang ni.. nak pergi mana tapi dorang diam je aih"

"Dorang nak pergi Terengganu" sampuk Tuan Malik.

"Buat apa?"

"Dorang Ada urusan dekat sana dengan wildan."

Terkejut Lina mendengarnya. Mana boleh mereka kesana kalau hendak berjumpa dengan lelaki tua tu. Tidak mungkin hanya pertemuan biasa! Pasti akan ada nyawa yang melayang! Dia kenal sangat Wildan tu macam mana! Dia tak akan berhenti sebelum berjuang.

Dia menggeleng tanda tidak menyetujui perbuatan mereka.

"No tak boleh! Korang tak sayang nyawa ke apa?!" Seboleh-bolehnya Puan Lina mencegah Anak tirinya dari pergi. Walaupun mereka sekadar Anak tiri. Tapi dia menyayangi mereka sudah seperti anaknya sendiri.

Arianna memujuk wanita tua itu untuk bersabar dia risau akan kesihatan Puan Lina. Melihat dada Puan Lina berombak kencang pun dia dah risau.

"Heinz..Hayes.. please jangan pergi..jangan apa-apakan ayah saya.. Saya tahu dia jahat but please bagi dia peluang .. mungkin lepas ni dia akan berubah?"

Heinz mengalihkan pandangannya ke arah Arianna. Mata tajamnya tertumpu tepat ke arah Anak mata Arianna.

"Berubah kau cakap? Someone like him don't deserve any second chances. Syaitan macam dia layak dalam neraka lah! Aku akan pastikan dia Mati ditangan aku. Kalau kau taknak terima Nasib yang Sama better Kau diam!"

Ayat yang dilontarkan oleh Heinz membuatkan gadis itu terdiam. Jujur dia Masih sayangkan ayahnya walaupun lelaki tua itu sering memukul dan menengkingnya. Menuduh dirinya lah punca kematian ibunya tapi itu bukan pilihannya untuk lahir dan Korbankan nyawa wanita sempurna kesayangan ayahnya.

Perbualan mereka dipotong oleh kehadiran Zayyan dan Ayyana.

"Mama tolong jagakan bini Zayyan. Kitorang pergi Terengganu mungkin dalam seminggu." Pinta lelaki itu. Ayyana merapat ke arah Puan Lina dan mengucup tangan ibu mertuanya.

"Hm , korang masih berkeras nak pergi jugak?" Mereka bertiga mengangguk tanpa mengatakan sepatah kata pun.

"Hm yelah.. hati-hati dekat sana.." Puan Lina memeluk ketiga-tiga Anak lelakinya. Dipandang sayu wajah Anak lelakinya sebelum melepaskan pelukan.

'wait till I return sayang..'

Suka-suka lah comment hehe... Saya suka baca comment dari korang🫶🏻

Jangan lupa vote juga tau!

-𝒏𝒐 𝒐𝒏𝒆 𝒄𝒂𝒏 𝒓𝒆𝒑𝒍𝒂𝒄𝒆 𝒚𝒐𝒖 𝒎𝒚 𝒍𝒐𝒗𝒆-

-𝒏𝒐 𝒐𝒏𝒆 𝒄𝒂𝒏 𝒓𝒆𝒑𝒍𝒂𝒄𝒆 𝒚𝒐𝒖 𝒎𝒚 𝒍𝒐𝒗𝒆-

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 11 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

ZAYYAN MIKAELWhere stories live. Discover now