𝐙𝐀𝐘𝐘𝐀𝐍 𝐌𝐈𝐊𝐀𝐄𝐋 -9

701 24 0
                                    

"Heinz? Dia buat apa dekat sini?" Gumam Ayyana yang melihat kereta buggati Chiron yang masuk ke dalam perkarangan rumah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Heinz? Dia buat apa dekat sini?" Gumam Ayyana yang melihat kereta buggati Chiron yang masuk ke dalam perkarangan rumah. Dia yang sedang menyiram pokok bunga berhenti senjenak apabila melihat Puan Lina melangkah keluar dari kereta.

"Eh mommy? Berdua je dengan Heinz?" Soal Ayyana.

"Iyaa.. mommy rindu sangat dekat Ayyana sebab tu mommy datang" jawab Puan Lina sambil tersenyum dan memeluk Ayyana.

"Babe dapur gas habi-" Tidak sempat Mikayla habiskan kata-katanya apabila dia melihat Heinz dan Puan Lina dihadapannya.

"Babe dorang ni siapa?" Soal Mikayla.

"Oh ni mak mertua aku dan ni Heinz adik ipar aku" Terang Ayyana. Sebelum menjemput mereka semua masuk ke dalam rumah.

Heinz hanya melihat gadis yang berada dihadapannya Mikayla Adriana. Rasanya dia pernah jumpa gadis ini sebelumnya tapi lupa pula dimana. Mikayla merasa kekok apabila merasakan sepasang Mata memandang ke arahnya.

"Oh ya Heinz boleh tak kau tolong aku?" Soal Ayyana.

"Tolong apa?"

"Tolong belikan tong gas baru..si Mikayla ni dia nak masak tapi gas Pula habis..ni kau bawa lah Mikayla sekali pergi kedai jugak ada barang yang dia nak beli" jelas Ayyana panjang lebar.

"Hm iye lah"

...

Heinz hanya diam sambil fokus memandu. Susana menjadi hening sehingga Mikayla bersuara.

"Aku rasa aku pernah nampak kau tapi aku lupa dekat mana..."

"Entah, tak nak tahu" balasnya dingin.

Mikayla yang mendengar jawapan Heinz hatinya rasa ingin menjerit. Poyo lah mamat ni! Ingat cool lah tu jawab macam tu! Menyampah adalah!.

Heinz melihat ke arah gadis itu sewaktu berhenti di lampu merah. Wajah gadis itu ditenung dengan lama.

"Kenapa tenung muka aku Camtu?" Soal Mikayla.

"Aku ingat dah kau kan yang tumpahkan coffee mocha dekat baju aku haritu dekat Starbucks". Matanya tajam menatap ke arah Mikayla.

"E..eh m..manada bukan aku lah!" Balasnya dengan suara yang tergagap-gagap.

Rahang gadis itu diraup kasar.

"Kau ingat aku tak tahu tu kau hah?! Kau tau tak tu tuxedo yang aku Tempah custom! Baju tu Mahal camtu aje kau tumpahkan!" Jerkah Heinz.

"Heh! Time tu aku tak sengajalah! Siapa suruh kau halang jalan aku. P..padan lah muka kau!" Mikayla membalas kembali walaupun sedikit takut.

"Berani eh kau menjawab!"

"Eh of course berani! Ni Mikayla kot datang laa ular harimau singa pun dorang takut dengan aku tau!" Jawapnya dengan angkuh sambil tanggannya disilangkan di dada.

ZAYYAN MIKAELWhere stories live. Discover now