"Kau rasa kampus dia ada hantu tak?" Tanya Satang sambil mengunyah keropok ikan yang dia bawa dari rumah. Sekarang mereka bertiga sedang duduk bersama sama di atas katil empuk milik Fourth.
"Hmm tak pernah pulak dengar cerita pasal hantu, kenapa kau pernah nampak hantu ke?" Tanya Fourth sambil memakai lotion di tangannya.
"Tak lah saja je tanya yela bulan depan kan kita ada festival so kena tidur kat sekolah nak siapkan festival tu" Ucap Satang. Fourth pula baru teringat festival yang akan datang dijalankan oleh kampus mereka.
"Haah la aku lupa kita ada festival bulan depan, kau mesti masuk kan Satang? kau nyanyi lagu apa" Tanya Ford pula, Satang jela satu satunya kawannya yang dikenali disebabkan pintar menyanyi dan sering dijemput organisasi luar untuk bernyanyi di event mereka.
"Aku tak tahu lagi, ha kau Fourth kau masuk jadi emcee kan?" Fourth mengangguk, entah kenapa pihak kampus menyuruhnya padahal dia tidak pernah menjadi emcee selamani.
"Aku je tak jadi apa apa" Ucap Ford sambil cemberut
"Siapa suruh kau pemalu sangat" Marah Satang
"Tula tapi gaduh dengan budak engineering laju je tak pernah nak malu" Marah Fourth pula, yela sejak beberapa bulan ni si Ford tak habis habis beradu mulut dengan budak jurusan kejuruteraan apa entah yang dia nak gaduhkan pun tak tahu.
"Ish itu lain, kau kena faham budak engineering tu menyakitkan mata aku tau!" Ford melipat tangannya di dada tanda tidak suka.
Tiba tiba pintu rumah milik Ford diketuk oleh seseorang, disebabkan Fourth kakinya masih sakit jadi Satang mewakilkan dirinya untuk membuka pintu untuk Fourth.
Dia berjalan ke arah pintu lalu membuka dedaun pintu tersebut
"JANTAN SIAL!" Kedengaran bunyi tumbukan membuatkan Ford dan Fourth terkejut dan cecepat bangun dan keluar dari bilik mereka mendapatkan Satang.
"KAU BUAT APA KAT SINI HA CILAKA?!" Marah Satang, bahunya naik turun menahan marah yang menyelubungi dirinya.
"Satang kenap--" Terdiam Fourth dibuatnya melihat bekas kekasihnya dan Gemini sedang berdiri di hadapan rumahnya.
"Kau?!" Jerit Ford pula.
Joong yang sedang memegang wajahnya yang ditumbuk kuat oleh Satang. Gemini pula masih terkejut melihat Satang menumbuk Joong tiba tiba.
"Kau kenapa tumbuk dia?!" Tanya Gemini menarik Joong ketepi. Satang memandang Gemini tidak percaya.
"Kau ke bawak jantan sial ni datang sini?" Tanya Satang. Gemini mengangguk membuatkan Satang berdecik tidak puas hati
"Kau tahu tak kawan sial ni dah buat macam macam kat Fourth" Satang berjalan ke arah Joong lalu menarik rambutnya sehingga membuatkan Joong mendonggakkan mukannya.
"Kau tak tahu malu ke lepas kau dah pukul Fourth sampai lembik lepastu tinggalkan dia tergapai gapai sendiri!" Satang memberikan satu lagi tumbukan kuat di wajah Joong. Gemini yang mendengar apa yang Satang katakan memandang Joong dan Fourth berulang kali.
"Kau ke ex dia yang dia pukul tu?" Tanya Gemini sambil memandang Fourth yang sedang dipeluk Ford itu. Fourth menggigil melihat Joong dipukul Satang.
"Habis kau ingat siapa? mentang mentang dulu Fourth lembut baik hati kau suka hati je nak pukul dia, kau bawak kawan kau ni balik sebelum pecah muka dia aku buat" Satang menolak Joong kuat sehingga dia kehilangan keseimbangan badan dan akhirnya terjatuh.
Gemini mengangkat Joong manakala Satang dan Ford menarik Fourth masuk ke dalam rumah.
"Aku nampak muka kau lagi memang sampai nyawa ikan aku kerjakan" Satang menghempas pintu rumah milik Fourth sehingga membuatkan Gemini dan Joong terhincut bahunya.
YOU ARE READING
[ BL ] MY ECSTASY | GEMINIFOURTH
FanficKisah dimana Fourth seorang penulis buku yang menggunakan nama samaran 'Tulisan Bintang' jatuh cinta dengan peminat bukunya sendiri, Gemini. HOMOPHIC DNI. (n.) Slow Update don't be silent reader please ^__^ 28 jun 2023