14 : hujan

123 9 0
                                    

"Fourth!" Satang dan Ford berlari anak ke arah Fourth yang sedang berjalan bersama Gemini. Jam menunjukkan pukul 8 pagi, Gemini menghantar Fourth ke kelasnya kerana takut Joong akan menganggunya lagi.

"Fourth, kau okay?" Tanya Ford risau sambil sambil membelek wajah Fourth yang luka luka akibat kejadian semalam.

"Jantan tu memang tak makan saman." Dengus Satang sambil melipatkan tangannya di dada. Sudah muak dengan perangai Joong yang suka memaksa.

"It's okay, Gemini jaga aku semalam" Kata Fourth sambil memandang Gemini yang ada disebelahnya dengan senyuman manis.

"Cis, sempat lagi kau ye" Fourth tertawa

"Aku masuk kelas dulu, hati hati tau Gem" Gemini menganggukkan kepalanya lalu melambaikan tangannya. Satang dan Ford memimpin kawannya itu naik ke kelas.

Gemini yang tadi senyumannya tidak lekang di bibir akhirnya pudar menjadi masam. Dia bergerak terus berjalan ke arah blok jurusan perubatan dan naik ke ruangan pejabat.

Tanpa segan silu dia terus masuk berjumpa dengan kaunselor jurusan tersebut.

"Papa, you kena buat something about this thing!" Gemini menghempas pintu bilik kaunselor tersebut kuat. Suaranya naik seoktaf membuatkan ayahnya memicit dahi.

"Gemini, you tak boleh suka hati nak masuk bilik ni macam tu je" Kata ayahnya sambil memandang Gemini yang sedang berapi rapi tu

"Pa, listen okay. Dia tu sampah, berapa banyak dah perempuan jurusan ni dia gunakan"

"What can i do, Gem? Itu kan social life dia"

"He almost rape my boyfriend pa!" Ayahnya terdiam. Mata mereka bertembung, Gemini seorang yang sukar untuk menjadi terbuka dan ini pertama kali Gemini memberitahu ayahnya tentang seseorang.

"Your boyfriend?" Tanya ayahnya.

"Pa i'm sorry but please.." Gemini merayu menyuruh ayahnya lakukan sesuatu terhadap sikap Joong yang sudah tidak boleh di kawal lagi.

Ayahnya hanya mendiamkan diri dan menaip sesuatu di komputer ribanya. Gemini pula hanya menunggu balasan tapi nihil hasilnya.

"I swear to god pa if anything bad happen again to my boyfriend, i sendiri akan uruskan benda ni" Gemini keluar dari ruangan tersebut dengan mengepal tangannya.

Urat lehernya timbul, giginya diketap kuat. Entah gosip apa lagi tersebar kerana apabila sebaik sahaja Gemini keluar dari bilik kaunselor semua pelajar jurusan perubatan yang lalu lalang memandangnya atas bawah.

"Pergi mampus lah sial" Ucap Gemini sambil berjalan keluar dari blok jurusan perubatan tapi baru sahaja dia ingin turun dari tangga seseorang menahan tangannya.

"Gem.." Gemini memusingkan badannya melihat seorang perempuan yang sudah lama dia tidak temui

"Love?" Love memberikan senyuman manis yang hampir mempamerkan semua giginya.

"Hello Gem, long time no see!" Love melambaikan tangannya. Gemini pula masih tercengang melihat gadis itu dihadapannya.

"Awak buat apa kat sini?" Tanya Gemini pelik

"Saya cari awak kat sini, saya ingatkan awak ambik medical rupanya awak ambik engineering" Gemini hanya mendiamkan diri lalu mengerling jam ditangannya

"Saya gerak dulu, ada hal" Cecepat Gemini turun dari tangga meninggalkan Love sendirian. Gadis itu menghentakkan kakinya tanda tidak suka dirinya tidak dilayan oleh Gemini.

"Kau tunggu lah.." Love mengeluarkan telefonnya lalu menelfon seseorang

"Aku dah jumpa dia"

"Pastikan plan ni tak kantoi, kalau aku terbabit sekali memang aku pastikan kau sorang je meringkup dalam penjara" Love meletakkan panggilan telefon tersebut lalu berlari mengejar Gemini.

[ BL ] MY ECSTASY | GEMINIFOURTHWhere stories live. Discover now