a little: Baewon, Kyuwoo, Jinwon/Haejin (ini gua gatau nama kapalnya Jini sama Haewon)
"Aku? Disini bukan aku yang bermasalah, tapi kau brengsek!!"
"Ak-aku? Apa maksud mu?"
"You and your fucking childhood friend that's the problem!!!"
~~~~
"Selamat pagi sayangnya Bae" Bae Jinsol langsung memeluk tubuh pendek kekasihnya.
"Pagi sayang.."
Bae melepas pelukannya, dia sedikit menunduk untuk mengecup pipi dan bibir kekasihnya.
"Ayo berangkat.."
Jiwoo masuk ke dalam mobil, dia memasang seatbeltnya lalu menoleh kearah Bae "Kenapa? Ayo jalan. Setengah jam lagi kelas ku mulai.."
"...."
Bae tidak mendengar apa yang dikatakan Jiwoo, dia hanya sibuk dengan ponselnya.
Jiwoo memperhatikan raut wajah kekasihnya. Bae yang awalnya terlihat kesal, sedetik kemudian tersenyum lebar. Jiwoo tau, dia tau siapa yang membuat kekasihnya tersenyum lebar seperti itu.
"Hmm.."
"Sayang.. Anuu emm.. itu, kita jemput Haewon unnie dulu ya" Jiwoo menghela nafasnya.
Haewon lagi Haewon lagi...
Jiwoo mengalihkan pandangannya keluar jendela "Kenapa lagi? Dia bertengkar dengan kekasihnya?"
Bae mengangguk "Haewon unnie bilang-"
Drtttttttt... drtttttttt...
Haewonnie 🙇🏼♀️ is calling you...
"Sebentar, Haewon unnie menelpon ku.." Bae langsung menjawab panggilan Haewon.
"Ya hallo? Setengah jam lagi aku sampai"
"Issss cepat Bae!! Sebelum si brengsek itu datang menjemput ku"
"Ahahaha okeoke, ini jalan. Bayy Haewon ku"
Haewon ku?
"Cepat!!!!"
"Iyaiya! Aku tutup"
Bae terkekeh "Pasang seatbeltnya sayang, kita berangkat" dia bahkan tidak tau kalau kekasihnya sudah memasang seatbelt.
"Ya sudah.."
"Huh? Ada apa? tidak apa-apa kan kalau kita menjemput Haewon unnie dulu?"
"Terserah"
Bae mengusak rambut Jiwoo lalu menjalankan mobilnya.
Suasana hatinya langsung berantakan. Jiwoo seharusnya tidak perlu marah kan? Bae hanya menjemput Haewon.
Oh Haewon. Si teman masa kecil kekasihnya yang selalu ada di antara mereka.
--
"Oooiya, dia juga mengatakan kalau aku terlalu kekanak-kanakan. Arghhhhh aku kesal sekali!!!" teriak Haewon.
Bae tertawa "Gini ya Oh Haewon, kalau aku jadi Jini, aku pasti melakukan hal yang sama"
"YAAKKKK!!!" Haewon sedikit mencondongkan dirinya ke depan untuk memukul bahu Bae.
KAMU SEDANG MEMBACA
NMIXX change up!
Fanfictiononeshot NMIXX ( feat Jini ) ini tuhhh selingan aja, sambil nunggu cerita yang lain update hehe Enjoy >_< *nyengir