1_Příčná ulice

974 34 1
                                    

CELÁ ULICE SE HEMŽILA DESÍTKÁMA ČARODĚJEK A ČARODĚJŮ, kteří šli nakoupit pomůcky pro nový školní rok do Bradavic. Mnoho dětí se zastavovalo v knihkupectví Krucánky a kaňoury kde nebylo k hnutí, jelikož každý rodič chtěl nakoupit pro své malé studenty učebnice, a v obchodě Madame Malkinové se čekaly fronty pro hábity. Ne jenom děti, ale také dospělí se často zapomněli u famfrpálových potřeb, kde bylo vystavené nejnovější koště z řady Zameták.

Pro jedenáctileté chlapce a dívky to byla velká chvíle. Nakupování pro jejich první rok do Bradavic, kde stráví sedm let studiem kouzel. Bradavice jsou místem kde stráví důležité roky svého života, kdy se z malého dítěte stanou čarodějem či čarodějkou. Po boku svých vrstevníků budou procházet dospíváním a potom je čeká reálný život. Eleven o dopise básnila už celé měsíce od chvíle kdy ten svůj dostal její jen o rok starší bratr. Po tom co odjel Bradavickým expresem do školy a ona byla nucena zůstat doma, tak každou chvíli mumlala něco o tom jak to je nefér.

Její matka, Euphemia Potterová se musela s náladami její dcery vypořádávat celých deset měsíců, než konečně dostala svůj vlastní dopis do Bradavic. Potom už přestala fňukat a naopak začalo období neustálých otázek ohledně jejího nástupu do školy a studia.

,,Já vím mami." Řekl už po třetí James a v jeho hlase už bylo znát že by radši byl naprosto kdekoliv jen ne s rodiči. Zrovna vystavili do výlohy nové koště a už tam na něj čekal Sirius, se kterým byly domluvení že se setkají. Už teď má zpoždění, ale kdyby to řekl nahlas, tak by ho Euphemie držela zpátky ještě o to dýl, jen aby ho potrápila.

,,Vím že je to otravné Jamie, ale jsme si vědomi že jsi schopen někde svojí sestru nechat." Řekl Fleamont a James otráveně protočil očima. Jako kdyby ho Eleven někdy poslouchala. On něco řekne a ona samozřejmě bude oponovat, to je trochu práce mladšího sourozence. Ale i James musel uznat že jeho sestra má na jejích jedenáct let až moc hbitý jazyk. Dokonce i on měl někdy problém jí dostatečně rychle odpovědět, když ho zaskočí svojí otázkou či narážkou.

"Ale notak tati! S tímhle nebudeme mít žádný čas na prozkoumání obchodů, a já jsem chtěla do knihkupectví." Řekla Eleven a nevinně zamrkala na své rodiče. Doufala že zmínka o knihách a o možnosti že James by se mohl něco přiučit by mohla pomoc v jejich přemlouvání. Vůbec tím nechtěla říct že se považuje za to chytřejší dítě.

Euphemia chvíli byla ticho, ale nakonec poraženecky svěsila hlavu. "Dobře, ale za hodinu se uvidíme v Děravém kotli a půjdeme sehnat hábity a kotlík do Bradavic." Varovně se podívala na obě své deti. ,,S Eleven toho projdeme mnohem víc, přeci jen ti musíme sehnat téměř všechno nově. James alespoň už něco má z minulého roku." Řekla a oba sourozenci nadšeně kývli. Fleamont se zasmál nad jasným nadšením jejich děti.

Narozdíl od své manželky mu bylo jasné že každé z jeho děti si půjde po vlastní ose, ale nepochyboval že je třeba se bát spíše o Jamese než o Eleven. ,,Neboj se dráha a už je nech jít." Řekl a nastavil své manželce rámě, s posledními připomínkami od Euphemie odešli do davu lidí směrem k Děravemu kotli, kde na ně čekala jejich přítelkyně Augusta Longbottom.

Eleven se koukla na svého bratra, dalo by se to nazvat válkou pohledů, která trvala jen pár sekund. Nakonec neodolala a zeptala se. ,,Ve famfrpálových potřebách za třičtvrtě hodiny?" James se pobaveně zašklebil, protože bylo mu jasné že se jeho sestra nenechá vodit za ručičku. Zároveň to bylo výhodné i pro něj, protože bude mít čas najít svého kamaráda.

Marauder's life | • FF - HP Kde žijí příběhy. Začni objevovat