Setibanya di KLIA, ayah dan ibu fateen menghantar nya untuk penerbangannya ke umrah.
Sementara itu, faiq yang sedang sibuk check in baggage dengan kawannya, ayshad. Ayshad adalah seorang mutawif yang akan mengetuai kumpulan umrah MH13 bas 2. Faiq yang sudah selesai check in baggage menyandar kan dirinya di palang di tempat boarding itu.
Faiq sibuk mengescroll ws nya. Membaca setiap maklumat yang diberitahu di dalam group umrah itu supaya dia tidak ketinggalan apa-apa info.
"Faiq! Ni kau punya tag, dh jum masuk boarding" lantas kepala faiq mendongak ke arah ayshad yang sedang menghulurkan tag nama dia.
Ramai mata-mata yang memandang ke arah faiq. Mana tidaknya tingginya yang mencecah 180 dan tubuhnya yang tegap dan fit. Memang menjadi tumpuan ramai orang. Lagi -lagi dia sedang memakai spek mata hitam. Jikalau dia buka speknya confirm ramai makcik ii yang datang beramah mesra dengannya.
Faiq memngikut sahaja ayshad untuk masuk ke boarding dan menunggu di gate 5. Sementara menunggu kebukaan gate 5, faiq menyumbatkan telinganya dengan earpod dan mendengar nasheed daripada maher zain.
Ayshad yang sibuk mengendalikan para jemaah umrah itu di pandang sekilas lalu dan mata dia terpalit kepada dua orang gadis yang bertudung labuh berwarna hitam. Faiq merenung lama sehinggakan dia terleka.
"Astagfirullah hal adzim"
"Bakpe mu ni faiq?" soal ayshad yang disebelah nya. Faiq membuat muka terkejut lalu mendehem.
"Bila kau ada kat sini? Kau bukan kat depan ke tadi?" Soal faiq balik.
"Sibuk tenung anak dara orang mana perasan aku yang handsome ni" ayshad menjuih kan bibirnya. Dia dari tadi perasan yang si faiq ni dok tenung anak dara orang. Itu yang dia pas kan kerja kepada mutawif lain.
"ATTENTION TO ALL JEMAAH UMRAH MH 13, THE GATE 5 WILL OPEN NOW. PLEASE QUEUE DUE TO INSPECTION, THANK YOU"
"jum ar" ajak faiq yang ingin melarikan diri daripada ayshad. Dia tahu ayshad akan tanya dia berulang kali jika dia tidak menukar topik.
Setelah selesai di bahagian inspection, mereka menunggu lagi ketibaan kapal terbang MH13. Penerbangan mereka agak sedikit lambat kerana penukaran tayar kapal terbang tersebut.
"Awal-awal xnk tukar tayar" keluh seorang makcik yang berumur lingkungan 50 tahun.
Faiq yang sedang duduk bersilangkan tangan dan kakinya itu menampakkan ketampanan dia lagi terserlah. Rambutnya yang terurai jatuh tu dibetulkan. Matanya terpandang kepada sosok tubuh dua orang gadis tadi.
Mereka duduk tidak jauh darinya. Dapat dia melihat salah satu gadis itu yang sibuk bercerita dengan ceria sehingga menampakkan kedua-dua lesung pipitnya.
"Comel" kata faiq dalam hati.
Ayshad yang ditepi menoleh ke arah faiq. "Apa yang comel gile?"
"Tu baby tu" faiq menunjuk ke arah baby yang sedang didukung oleh ibunya. "Ouhhh"
"Kepada para jemaah umrah, kita akan memberikan laluan masuk kepada penumpang business class dan economy class yang bernombor 40-50."
Faiq dan ayshad mula masuk ke dalam perut kapal terbang. Manakala dua orang gadis itu pun turut sama-sama memasuki kepada perut kapal terbang itu. Tapi malang bahawa mereka terpisah kerana faiq dan ayshad duduk di business class dan dua orang gadis itu duduk di economy class.
Sepanjang penerbangan di faiq hanya tidur sahaja.
Fateen dan mia juga hanya tidur sepanjang perjalanan. Mereka hanya bangun bila waktu makan sahaja.
YOU ARE READING
Faiq's: Her Eyes | OG
RomanceFateen Halwa adalah seorang siswa disebuah university terkenal. Rupa parasnya yang manis dengan lengsung pipitnya di pipi dan juga kulitnya yang putih mulus bersih daripada segala cacat cela. Matanya yang berwarna hazel menampakkan dia lagi menawan...