POV: BEA
We zijn een film aan het kijken en opeens voel ik een steek ik mijn buik, ik sta zonder iets te zeggen op en loop de trap op naar boven. Als ik boven ben loop ik meteen naar de badkamer, ga naar binnen en doe de deur op slot. Ik ga voor de spiegel staan en kijk naar mijn broek, 'shit' denk ik, ik ben weer ongesteld. Opeens wordt er op de deur geklopt ¨is alles oké?¨ vraagt Jere. ¨Ja, prima¨ zeg ik, maar ik klink niet heel overtuigend dus zegt Jere ¨je weet dat je me kan vertrouwen, toch?¨. Ik denk na, en ik weet dat ik Jere inderdaad dat vertrouwen. Ik zucht ¨oké¨ zeg ik ¨maar dit mag je tegen niemand zeggen¨, ¨ik beloof het¨ zegt Jere. ¨Zou je a.u.b. mijn zwarte joggingsbroek, een onderbroek en maandverband kunnen paken?¨ vraag ik onzeker. ¨Natuurlijk¨ antwoord Jere ¨moet ik ook een warme kruik maken en wat chocola pakken, we kunnen dan misschien weer bij mij op bed een film kijken?¨. ¨Ja graag¨ antwoord ik. Even later komt Jere terug, ik had de deur van het slot gehaald. Jere doet de deur tot een kier open en hield de spullen waar ik om vroeg door de deur, ik pakte ze aan en zeg¨dankje¨, ¨geen probleem¨ zegt Jere. Even later loop ik de deur uit, ik gooi mijn vieze kleren ik de wasmand en loop Jere zijn kamer in. Hij ligt op zijn rug op bed en kijkt op zijn telefoon. Als hij mijn ziet legt hij zijn telefoon naast zich en spreid zijn armen. Ik loop naar hem toe en ga op hem liggen, hij slaat zijn armen om me heen en ik leg mijn hoofd op zijn borst. Zo liggen we heel lang, maar opeens krijg ik een hele erge kramp, ik krimp ineen naast Jere en hij kijkt geschrokken. De kramp gaat niet weg, Jere legt zijn warme hand op mijn buik en aait me met zijn andere hand. Daardoor gaat de kramp weg en ik ontspan, Jere pakt de kruik en houd die tegen mijn buik gedrukt. ¨Ga maar slapen¨ fluistert Jere in mijn oor en hij doet het licht uit.
zo vallen ze in slaap:
De volgende ochtend wordt ik wakker en ik voel iemand haar uit mijn gezicht vegen, ik open mijn ogen en zie Jere. ¨Goeiemorgen zonnestraaltje¨ zegt hij ¨gaat het al iets beter?¨, ¨Ja¨ antwoord ik kortaf omdat ik nog half aan het slapen ben. Ik sta op en loop naar mijn kamer, ik pak iets uit mijn kast, trek dat aan en loop weer terug naar de kamer van Jere. Ik plof neer op zijn bed en voor ik het weet hangt hij boven me. ¨ Vandaag gaan we een hond uitzoeken¨ zegt hij, 'oh ja, vandaag moeten we een hulphond uitzoeken' denk ik bij mezelf. ¨Laten we dan maar snel gaan ontbijten¨ zeg ik tegen hem. Hij staat op en steekt zijn hand uit, ik pak hem vast en hij trekt me omhoog. We lopen de trap af en gaan aan de bar zitten, we ontbijten en gaan daarna snel naar de auto. Susannah rijd en naast haar zit Laurel, ik zit in het midden van de achterbank, Steven zit rechts naast me en Jere aan de linker kant. Het is best lang rijden en ik ben best wel een beetje moe, dus laat ik mijn hoofd op Jere zijn borst rusten en hij slaat zijn arm om me heen. Na anderhalf uur rijden zijn we bij het adoptiecentrum aangekomen, we lopen naar binnen en ik vind het best wel een beetje spannend, Jere ziet dat volgens mij ook dus pakt hij mijn hand vast en knijpt er zacht in. Er is een begeleider, die neemt ons mee, maar als we bij de honden gaan kijken moet ik alleen verder. Ik loop in mijn eentje achter de begeleider aan, en we gaan een voor een langs alle geschikte honden. Alle honden zijn schattig maar ik voel niet echt een klik. Ik begin een beetje hoop te verliezen, maar dan komen we bij de laatste hond en ik weet meteen al 'dit is hem'. Ik loop naar hem toe en aai hem, dit is hem ik weet het zeker. Dus zeg ik tegen de begeleider ¨ deze, dit is de hond die ik wil¨, ze maakt een riem vast aan het hesje die de hond om heeft en geeft de riem aan mij, ¨dan is Sky nu van jouw¨ zegt ze. 'Sky' herhaal ik in mijn hoofd. De begeleider seint dat ik mee moet komen, ze haalt mijn moeder er bij en samen regelen ze al het papierwerk en de betalingen. Als alles klaar is mogen we gaan, ik loop naar buiten en zie Jere al staan, hij rent naar me toe en geeft me een knuffel. Daarna hurkt hij naar beneden en aait Sky. ¨Dit is Sky¨ zeg ik tegen iedereen.
Dit is Sky:
JE LEEST
in love with a beach boy
Romancedit verhaal gaat over Bea het geadopteerde zusje van Belly, die een relatie krijgt met Jeremiah.