POV:BEA
Jere laat me los en ik kijk naar de man die naast het zwembad staat met een geweer in mij gericht. "Pap!?" vraag ik, "ZO MAG JIJ MIJ NIET MEER NOEMEN, JIJ LELIJKE VERADER!" zegt hij terwijl hij in de lucht schiet. Ik schrik en pak onderwater de hand van Jere vast, mijn 'vader' ziet dat en zegt " IK ZIJ TOCH HANDEN IN DE LUCHT". ¨De politie zij dat je was opgepakt¨ zeg ik voorzichtig terwijl ik mijn handen in de lucht doe, ¨ ja, maar ik had mijn geweer nog, dat was een echt bloedbad¨ lacht hij. ¨En nu kom ik jou terug pakken, omdat je alles aan de politie had verteld¨ zegt hij terwijl hij zijn geweer laat zakken en op de rand van het zwembad gaat staan. Hij hurkt neer en met zijn lege hand geeft hij mij een klap. En dan opeens trekt Jere aan de arm van mijn vader waar, het geweer vliegt naar de andere kant van het zwembad en zinkt meteen naar de bodem, mijn vader valt ook ik het zwembad. En dan besef ik me pas dat hij dronken heeft en niet goed kan zwemmen, ¨kom!¨ Roept Jere die al op de kant is geklommen, hij geeft mij een hand en trekt me uit het zwembad. We rennen snel naar binnen, ik pak een handdoek en min schoenen, Jere pakt hetzelfde en nog wat geld. Geen autosleutels, omdat alle auto's weg zijn. We doen alle deuren op slot en gaan naar buiten, we rennen zo snel als we kunnen op onze badslippers. ¨Waar gaan we heen?¨ vraag ik uitgeput, ¨Geen idee, maar we kunnen niet hier blijven¨ antwoord Jere. ¨Heb je je telefoon gepakt?¨ vraag ik, we stoppen met rennen en gaan stil staan,¨SHIT, vergeten¨ roept Jere. ¨Jere¨ roep ik maar hij is gefrustreerd dus krijg ik geen reactie ¨JERE¨ roep ik dit keer veel harder. ¨WAT¨ roept hij boos terug, ik loop naar hem en pak zijn hoofd vast met mijn handen ¨hé¨ begin ik rustig, ¨ontspan even¨ zeg ik. Ik druk mijn lippen op die van hem, en gelukkig ontspant hij, ik schrik uit de kus doordat ik getrippel hoor aankomen. ¨Sky!¨ roep ik blij, terwijl Sky vrolijk aan komt trippelen. ¨Kom we gaan weer¨ zegt Jere tegen me¨, ¨Waar gaan we heen?¨ vraag ik. ¨Ik heb wel een idee¨"antwoord Jere, hij begint weer rustig te lopen, ik ga naast hem lopen, pak zijn hand vast en knijp er even kort in. Jere kijkt na aan een geeft me een kleine glimlach, ik glimlach en kijk daarna naar Sky die rustig naast ons loopt.Na een tijdje lopen komen we aan bij de beach club en lopen naar binnen, we laten onze handen los en lopen door de gangen. Iedereen kijkt ons raar aan, maar we lopen dan ook in inze doorweekte kleding door de gangen. ¨Jeremiah fisher¨ zegt een vrouw terwijl ze voor ons gaat staan, ¨Waarom ben je zo nat?¨ zegt ze met een vies gezicht. ¨Lang verhaal¨ antwoord Jere, ¨en wie mag dit voorstellen¨ vraagt je vrouw terwijl ze een nep glimlach opzet. ¨Ik ben Bea¨ antwoord ik en steek mijn hand uit, ze schud hem niet en trekt en vies gezicht. ¨Zouden wij misschien de club telefoon even mogen gebruiken¨ vraagt Jere beleeft, ¨en hoezo zou ik ja zeggen?¨ vraagt de vrouw, ¨Het is eigenlijk een noodgeval¨ antwoord Jere. ¨Prima, voor deze ene keer ¨ antwoord de vrouw, en ze leid ons de lange gangen door naar de telefoon.
JE LEEST
in love with a beach boy
Romancedit verhaal gaat over Bea het geadopteerde zusje van Belly, die een relatie krijgt met Jeremiah.