POV: JEREMIAH
Ik open de achterbak van de auto, ik leg het nieuwe honden kleedje er in. Bea komt aanlopen met Sky, ze wil Sky optillen om haar in de achterbak te zetten, maar dat hoeft niet omdat Sky er zelf al in is gesprongen. ¨Dat kan ook¨ lacht Bea, ze loopt weg maar ik roep ¨hé Bea?¨, ¨ja?¨ antwoord ze, ¨je hebt wel echt de leukste hond gekozen¨ zeg ik terwijl ik haar hand vast pak. ¨ Dankje¨ antwoord ze, ik loop samen met haar naar de autodeur en doe hem voor haar open, ze stapt in de auto en gaat zitten, ik doe hetzelfde. Als we gaan rijden legt Bea net zoals op de heenweg weer haar hoofd op mijn borst, en ik sla weer mijn arm om haar heen. Ik kijk naar Steven, die geeft me een knipoog en ik weet precies wat hij bedoelt. Ik vind Bea echt leuk, heel leuk, ik wil op sommige momenten zo graag gewoon mijn lippen op die van haar drukken, haar vasthouden en haar nooit meer loslaten. Maar dat komt nog wel.
Onderweg stoppen we bij een dierenwinkel, de winkel is heel groot en er zijn dingen te koop voor allerlei dieren. We zijn op zoek naar de honden sectie, we komen eerst langs de katten en de knaagdieren. Uiteindelijk komen we bij de honden en gaan we op zoek naar de dingen die we nodig hebben, als eerste is een mand, we zoeken een paar manden, een voor boven en een voor beneden. We laten Sky de manden uitkiezen en die vinden we al heel snel, ook laten we haar een paar speeltjes uitzoeken en eten. Als we alles hebben gaan we naar de kassa en mijn moeder betaalt alles, ik draag samen met Bea de manden naar de auto en daarna stappen we in. We hebben spullen op schoot omdat de auto zo vol zit, gelukkig is het nog maar even rijden.
Thuis laden we alles uit en zetten alles klaar, het is best zwaar maar na een uur staat alles klaar. ¨Jere, Bea zouden jullie Sky kunnen uitlaten¨ vraagt Laurel, ¨is goed¨ zegt Bea,¨prima¨ zeg ik. Bea pakt een paar hondensnoepjes en stopt ze in haar zak, daarna lopen we samen met Sky naar buiten. We lopen naar het strand toe en laten Sky haar eigen ding doen, maar we houden haar natuurlijk wel in de gaten. Tijdens het wandelen zeggen we beiden niks, het enige waar ik aan kan denken is hoe leuk ik Bea vind. Ik besef me dan ook dat ik haar zo snel mogelijk moet vertellen dat ik haar leuk vind, want de zomer duurt niet eeuwig, dus besluit ik het maar nu te zeggen. ¨Bea¨ zeg ik terwijl ik stop met lopen, ¨ja?¨ antwoord ze en gaat tegenover me staan. ¨Ik moet je iets vertellen¨ Begin ik ¨ik weet alleen niet hoe¨, Bea glimlacht, ik denk dat ze weet wat ik bedoel. ¨Dan laat je het toch zien?¨ zegt ze terwijl ze mijn hand pakt en die op haar wang legt. Ik kijk haar een paar seconden aan voordat ik mijn lippen op die van haar druk. Ik voel haar zachte lippen op die van mij, volgens mij schrok ze toch een beetje maar na een paar seconde kuste ze terug. Ze slaat haar arme om mijn nek, en ik leg mijn handen ik haar zij. Rustig trok ik een beetje terug en grijnsde, ¨voordat je iets vraagt¨ begint Bea ¨ja ik vind je leuk, en ja ik wil je vriendin zijn¨. ¨Hoe weet je precies wat ik ga vragen¨ lach ik ¨geen idee¨ lacht ze, ¨maar ik denk wel dat wij dit beide nog even geheim willen houden, nouuu niet perse geheim maar we gaan het denk ik ook niet zeggen¨. ¨Hoe weet jij wat ik denk¨ grijns ik , ¨dat gok ik gewoon hoor¨ lacht ze. Ik pak haar hand vast en kijk haar aan, dan geef ik haar nog snel een kus en zeg ¨zullen we terug gaan, straks denken ze nog dat we ontvoert zijn¨, ¨goed idee¨ zegt ze. We rennen terug naar huis met Sky die met ons mee rent. Als we thuis aan komen staat Susannah in de keuken, ¨dat duurde lang¨ zegt ze ¨was je handen, we gaan zo eten, maar geef eerst Sky even eten als je wilt¨.
JE LEEST
in love with a beach boy
Romancedit verhaal gaat over Bea het geadopteerde zusje van Belly, die een relatie krijgt met Jeremiah.