Medya = Dilara Çalım.
Selamın aleyküm canlarım, nasılsınız inşallah iyisinizdir.
Sizleri bölüme davet ediyorum.
İyi okumalarr.
🕊️
Yusuf Kaya'dan
Ellerimi birbirine vurarak çocuklara seslendim "Çocuklar çember oluşturuyoruz." Dedim, hepsi çember şeklinde oturmaya başladı.
Bizde onların bizi görebilceği şekilde oturduk, Arda "Ee anlatın bakalım ne yaptınız haftasonu?" Dedi, Kemal hemen el kaldırdı.
"Öğretmenim ben dışarda hep top oynadım, sonra babamlada camiye geldim namazımı kıldım." Dedi, Arda gülümseyerek çocuğun saçlarını karıştırdı.
"Aferin sana Kemal, başka kimler ne yaptı?" Dedi, Bu sefer Sinan parmak kaldırmıştı "Bende mahallede oyunlar oynadım sonra anneme yardım ettim." Dedi.
Sırayla hepsi neler yaptığını anlatmaya başladılar, en sonda Kemal sordu "Öğretmenim siz ne yaptınız." Dedi. Keşke sormasaydın Kemal.
Çocuklara haftasonu hep yattık, bir de namaza gittik diyemezsin dimi Yusuf.
Ayıp ama sadece yatmadım, Zeynep'ide düşündüm.
Gülümsedim "Ne yapalım kemalciğim hafta içi yorgunluk dinlendik bizlerde annelerimize yardım ettik namazlarımızı kıldık." Dedim.
Başka bi çocuk Burak şaşkınca konuştu "Sizde mi annenize yardım ediyorsunuz?" Dedi.
Efe "Tabi ki ediyoruz kaç yaşına gelirsen gel, annene yardım etmen lazım." Dedi.
Mert "Peki Yusuf abi neden hep, kadınlar yapar diyorlar." Dedi.
Çok güzel bi soru.
"Şimdi söyle Mertçiğim bazı insanlar böyle düşünüyor ancak bu yanlış çünkü her insan yardım etmeli çünkü onlarda yoruluyor.
Annelerimiz, ablalarımız, kız kardeşlerimiz bizim dağınıklarımızı toplamak zorunda değiller bizim kendimiz temiz olmamız lazım.
Hem şunuda söyleyim eğer düzenli, temiz olursanız hayat size daha güzel gelecektir emin olun." Dedim.
Kemal "bundan sonra anneme daha çok yardım edicem, çok yorulmasın." Dedi.
Bütün çocuklar aynı şeyi söylemeye başladılar, Emre "Aferin sana böyle olun." Dedi, Arda coşkuyla "Helal olsun be size." Dedi.
abartmaya başladılar.
"Şimdi sizinle esas konuma dönelim, ne demiştin Kemal takke takkesiz namaz olur mu? Demiştin dimi" dedim.
Olumlu anlamda kafasını salladı "Şimdi takkesiz namaz olur ancak takke takmak sünnettir, peki sünnet nedir? Hz. Muhammed Mustafa (S.A.S)'im yaptığı, söylediği şeylerdir.
Peygamberimiz ne yaptıysa, bu müslümanların sünnettir ve bizlerde Efendimizin sünnetlerine uyarsak dünyada ve ahirette bize çok şey kazandıracaktır." Dedim.
( Bazı âlimler Hz. Peygamber'in (s.a.s.) bu uygulamalarını göz önüne alarak namazda erkeklerin başını örtmesini sünnet kabul etmişlerdir.)
Ali cebinden takkesini çıkartıp başına taktı "O zaman artık her namazda takkemiz başımızda olacak." Dedi, güldüm bende cebimden takkemi çıkartıp başıma taktım.
"Aynen öyle Ali ezanın sesini duyduğumuz anda takkemiz başımızda olucak." Dedim.
"Dilara gel buraya!" Sesin geldiği yöne kafamı çevirdim, Zeynep ve arkadaşları gelmişti Dilara'nın arkasında Asel vardı, "Biz seninle nasıl kuzeniz hâlâ anlamıyorum." Asel söylenmeye devam ediyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Nereden Nereye!
Teen FictionHayat bize iki seçenecek sunar, önemli olan hangisini seçeceğimiz, Mahalleye yeni taşınan hayaller ülkesinde yaşayan güzeller güzeli Yasemin. Mahallenin genç delikanlısı herkesin sevdiği Ali'nin oğlu diye anılan, Arkadaşlarının arasında Zeynep'ine...