Sessizliği bozan Cola oldu, yine meraklı ve heyecanlı bir şekilde,
''Evreni anladık her şey bir enerji ve Arkinaryus sayesinde bilgiye dönüşebiliyor. Arkinaryus yıldızı o nasıl oluştu, Bileşenya'yı nasıl buldu? Daha önceleri Arkinaryus yıldızı yokmuş çünkü'' dedi.
MAYBİZ,''İlk var olan karanlık maddeymiş, bir anda hiçliğin ortasında her yerde ışımalar oluşmuş. Karanlık madde ışımalarla birlikte Evrende yaşanabilir yerler oluşturmaya başlamış. Arkinaryus yıldızı da bu ışımalar sonucunda ortaya çıkmış. Arkinaryus yıldızı oluşunca bütün bilgilerini yaşanabilir bir Galaksi aramak için kullanmış ve Bileşenya Gezegenini keşfetmiş. Arkinaryus yıldızını diğer yıldızlardan ayıran özelliklerinden olan özel nöronları sayesinde insanlarla iletişim kurabilmiş ve Bileşenya'da yaşayan insanlara Galaksilerini anlatmış. Kendisinde bulunan özel nöronlar sayesinde ve Bileşenya'da yaşayan insanların beyninde bulunan zihin dalları ile birlikte, geleceği rahat bir şekilde yaşayabileceklerini açıklamış. İnsanlarda kuantumun işleyişini anlayınca, Arkinaryusa güvenmiş ve bugüne kadar Arkinaryus yıldızı sayesinde gelmiş.
Büge,''Gerçekten zormuş, bunun üstüne düşünmemiz gerekli sanırım. Teşekkürler MAYBİZ.''
Cola,''Teşekkürler MAYBİZ beni de zorlamakla kalmadın bildiklerimi de unuttum.''
Büge,''Zaten senin hayat felsefende bu değil mi? Bildiğin tek şey hiçbir şey bilmediğindi bir zamanlar.''
Cola,''O artık değişti bildiğim tek şey benim olandır. Mesela MAYBİZ, bildikleri benim değil ve inan bilmekte istemem, sahiden MAYBİZ bu anlattıkların bilgilerinizin ne kadarı.''
MAYBİZ,''Sınırsız diyebiliriz.''
Cola,''Nasıl sınırsız, bilgi netlik ifade eden bir yerde durması gerekmiyor mu?''
MAYBİZ,''Düşündükçe kendiliğinden oluşuyor aslında, Arkinaryus'un bize sunduğu en güzel özellik bu olabilir. Sadece düşün.''
Cola,''Bu kadar bilgiye sahip bir MAYBİZ var ama ben sabahtan akşama kadar yatmayı tercih ediyorum. Galaksi geçişleri hakkında çalışma yapmak istiyorum MAYBİZ, lütfen bana tüm bilgi birikimini gönder. Çözene kadar kahve içmek istiyorum.''
Büge,''Yine hastanede açarsın gözlerini, bence zorlama.''
Cola,''Kahvede değil sistemde problem var da neyse.''
Büge,''O nasıl oluyor?''
Cola,''Bir tane kahve içmek, kahve içmek midir?''
Büge,''Yine saçmalamaya başladı birazdan dâhiyane bir cümle söyleyecek MAYBİZ dinle istersen.''
MAYBİZ,''Bende alıştım Büge artık, anlamak yormaya başladı. Bileşenya'da MAYBİZ'İ çökerten ilk insan olabilir.''
Cola,''Renklerimin bana verdiği yetkiye dayanarak turuncu ve mavinin sonsuzluğunda kayboluşumun sorumlusu kim? Beynimin bu renkleri algılamasında mı bir problem var, yoksa bu renklere bakan herkes mi aynı hissediyor?''
MAYBİZ,''Seni oluşturan renkler olduğu için ve kendini çok sevdiğin için böyle hissettiriyor olabilir.''
Cola,''Açıklaman için teşekkürler MAYBİZ.''
Büge, bu cümleyi anlamak istemedi çünkü anlamak için yine zaman harcaması gerektiğini biliyordu, bu da bitmek bilmeyen konular anlamına geliyordu. O yüzden uzun soluklu bir konuşmadan sonra yapılacak en iyi şeyin kahve içmek olduğunun farkındaydı. Kahve yapmak için ayağa kalktığında,
Cola,''Sade olsun, teşekkürler'' dedi.
Büge,''Kalk kendin yap derdim ama senin kahveye olan bakış açın yüzünden ben yapacağım.''
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ZİHİNSEL SELEKSİYON
Science-FictionGenetik potansiyelleri insanların zihinlerinden çalan sistemin içerisinde dünyaya gözlerini açan Ege Gökşah, kuantum zekasını ve zihin yeteneklerini sistem ile mücadele ederken keşfeder. Farklı boyutlara kapı açan, Bilim Kurgu romanında insanların...