HAYALLER EVRENSELDİR Bölüm 11

17 1 0
                                    


Bilim Evinde buluşunca araştırdıkları ilk konu, iletişimlerini sağlayan nöronlar hakkında konuşmak oldu. Dünyanın her tarafında görünmeyen nöronlar olduğunu, atom altında yaşayan ve birbirleri ile iletişim kurabilen nöronlar olduğunu aralarında tartıştılar. Gökşah çocukken söylediği gibi, Zamanı çalıştıran mekanizmalar var ve bu mekanizmaların kendi aralarında iletişimleri var ama nasıl olduğunu bilmiyorum, cümlesi aklına geldi ve

Gökşah,''Zamanın kendi içindeki bilincini oluşturan bizim görmediğimiz dünyadaki nöronlar ve bu nöronlar, zaman mekanizması ile iletişim halinde olabilir mi?'' Demesi üzerine Zühre,

''Bu çok mantıklı, zaman mekanizmalarının birbirleri ile olan iletişimlerini dünyada bulunan nöronlar sağlıyorsa, çözüm onlarda mı? Onlarla nasıl iletişime geçebiliriz?''

Arkinaryus,''Bu sorunun cevabını dünyadaki nöronları anlayınca verebiliriz. Dahası bu nöronların bir amacı var mı? Dünyanın bu zamana kadar ki oluşum sürecinde mükemmelik görüyoruz, nöronlar yapabileceklerini yapmışa benziyor.''

Gökşah,''Ama hala zaman mekanizmalarının aralarındaki iletişimi anlayamadık, bu iletişim bir çeşit ilerleyiş ile mi ilgili? Bir bilinçten bahsedebilir miyiz?''

Zühre,''Bir bilinci olmuş olsaydı, iradesi de olurdu. Dünya tarihinde sürüyle kötü olay yaşandı bu irade o kadar kötü olamaz değil mi?''

Gökşah,''Haklısın, Bileşenya'da kuantuma bilinç kazanması için bir gelecek hazırlamışlar, acaba bizde zaman mekanizmalarına bilinç kazandırsak ve kötülüğü en başından ortadan kaldırsak nasıl olur?''

Zühre,''Ütopik gibi gözüküyor, tek bir iradenin 8,5 milyar iradeyi yenmesinden bahsediyoruz, zaman mekanizması her ne kadar bizim ilerleyişimizi sağlasa da insanların iradesini değiştiremeyebilir.''

Gökşah,''Doğru, kötü insanlar da var onu her seferinde unutuyorum. Hayatı bu kadar saflık derecesinde yaşayabiliyor olmam kesinlikle dâhice.''

Arkinaryus,''Konuştuğunuz konuları MAYBİZ ile değerlendirelim derim, kendi içinde geçerli ve mantıklı olan tarafları var. İnsan iradesini yok sayarsak Gökşah'ın dediği gibi bir gelecek oluşturabiliriz, çünkü zaman mekanizmaları teoremin de şimdiye kadar bir yanlış bulamadık.''

Gökşah,''MAYBİZ bize bilgi birikimleriyle anlatırsa ne yapabiliriz bir bakalım.''

MAYBİZ,''Söylediklerinizden yola çıkarak, Galaksiniz hakkında doğru varsayımlarda bulunduğunuzu, Galaksinizi gezince anladım. Sizin birbirinizi görmenizi ya da yaşamanızı sağlayan şey zaman mekanizmasının aralarında kurmuş oldukları iletişim sağlıyor. Yani zamanın başlangıcı sizi bugün var etmiş, yarın da var etmek için ilerlemeye devam ediyor. Bütün sır zaman mekanizmasının başladığı anda, eğer orayı çözebilirseniz zamanın içinden kötüyü kaldırıp iyiyi ekleyebilirsiniz. Ve dünya sadece iyi ile ilerlemeye devam eder. Kötü olan ise zaman mekanizmasının içerisinde olmadığı için kötülükten haberiniz bile olmaz çünkü zaman mekanizmaları aralarındaki iletişimde iyi ya da kötüye yer vermeyecek şekilde ilerler. Ama yine kötünün ortaya çıkma ihtimali var çünkü zamanın iyi ya da kötü anlayışının olmaması her şeyi objektif bir açıdan ilerletiyor. Tek doğru var o da ilerleyiş diyen inatçı bir zaman mekanizmanız ve bu mucizevî bir şey. Kısaca şöyle anlatayım, zaman mekanizmasının içine iyi ya da kötü kavramlarını eklerseniz, geleceğinizde yine iyi ya da kötü olacak, bunlar birbirlerini tamamlayan kavramlar. Ama zamanın başlangıcına gidip sadece iyi olacak olan iletişim algoritmalarını ekleyebilirseniz ki bu çok zor, eklemek ayrı bir zor, o algoritmayı oluşturmak daha da zor. Çünkü algoritma en ufak bir düşünce değişikliğinde, bambaşka ihtimalleri devreye alacağı için zaman mekanizması o ihtimalleri de ilerleyişinin içerisine aktarmak zorunda kalacak. Ve o ihtimalin gerçekleşmesi mutlak olacak, ancak geciktirebilirsiniz. Eğer bu planı yapalım diyorsanız, dünyayı baştan sonra milyarlarca kez dolaşmak gerek ki kötü ihtimalinin en ufak bir ihtimalini bile öğrenip silebilelim, zaman mekanizmasına ekleyelim.''

ZİHİNSEL SELEKSİYONHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin