İlge, Gökşah'ın gönderdiği C mesajını sadece Arkinaryus'un almadığını sosyal medyada bir haberi görünce anladı. Haberde ise bir şirketin C harfiyle başlayan isimlere %50 indirim yapılacağını duyuruyordu, ardından başka bir firma da kurucularının isimlerini taşıyan, ihtiyaç sahibi herkese gıda yardımında bulunacağını yazan bir haber gördü. Bu haberleri Gökşah'a gösterdikten sonra korkuyla birlikte bir şeyleri değiştirebildiklerini anladılar. Arkinaryusa olan biteni anlatınca Arkinaryus,
''Bu konu hakkında araştırma yapıp geliyorum'' dedi ve geldiğinde ise her iki firmanın da SEÇİLENLER denilen örgütle iletişimi olduğunu anlattı. Aralarında geçen konuşmaları aktardı.
Joe,''Bir yılda reklam kampanyasına giden rakamlar çok fazla reklamlardan istediğimiz geri dönüşü alamadık bu konu hakkında çalışmalıyız.''
Chris,''Bizim firmada da aynı problem var iki şirkete de bir vakıf mı oluştursak, toplumsal olaylara yardım yaparız hem kapsayıcı olur hem de gider gösteririz.
Joe,''Daha önce denendi, özgün bir şeyler olmalı. Seçilenlere soralım bize fikir versinler geleceği belirliyorlar nasıl olsa. ''
Chris,''Deneyelim.''
Bilgi Haznesindeki ALGI6 programını aktifleştirdiler ve C harfi mesajını aldılar. Bilgi Haznesinden gelen C mesajını görünce anlam veremediler. Ama reklamlarında kullanmak için iyi bir haberdi çünkü insanların zihinlerinde C işareti canlanacaktı. İnsanlar C işareti ile ilgili paylaşım yapacaklardı çünkü popüler kültürde zihinsel mesajla gönderilen C işaretinin yeri vardı. Ardından firmalardan birisi C harfiyle başlayan isimlere %50 indirim yapacak kampanyayı duyurdu, diğer firma ise yöneticilerinin isimlerini taşıyanlara gıda yardımı yapacağını ve C harfiyle başlayan bir ürünün tanıtımını, İlge haberlerde okudu. Dünyadaki reklam algısını böyle bir fikirle kendilerine çeken firmalara ilk tepki İlge'den geldi,
''İnsanlıktan uzak bir reklam fikriymiş.''
As,''Gerçekten dünya kötü bir yer olmaya doğru gidiyor, insanlar kazanç yüzünden bu kadar kötü olmamalıydı'' dedi.
Konuşmaları dinleyen Arkinaryus ise dünyadaki asıl sorunun kötü olanın bir seçim olmasından dolayı kaynaklandığını düşündü, engel olabilirdi ama dünyadaki özgür irade Bileşenya'daki gibi işlemiyordu, o yüzden sessizliğini bozmadan bekledi.
As,''Artık örgütün kimlerle bağlantıda olduğunu biliyoruz, firmalardan bir tanesi Bilgi Haznesinden araştırdım. İnsan maketi üretiyor, maketlerin üretildiği fabrikaya gidelim. Bu iş için ilginç bir meslek seçmişler, mutlaka bir şeyler olmalı.''
Gökşah,'' Doğru söylüyorsun, kim oyuncak manken fabrikası kurar ki.''
*****
As, İlge ve Gökşah ile ilk defa karşılaşacakları bir yola çıkacaklardı. MAYBİZ ile kurdukları iletişim sayesinde, Bilgi Haznesinden firmayı araştırıp adresi bulunca, yola çıktılar. Arkinaryus bu 3 arkadaşı tanıyınca Dünya için daha fazlasını yapması gerektiğini düşündü. Ama Seçilenler planlarını her seferinde bozuyordu. Dünyaya gönderilen zihinlere, Denek13 ve ALGI6 frekansları karışınca bilgileri gerektiği gibi aktaramıyordu. Arkinaryus gönderdiği mucizeleri, Seçilenlerin zihin havuzuna dâhil edebileceğini anladı. Bu ilhamlar iyileri bulabiliyorken aynı zamanda kötüleri de bulabilirdi. C mesajı Seçilenlere gidince, bu ihtimalle karşılaşmamak için bütün zihin geçişlerini durdurdu.
Arkinaryus zihin göndermenin riskli olup olmadığını tekrar düşününce, Bileşenya da ki üstün teknoloji sayesinde mucize olan yeteneği keşfetme özelliği, Seçilenlerin eline geçerse sonucunun felaket olacağını anladı. O yüzden Arkinaryus şimdilik beklemek zorundaydı ve bu mucizeleri şimdilik MAYBİZ ile yani tezahürlerle iletmeye devam etti. Tezahürleri yorumlayan insanlar yaşanabilir bir dünya düşündüğünde veya yazdığında zamanla uyumlu bir şekilde ilerleyen iyi kuantumu çalıştırabiliyorlardı. Bu da Seçilenlerin planını bozmasa da kötü olan kuantumun zamana ulaşmasını sağlayacak silsileyi engelliyordu. Arkinaryus'un bu 3 arkadaşa yardım etmek dışında yapabileceği pek bir şey yoktu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ZİHİNSEL SELEKSİYON
Science FictionGenetik potansiyelleri insanların zihinlerinden çalan sistemin içerisinde dünyaya gözlerini açan Ege Gökşah, kuantum zekasını ve zihin yeteneklerini sistem ile mücadele ederken keşfeder. Farklı boyutlara kapı açan, Bilim Kurgu romanında insanların...