Gökşah,''Bilgi Haznesinden çıkan bilgiler bir merkezde toplanıyor onu biliyorum. Beyinleri de çipler sayesinde etkileyebildiklerini de biliyorum ama zihinleri bir programda tutmak, nasıl?''
Arkinaryus, öğrendikleri karşısında kelimeleri israf etmeden anlatmaya başladı.
''ALGI6 projesi dedikleri bir programla, Dünya'da doğan zihinleri bir havuzda biriktirip, sisteme hizmet edecek insanlara aktarıyorlar. Genetik potansiyellerinizi, zihin havuzunda toplayıp size geri satıyorlar ya da Bilgi Haznenize göre genetik potansiyeller geri veriliyor. Bu bilgiye göre insanlar üstündeki kontrolün tamamını sistemin ele geçirdiğini söyleyebilirim. Ama sen şanslısın ki yeteneğini çalamamışlar anlaşılan, ALGI6 özel nöronlarını algılamamış.
Yıllar önce çok büyük bir Dünya savaşı olmuş ama öldürmek ile ilgili değil, bir tür zihin savaşı, sistem ülkeleri planlı bir şekilde fetih etmiş ve bu savaş çok eskilere dayanıyor. Bu fetih yüzlerce yıl sürmüş olmalı çünkü bu savaşı sistem kazansaydı nasıl olurdu diye soracak olursak, bugünün Dünyasını anlatırdık. Yaklaştıkları şeyin farkında değiller sanırım, eğer bir sonraki savaşı da kazanırlarsa durum felaket olur ama şimdilik bekleyiş halindeler. Seçilenlerin şu anki planı, Dünya'da kötü kuantum oluşturacak olayları yaşatmak. Zihin havuzunu etkileyerek oluşturdukları kötü olaylar artık doğal sürecin bir parçası haline gelmiş, zihinleri doğal süreç değil, ALGI6 projesini kullanan bir örgüt dağıtıyor.''
Gökşah,''Bu söylediğin şey, dünyadaki adalet ve eşitlik kavramlarını değiştirmek demek. Genetik potansiyelleri zihinlerimizden nasıl alabildiler?''
Gökşah bu kadarını tahmin edemeyişi, nasıl bir örgütle karşı karşıya kaldığını anlamasını sağladı. Hayatında gerçekten ilk defa korkan Gökşah, aklından hatırladığı Dünya'yı anımsadı ve gözyaşlarını tutamadı. Sistemi yönetenlerin bu kadar vicdansız olabileceğini aklının ucundan bile geçirmeyen Gökşah, derin bir nefesle tekrar kendine geldi ve
''Anlatmaya devam eder misin?'' dedi.
Arkinaryus,''Üzüntünü anlayabiliyorum, lütfen sabırlı ol ve beni dinle. ALGI6 projesinin sonuçlarından bir tanesi, insanlar yıllardır duyguları olmadan benliklerinden uzak bir yaşam sürmeleri olmuş. Bu süreçte ne kadar başarılı oldukları, ne zaman başladıklarıyla ilgili, ALGI6 projesi 2030 yılında bir AR-GE merkezi tarafından keşfedilmiş. Deneklerin insanlar olduğu bu projede başarılı olan AR-GE profesörleri, bu projesini örgütle paylaşmış. Dünya 2132 yılına geldiğinde, bu projeye maruz kalan insanlar, yıllardır genetik özelliklerinin farkında olmadan yaşamaları acı verici. Düşünsene kendilerinin yaşaması gereken hayatı, başkaları yaşıyor ve o hayatları hayranlıkla izleyerek büyüyorlar. Bu proje yüzünden Dünya'daki insanları uyutmaya devam etmişler ve hala uyutuyorlar.'' Diyerek daha fazla anlatmak istemedi, Gökşah'ın üzülmesini istemediği için daha fazla uzatmadan cümlelerinin sonuna geldi.
Arkinaryus ve Gökşah, Seçilenlerin planlarını farkına vardıklarında, ALGI6 projesini bitirmek için uğraşacaklarını anladılar. Gökşah, ALGI6 projesinin nasıl mümkün olduğunu anlamaya çalıştı,
''Bunu nasıl anlamadım, tabi ki insanlar Bilgi Haznesi kadar değil, sadece genetik potansiyellerini kullanmasını engelleyen bir sistem var. Kendilerinde olan zihin özelliklerini biliyor olsalardı bugün bu durumda olmazdık. Her insana kendi zihinlerinin ne işe yaradığını anlayacakları bir plan yapmamız lazım Arkinaryus'' dedi.
Arkinaryus,''Bu uzun bir yol olacak, insanlar kendilerinde olan potansiyelleri bilmeden yıllardır yaşıyorlar ve bunu anlatarak zaman kaybedemeyiz, doğal bir şekilde değişime gidilmesi gerekli yoksa kötülerden bir farkımız kalmaz. ALGI6 projesinin etkilerini bitirmemiz bile yıllarımızı alacak. Zor bir sürece giriyoruz Gökşah'' dedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ZİHİNSEL SELEKSİYON
Ciencia FicciónGenetik potansiyelleri insanların zihinlerinden çalan sistemin içerisinde dünyaya gözlerini açan Ege Gökşah, kuantum zekasını ve zihin yeteneklerini sistem ile mücadele ederken keşfeder. Farklı boyutlara kapı açan, Bilim Kurgu romanında insanların...