Ayazın anlatımıyla
Askerlerin bir an kartal diğe bağırmasıyla ve diğer hışırtılarla füze geldiğini anladım "ÇÖKÜN HEMEN YERE ". Çadırın üzerinden bir şey uğultuyla geçti sonraysa kulakları sağır edecek o büyük patlama.
Patlamanın etkisiyle toprak havaya kalkmıştı toz dumana karışmıştı. Yanımdaki Askerlerimi bile zor görüyordum çaresizce yerde yatarken aklıma çadıra düşme ihtimali Beyza ve nöbetçi askerin yaralanma ve şehit olma olasılığı geldi "Beyza ve asker çadırda çadıra düşe bilir" hemen kalkarak çadıra koştum.
Komutan benim burdakı her kes benim yetkim ve sorumluluğum altında o kıza bir şey olursa kendimi suçlu hiss ederdim. Çadıra vardığımda Beyza yerde yüz üstü baygın yatıyordu sarı saçları etrafa dağılmıştı. Yerde sakince yatan kıza yaklaşıp sırt üstü çevirdim anında küçük bir yara okumuştu çarpmanın etkisiyle. İşaret ve orta parmağımı birleştirerek nabzını kontrol ettim.
"Nabzı atıyor sadece bayılmış". Beyzayı kucağıma alarak sedyeye yatırdım. Çok küçükmüş bunu kucağıma alınca fark ettim. Kucağımda 12 yaşındaki kız çocuğu gibi küçük duruyordu. İlk defa kokusunu hiss ettim. Kokusu çok güzeldi vişne gibi kokuyordu. Ne yaptığımı anlayınca hemen kendime geldim. Ne yapıyorsun olm sen…kendine gel. Beyzayı sedyeye yatırıp sandalye çekrek yanı başında bekledim. Başım karışmıştı düşüncelerim desen onlar bir ayrı karışık çıkıp bir az hava alıp kendime gelmem gerekiyordu soğuk hava ve sigara bana iyi gelecekti.
Cebimdeki sigara paketini çıkarıp bir dal sigarayı dudaklarımın arasına alıp yaktım. Gözlerimi yumup dumanı içime çekmeye başladım gözüm kapanır kapanmaz Beyzanın demin çadırda kıyafetini değişirkenki hali utanması gözlerimin önüne geldi. Onu sütyeniyle görünce çok utanmıştı. Yanakları bem beyaz tenine nispeten kızarmaya başlamıştı. Yalan yok ben de uyanmıştım onu orda öyle görmeyi düşünmüyordum.
Annem bu kızı görürse net bu kız benim ideal gelin adayım der Annem her zaman bana narin ince modadan anlayan bir gelin bul der ya da kendisi bulup beğendirmeye çalışır. Annem beni başından salmak istiyor nerde beni görse oğlum bax gör bu qız necədi ( oğlum bir bak bu kız nasıl) der. Dibine kadar yanmış sigaranın elime vuran sıcaklığıyla kendime geldim. Bir an ne düşündüğümü anladım kendine gel Ayaz kızın sevgilisi var neler düşünüyorsun sen. Düşüncelere dalmıştım sigarayı en sonuna kadar içmişim. Kolumdakı saate baktım deminden beri sadece 5dakika geçmişti zaman hiç bu kadar yavaş ilerlememişdi.
Geçen 5 dadika 5saat gibi geliyordu. "Karta Beyza uyandı" gelen sesle elimdeki bitmiş ama yinede de yanan sigara izmaritini yere atıp sönmesi için ayağımla basıtım. İçeride çok ses verdi Beyza sesten rahatsız olucakmıştı ki başını tutuyordu. "Dışarı çıkın kız daha yeni uyandı kafasını şişirdiniz" hiç kimse yerinden kımıldamıyordu. Emir verici ve sert sesimle "HEMEN DEDİM" hepsi birer birer çadırdan çıkmaya başladı.
"Anlamaları gerekçesi için emir vermek gerek normal insan dilinden anlamıyorlar ki bunlar müselmanın kılıcı başında olması lazım "(Müslümanın kılıcı başında olmalı-Azerbaycan Atasözü) ben onların ardından söylenirken Beyza kıkırdıyordu. Gülüşü çok güzeldi hafif gözleri kısıtlıyordu, yanakları kızarıyordu. Ben ona taraf dönünce hemen ciddileşmeye çalıştı. "Sen ne kıkırdıyorsun cadı" Beyza bir az daha kıkırdadı gülmekten kısılan gözlerini nemliliğini ellerinin arkasıyla aldı "çocuklarının arkasından söğlenen annelere benzedin" sözünü bitirip yine gülmeye başladı.
Gözlerim alnındakı yaraya takıldı pansuman yapılamsı gerekiyordu büyük bir şey yoktu ama burda dağda bayırda mikrop kapa bilirdi "Beyza alnına pansuman yapılması gerek" başını belirli belirsiz salladı yandakı telefonunu alıp ayna gibi kullanarak alnına baktı "tamam büyük bir şey yok hastaneye gidince ben aynadan bakıp hall ederim" hastaneye daha kaç saate gideceğimiz belli diyildi bu yüzden şimdi yapılması gerekiyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Özel harekat aşkı
Literatura FemininaTesadüfen aşkı bulursanız ne yaparsınız? Ondan kaçarmısınız? Yoksa alıp sım sıkı sarıp sarmalarmısınız?