deel 4

151 7 0
                                    

pov matthy

We zijn al een uur bezig met de opdracht en ik merk dat mijn concentratie wat minder word. Ik laat mij ogen even over robbie heen glijden. Ik merk dat het meer een soort staren word. "wat kijk je nou" zegt robbie. Ik kijk op. "niks was gewoon wat afgeleid, mijn concentratie word minder" zeg ik. "oke nou dan stoppen we" zegt hij

"oke is goed, wanneer gaan we weer verder?" vraag ik. "volgende week maandag" zegt hij. "oke, ik kan de weg naar de voordeur wel vinden" zeg ik. "oke" antwoord hij en pakt zijn telefoon er dan bij. Ik die mijn laptop weer in mijn tas en loop zijn kamer uit, de trap af en zo direct de voor deur uit. Ik doe hem weer achter me dicht en stap dan op mijn fiets.

Ik fiets richting het gezamenlijke huis van mij en de andere boys. Ik had met ze afgesproken om daar heen te komen als ik klaar was. Als ik er ben zet ik mijn fiets neer en zet hem opslot. Dan open ik de voor deur met de sleutel die van koen had gekregen vanochtend.

Ik loop meteen door naar de woonkamer en zie dat de jongens al bezig zijn met verf in bakjes doen. "Yo matt" zegt milo als hij merkt dat ik er ben. "Yo, zouden we van het weekend niet pas gaan schilderen?" Vraag ik. "Ja eigenlijk wel, maar ik dacht het gaat makkelijker als de meubels er nog niet in staan" zegt roel

"Oh ja dat is waar" antwoord ik. "Wat ben jij trouwens snel terug" zegt koen. "Ja hij wou stoppen en dat vond ik helemaal niet erg" zeg ik lachend. De andere moeten ook lachen. "Nou hup trek even oude kleding aan en dan schilderen met die hap" zegt koen. "Jaja meneer van heest" zeg ik.

Ik loop naar de wc en kleed me daar om. Mijn goede spullen leg ik in de gang neer en ga dan weer terug naar de woonkamer. "Als jij alvast die muur doet dan doen wij de keuken" zegt raoul die naar een muur wijst. "Ja is goed, die werd gewoon licht groen toch?" Zeg ik. "Ja klopt" zegt milo.

Ik pak een verf roller, rol hem door de verf en begin dan aan de muur. Na een half uur is het eindelijk helemaal geverfd. Ik zucht even en laat me dan op van de opklapbare stoelen vallen. "matt, er moet nog een tweede laag over heen hoor straks" roept milo vanuit de keuken. "jaja" zeg ik. Ik pak even mijn telefoon uit mijn zak.

Ik zie dat ik een appje heb van robbie. Wat moet hij nou weer. Ik besluit het appje maar gewoon te openen. 'ik kan maandag niet dus het moet deze week nog' staat er. kan je ook aardig zeggen denk ik bij mezelf. 'ok laat maar weten wanneer je wel kan' stuur ik terug. Ik stop mijn telefoon in mijn zak en zie dan de grijze verf staan voor mijn kamer.

"yo boys, ik ga alvast mijn kamer schilderen" zeg ik tegen de jongens. "is goed" zeggen ze alle drie. Ik pak de potten verf en een kwast en roller en loop daarmee naar boven. De kamer links van de trap in de hoek is mijn kamer. Het is de grootste die had ik mooi even geclaimd voor de rest het kon doen. Ik loop de kamer binnen en zie dat er nog steeds behang op de een van de muren zit.

top kan ik eerst dat er nog is af gaan halen. Ik pak z'n mesje daar voor en begin het er af te halen. Als et er na een tijdje allemaal af ik begin ik met het schilderen. Ik hou twee muren wit en de andere twee worden licht grijs. Na drie uurtjes is alles geverfd en zit er ookal een tweede laag over heen dus mijn kamer hoef ik in ieder geval niet meer toe doen.

"he he daar is ie weer hoor" zegt koen lachend als ik de woonkamer weer binnen kom. "ja heb meteen alles geverfd dus dat hoef ik niet meer te doen" zeg ik. "oh chill, de woonkamer en keuken is ook klaar dus wij gaan nog even onze slaapkamers doen en dan kan jij wel als je er zin in hebt al vast wat meubels en spullen deze kant op halen" zegt roel

"ja is goed" zeg ik. "het busje staat in de straat verder op en de sleutels heb ik hier voor je" zegt raoul die mij de sleutels overhandigd. "top dan ben ik straks weer terug, moet ik ook langs jullie huizen om de spullen op te halen?" vraag ik. "ja doe maar, ze kennen je toch al" zegt koen en miel en roel zeggen ook dat ze het prima vinden.

Ik loop de deur uit en sluit hem weer achter me. Ik zie het busje al staan en loop der heen. Ik klik hem open en stap achter het stuur. Als ik de auto heb gestart rijd ik eerst naar koen zijn huis dat is het dichts bij. Ik parkeer het busje voor het huis en bel aan. Koen zijn moeder doet open. "oh hey matthyas, koen had net al gebeld dat je zijn spullen op kwam halen" zegt ze.

"toppie" glimlach ik. "alles staat hier in de gang" zegt ze wijzend naar de dozen en de bouwpakketten die in de gang staan. Ik zet alles in de bus en zeg dan zijn ouder gedag. Hetzelfde doe ik bij de andere twee hun ouders. Als ik hun huizen heb gehad zucht ik even. Al de bouwpakketten zijn niet ligt om te tillen kan ik je vertellen.

Als ik bij mijn eigen huis aan kom zie ik dat er niemand thuis is. Ik stop ook al mijn spullen en bouwpakketten het busje en rijd dan weer richting het huis. Daar aan gekomen maak ik eerst de deur open en zet dan eerst al mijn spullen in me kamer. Daarna die van roel in roels kamer en die van milo in milo's kamer en die van koen in koens kamer.

Ze waren alle drie nog druk aan het schilderen dus heb ik ook besloten om maar naar de Ikea te gaan om daar onze meubels voor beneden te halen. We hebben alles al besteld dus ik hoef het alleen nog maar op te halen. Als ik dat ook heb gedaan en alles in het huis heb neer gezet loop ik weer naar boven.

haat of liefde?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu