Pov matthy
We hebben nu weer pauze. We zitten wat te kletsen en te kloten. Ik zie meneer halstijn naar de uitgang lopen. "Ben zo terug" zeg ik tegen de andere en loop zijn kant op. "Meneer" zeg ik. Hij draait zich om. "Oh hey matthyas, is er iets?" Vraagt hij. "Ja nou, ik zag dat nask uit valt morgen, maar hoe zit dat dan met die toets" zeg ik. "Daar moeten we dan even een andere keer een nieuwe datum voor plannen" zegt hij.
"Oke is goed" zeg ik. Hij loopt weer door en ik loop terug naar de andere jongens. Ik ga zitten en staar wat voor me uit. Dan vallen me ogen onbewust op robbie die aan het kloten is met een van zijn vrienden. Ik krijg meteen een glimlach op me gezicht van dat beeld. Wat doet hij toch met me? Vraag ik inmezelf. Ik word uit mijn staar sessie gehaald door een hand die voor me gezicht zwaait.
"Hallo aarde aan matthy" zegt milo. "He wat" zeg ik en kijk opzij naar hem. "Heb je een knappe jonge gespot" zegt hij lachend. "Oh nee hoor ben gewoon moe denk ik" zeg ik en glimlach even naar hem. "Snap ik was ook een hele wilde avond" grapt raoul. "In je dromen roel, ik zou echt nooit met jouw neuken" zeg ik. Hij trekt een beledigd gezicht en schiet daarna in de lach.
"Wie van deze school zou je neuken?" Vraagt koen. Er spookt meteen een naam door mijn hoofd. Robbie van de graaf. Die naam gaat er door me hoofd. "Oh my god, hij heeft iemand in zijn hoofd" zegt raoul lachend. Uhg hij kent me te goed. "Wie is het" vraag koen nieuwsgierig. "Ja dat hou ik lekker geheim" zeg ik. "Ahw saai" zucht milo. "Kom we moeten naar techniek" zegt raoul
Techniek is altijd een blok uur. Dus na die les, nog vier les uren en dan zijn we uit. Ik loop naar het lokaal met de jongens en we gaan aan de tafel zitten waar we altijd zitten met z'n vieren. Mijn telefoon laat ik in me tas zitten deze docent checkt toch nooit die telefoontas. Als iedereen er is doen ze kijken of iedereen er is en dan mogen we aan de slag met onze robot. We moesten voor een cijfer een robot maken. En daar zijn we nu mee bezig.
Het laatste les uur van vandaag is ingegaan. Ik weet niet wat het is maar ik ben in eenkeer heel zenuwachtig en duizelig. Ik steek mijn hand op. "Ja matthyas" zegt de docent. "Mag ik naar de wc?" Vraag ik. "Vooruit ga maar" antwoord hij. Ik sta op en loop het lokaal uit. Ik loop de hoek om en laat me daar tegen de muur zakken. Mijn ademhaling versneld. Kut ik heb een paniekaanval.
Tranen staan in me ogen. Ik hoor plots voetstappen. "Matthyas?" Hoor ik een bekende stem zeggen. Robbie. Ik kijk omhoog en begin alleen maar sneller te ademen. Hij zet zijn tas op de grond en komt gehurkt voor me zitten. "Rutig oke, probeer met mij mee te ademen" zegt hij en legt zijn hand op mijn borst. Ik begin steeds weer rustiger te ademen. Als mijn ademhaling weer normaal is haalt hij zijn hand van me borst.
Ik kijk hem aan in zijn ogen. En hij kijkt terug. Ik slik even moeilijk. Dan went hij zijn blik af en staat op, hij houd zijn hand voor zich uit. Ik pak hem aan en hij trekt me omhoog. "Dankje" zeg ik. "Geen probleem, een paniekaanval gun ik zelf me vijande niet" zegt hij. En met dat gezegd loopt hij weer weg. Hij draai zich weer oven om. "Morgen om 2 uur bij mij thuis, voor die opdracht" zegt hij.
"Uh ja is goed" zeg ik. Hij knikt en loopt dan weer weg. Ik loop weer terug naar het lokaal en ga weer zitten naast raoul. "Alles goed?" Vraagt hij. "Ja hoor" zeg ik en glimlach naar hem. Mijn gedachtes dwalen weer af naar net. Lag het nou aan mij of hadden we bijna gezoent, ik bedoel die blik in zijn ogen. Ik schud doe gedachte snel van me af, ik heb het me vast gewoon in gebeeld.
Een uur later sta ik afscheid te nemen van mijn gezin. We trekken natuurlijk vandaag in, bij het huis dus zie ik ze natuurlijk wat minder vaak. Als ik afscheid hem genomen stap ik mijn auto in en zwaai ik nog een keer naar hun. Mijn fiets had roel al mee genomen met de bus, dus dat scheelt weer. Ik rijd de straat uit richting mijn nieuwe huis. Als ik daar aankom zie ik de anders jongens al.
Ze zijn bezig met pakketjes naar binnen tillen. Ah top de matrassen enzo zijn dus bezorgd. Ik parkeer de auto en als ik uit gestapt ben doe ik de auto opslot. Dan loop ik naar de jongens en help ik ze met het naar binnen halen. Mijn pakketjes breng ik meteen naar mijn kamer. "Matt kom je ze even helpen met beneden alles inelkaar zetten en instaleren" roept raoul.
Ik loop naar benden en help milo met de eettafel in elkaar zetten. Na drie drukken uurtjes staat alles in elkaar en op zijn plek. En ik kan je zeggen het is echt heel mooi geworden. Dan gaan we allemaal naar onze kamer om daar de laatste dingen nog in elkaar te zetten en onze spullen uit te pakken. Ik sluit de deur achter me en laat me op het bed vallen die ik al had opgemaakt, zodra het matras er op lag.
De rest van de avond hebben we tv gekeken en natuurlijk gegeten, koen had wat besteld, want we hadden alle vier geen zin om te koken. Nu zit ik weer in mijn kamer. Ook mijn kamer en die van de andere zijn af. Dus we hoeven nu gelukkig niks meer te toen kwa klussen. Ik besluit maar naar bed te gaan aangezien we morgen ook gewoon weer naar school moeten. Ik leg mijn telefoon aan de oplader en sluit dan mijn ogen.
JE LEEST
haat of liefde?
Fanfictionmatthy, robbie, milo, koen, en raoul zitten allemaal met elkaar op de zelfde school. Matthy, koen, milo en raoul zijn al vrienden. Robbie hoort meer bij een ander groepje. de jongens mogen robbie wel, maar matthy matthy niet. Robbie en matthy hebben...