deel 11

134 5 0
                                    

Pov koen

Robbie komt met matthy in de rolstoel aangelopen. "Hey" zeg ik tegen ze. "Yoo" antwoord robbie vrolijk. Matthy daarin tegen zegt helemaal niks. "Gaat het wel matt?" Vraag ik. Weer zegt hij niks. "Kunnen we naar binnen rob, ik heb het koud" zegt matthy dan. "Tuurlijk lieverd" zegt robbie en rijd hem naar binnen. "Wil je je krukken" vraagt rob aan matthy. "Ja graag" zegt matt.

Robbie geeft matthy zijn krukken en daarmee strompelt hij naar de bank. "Wil je wat drinken matthy?" Vraagt milo. "Ja cola graag" antwoord matthy. Milo knikt. "Jullie ook nog wat?" Vraagt hij vervolgens aan ons. "Ik heb nog" zegt raoul. "Ik ook" antwoord ik. "Doe mij ook maar cola" zegt robbie. "Komt er aan" zegt milo en verdwijnt de keuken in. "Zo wat zeiden ze?" Vraagt raoul. "Nou moet sowieso een maand in het gips en dan weer naar controle om te kijken of het nog langer moet of niet" zegt matthy.

"En hij mag alleen in huis met zijn krukken buiten moet hij in de rolstoel" vult robbie hem aan. Matthy knikt. "Wordt leuk op school" zeg ik. Weer zegt matthy niks. Wat is er toch. Negeert hij me? "Hij mag niet naar school dus ik en matt gaan online les volgen heb school al gesproken" antwoord robbie mij. Milo komt ook weer aan gelopen en geeft matt en rob hun drinken.

"Thnx" zeggen ze allebei. "Geen probleem" antwoord milo en ploft op de bank. "En hoe zit het dan met douche en naar de wc gaan?" Vraagt milo. "Douche moet er iemand mee en moet ik een z'n waterdichte hoes om het gips en naar de wc word zittend" antwoord matthy. "Oh oké, word Rob denk met douche" zegt roel. "Ja" antwoord matthy hem lachend.

Matthy pakt zijn krukken en staat op. "Wat ga je doen?" Vraagt robbie. "Even wat eten pakken en nee ik pak het zelf" zegt hij en strompelt naar de keuken. Ik besluit er achter aan te gaan. Ik zie hem een stukje cake afsnijden en in zijn mond doen. "Waarom negeer je me matt?" Vraag ik hem. Hij kijkt me. "Wat denk je zelf koen" zegt hij en strompelt dan weer naar de bank.

Kut. "Robbie kan ik je even spreken op de gang?" Vraag ik aan robbie zodra ik terug naar de woonkamer loop. "Tuurlijk" zegt hij en staat op. We lopen naar de gang. "Hij weet het hé?" Vraag ik hem. "Ja sorry koen, ik moest aan de arts uitleggen wat er gebeurt was" zegt hij. "Het geeft niet rob" zeg ik tegen hem. "Ik heb me vriendschap met hem verpest" zucht ik er achter aan.

"Ik weet het niet koen, echt niet" zegt hij. "Ik ga wel even met hem praten" zeg ik en loop de woonkamer in. "Jongens kunnen jullie mij en matt even alleen laten" vraag ik aan roel en milo. Ze knikken en lopen weer met robbie naar de gang. Matthy kijkt mijn kant op als ik naast hem ga zitten. "Matt, het spijt me echt het was niet me bedoeling om je er zo bij te krijgen" zeg ik tegen hem.

Hij kijkt me aan en schiet in de lach. "Wat?" Vraag ik verbaast. "Het is al goed koen, ik had het je al vergeven in het ziekenhuis, was je gewoon aan het pranken" zegt hij lachend. "Tiefus jong" zeg ik tegen hem en geef een zacht duwtje tegen zijn schouder. Hij kijkt me lachend aan. "Ik haat je" zeg ik tegen hem. "Nee echt niet" antwoord hij.

"Oke nee ik haat je niet" geef ik lachend toe. Hij opend zijn armen en ik geef hem een knuffel. "Hou van je matt" zeg ik tegen hem. "Ik ook van jou koentje" zegt hij. "Houden jullie ook nog van ons?" Hoor ik uit de deur opening komen. "Altijd" antwoorden matthy en ik. De andere jongens komen ook weer naar binnen gelopen.

Rob gaat naast matthy zitten en slaat zijn arm om zijn middel heen. Matthy kijkt hem glimlachend aan en laat zijn hoofd op robbies schouder vallen. "Ben je moe?" Vraagt hij. Matthy knikt. "Ga maar slapen hoor Matt, we maken je wel wakker als we gaan eten" zeg ik. Hij knikt en sluit zijn ogen. "Hij is echt kapot" zegt milo die hem ook bekijkt.

"Is ook niet zo gek" antwoord raoul hem. Milo knikt. "Ik ga nog even gamen boven boys" zegt milo. "Ik ga met je mee gamen" zegt raoul en staat op. "Nou ik blijf wel gezellig bij rob" zeg ik. "Ach wat fijn" zegt hij lachend. "Nou kan ook gaan hoor" zeg ik dan ook lachend. "Nee hoor blijf maar is toch wel gezellig" zegt hij.

We kletsen over school en hoe zijn oude vrienden waren. Na een paar uurtjes komt raoul weer naar benden. "Slaap hij nou nog steeds?" Vraagt roel en wijst naar matthy. "Ja, dat zie je toch" zeg ik lachend. "Maken jullie hem wel zo wakker, anders slaapt hij vannacht weer niet" zegt raoul. "Ja papa" zeg ik weer lachend.

Robbie kijkt naar matthy die ondertussen op zijn borst ligt met zijn hoofd. Hij gaat door zijn haren. "Lieverd word je wakker" zegt hij dan zachtjes. "Hmm" mompelt matthy. Hij opent zijn ogen weer even legt zijn hoofd weer goed en sluit ze dan weer. "Maatje, kom anders slaap je vannacht niet" zeg ik tegen hem.

"Ben moe" mompelt hij tegen robbies trui. "Snap ik lief, straks even wat eten en dan lekker naar bed" zegt robbie tegen hem. Matthy knikt en komt langzaam overeind. "Oe mag ik op je gips tekenen?" Vraag ik aan matthy. "Ja hoor" zegt hij. Ik pak een stift en teken op zijn gips. "Ik wil ook" zegt milo die ook weer bij ons staat en pakt de stift van mij over.

Twee uur later lig ik in mij bed. Matthy ging meteen na het eten naar bed met robbie. Rob was ook kapot na vandaag. Ik moet zeggen ik ben nu ook wel echt moe. Ik leg mijn telefoon aan de oplader en ga goed liggen, na enkele minuten val ik in slaap.

haat of liefde?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu