deel 20

95 6 0
                                    

pov robbie

Ik word langzaam wakker. In eenkeer zit ik recht op en ben ik klaar wakker. Matthy, waar is matt. Ik sta op en check de badkamer. Niks. Ook bij de andere jongens op de kamer is hij niet. De andere zijn denk ik al naar school ofzo. Ligt teleur gesteld dat hij niet naast me lag toen ik wakker werd op mijn verjaardag loop ik naar beneden om te kijken of hij daar is.

Ik open de tussen deur. "GEFELICITEERD" roepen de jongens in koor. Ligt in schok kijk ik van hun naar de versiering en naar de stapel cadeaus op tafel. "ahw jongens, dit had toch niet gehoeven" zeg ik tegen ze en geef ze een voor een, een knuffel. Bij matthy laat ik hem iets langer duren. "gefeliciteerd. schat" zegt hij. "dankje mop" antwoord ik hem en druk een kusje op zijn lippen.

"kom, cadeaus doen" zegt koen en springt op en neer als een klein kind. Ik lach en ga dan op een stoel zitten aan de tafel. "deze eerst" zegt milo en geeft me een cadeau. Het voelt zwaar. Ik haal voorzichtig het papier er vanaf. Mijn mond valt open bij het zien van de gloed nieuwe laptop. "zijn jullie gek geworden?!" zeg ik lachend.

"het werd tijd voor een nieuwe" antwoord matthy. Ik lach en maak dan de rest van de cadeautjes open. Ik heb nog een bon voor een restaurant gehad, zodat ik met matt wat kan gaan eten. Ook heb ik nog, nieuwe Nikes gehad, spellen voor op de PlayStation, een nieuwe trui en nog een nieuw jasje. "dankjewel jongens" zeg ik en geef ze weer allemaal een knuffel.

"graag gedaan rob" antwoorden ze allemaal. "ah kak, die broodjes moeten er uit" zegt raoul en snelt zich naar de keuken. "matt, koen, kunnen jullie even de tafel dekken en milo kan jij het beleg er op leggen?" vraagt raoul. "ja komt voor elkaar" zeggen ze alle drie en lopen dan naar de keuken om alles te pakken.

"en ik dan?" vraag ik. "jij gaat zitten en genieten van je dag" zegt matthy tegen mij die met borden aan komt strompelen. Als hij de borden goed heeft gezet duwt hij me voorzichtig op de stoel. Ik lach zachtjes en krijg van hem nog een kus op mijn lippen. Als alles op tafel staat en de rest ook aan tafel zit beginnen we met eten.

"moeten jullie trouwens niet naar school?" vraag ik en wijs naar, milo, koen en raoul. "nee we hebben ons ziekgemeld voor vandaag" zegt koen. "naw lief" zeg ik. "tuurlijk we gaan je verjaardag toch niet missen, plus aan matt heb je niks, want die kan niks" zegt milo. "nou hallo, ik kan harstikke veel behalve goed lopen!" verdedigt matthy zich zelf.

"ja dat bedoel ik" antwoord milo lachend. Matthy steekt zijn middelvinger naar milo op en eet dan weer verder. "wat wil je doen vandaag rob?" vraagt raoul dan aan mij. "ja ik dacht misschien kunnen we naar het strand, aangezien het super mooi weer is, alleen ja met matt gaat dat een beetje lastig" antwoord ik roel.

"nee hoor, tilt een van jullie me toch gewoon en als ik eenmaal zit, zit ik hoor" zegt matthy. "ja dat zou kunnen inderdaad" antwoord ik hem. "nou dan gaan we lekker naar het strand" zegt matt met een glimlach. We eten door en als iedereen klaar is gaan we ons klaar maken om naar het strand te gaan. Ik heb matthy boven in de badkamer neer gezet.

Dat wou hij, omdat hij zijn haar moest doen. Ik hoor een gefrustreerde zucht uit de badkamer komen. Ik lach even en loop er dan heen. "wat is er de had lieverd" vraag ik en leun tegen de deurpost aan. "me haar wilt niet zitten hoe ik het wil" antwoord hij me. "moet ik het doen?" vraag ik aan hem. Ik zie hem even twijfelen.

Matthy houd er niet zo van als iemand zijn haar doet, dat doet hij het liefst gewoon zelf. "hmm, ja vooruit" zegt hij. Ik glimlach en loop naar hem toe. Ik ga tussen zijn benen staan en doe wat gel op mijn handen. Ik breng zijn haar in model en knik tevreden naar het eindresultaat. "zo kijk is meneer" zeg ik tegen matthy.

"dank u, meneer van de graaf" zegt hij lachend. Ik til hem weer op en loop dan met hem naar de slaapkamer, zet hem neer op zijn bureau stoel en laat de outfit keuze zien. Het is of een wit shirt met een korte licht blauwe broek, of een licht blauw shirt met een korte witte broek. "oh gaan we tweeling spelen?" vraagt hij lachend.

Ik knik. "doe maar die" zegt hij en wijst naar de gene met het lichtblauwe shirt. Had het kunnen weten dat is een shirt die hij veel draagt en die hem heel goed staat. Hij doet het shirt aan. "schat kan je misschien helpen, met mijn broek?" vraagt hij. "tuurlijk" antwoord ik hem en help met zijn broek uit en de andere weer aan doen.

Dan kleed ik me zelf ook om en zie dat matthy al zijn schoenen aan heeft gedaan. Ik doe de mijne ook aan en til hem dan weer op en loop naar beneden. "naw kijk nou ze hebben de passende outfits" zegt koen als ik de woonkamer in kom lopen met matthy, "ja schattig he" antwoord ik. "zullen we maar meteen gaan?" vraagt raoul.

"ja is goed" antwoorden ik, koen, miel en matt. We besluiten dat we met koen zijn auto gaan. Ik zet matthy achterin en ga er zelf naast zitten. Koen stapt achter het stuur, raoul naast hem en milo komt aan de andere kant naast matthy zitten. Koen rijd weg richting het strand en focust zich goed op de weg aangezien het best druk is.

Koen neemt een slokje van het waterflesje wat hij mee had, ik besluit even een opmerking te maken. "hoe gaat het met roxy koen?" vraag ik. Hij spuugt zijn water uit zo ik raoul zijn gezicht. "gast gadver" roept raoul en maakt snel zijn gezicht schoon met een handdoek uit de tas. Ik, milo en matthy liggen helemaal vlak van het lachen.

"ja heel grappig" zegt koen en focust zich dan weer op de weg. Raoul moppert nog wat na op koen, over dat hij in zijn gezicht spuugde. Matthy ligt nog steeds dubbel van het lachen net als milo en mij. De rest van de rit gaat het nog een beetje zo door. "nou we zijn er hoor" zegt koen als hij de auto heeft geparkeerd.

haat of liefde?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu