Pov robbie
Ik loop het schoolgebouw binnen samen met Bram. In de verte zie ik matthyas en zijn vrienden zitten. De beelden van gisten schieten weer even door mijn hoofd. Hoe hij daar zo op de grond zat, mijn hand op zijn borst en die blik in zijn ogen. Wat dat hij dat ik ging doen, hem zoenen ofzo? Na school komt hij weer naar mijn huis voor de opdracht, ben benieuwd hoe dat deze keer gaat.
Nog een week en ik ben hier alleen op school. We zitten allemaal in ons examen jaar, maar bram, lucas en Erik, gaan al over een week van school. Ze leren hier niet meer echt dingen dus gaan ze naar een school met een moeilijker niveau voor de laatste paar maanden. Ik ga ze enorm missen, maar dat betekent ook dat ik alleen ben hier op school. "Yo bro" zegt lucas als hij mij ziet.
"Yo" zeg ik. "Waar zat je aan te denken?" Vraagt hij me. "Dat als jullie straks weg zijn ik alleen ben hier" zeg ik met een zucht. "Ach rob toch, maak je daar nou niet druk om, word gewoon vrienden met die matthyas en zijn vrienden" zegt hij lachend. "Gast nee, wat denk jij wel niet" zeg ik ook lachend. Maar ergens diep van binnen vind ik het helemaal niet erg om vrienden met hem te zijn.
Als je het over de duivel hebt, hij komt samen met zijn vrienden deze kant op gelopen, ze moeten waarschijnlijk naar de les. Ik zie zijn blik naar mij gaan. Maar het is geen koele en kille blik als normaal, maar eerder een soort lieve blik. "Matthy, kijk uit anders loop je nog tegen die tafel" hoor ik volgens mij milo lachend naar hem roepen. "Oh ja dankje miel" antwoord hij der op
Er gaan van allemaal vragen door mijn hoofd. Matthy. Een van zijn vrienden noemde hem matthy. Is dat een afkorting van zijn naam? Dat zou logisch zijn. Of is het alleen de naam die zijn vrienden en familie gebruiken? Dat zou ook logisch zijn. Ugh waarom denk ik hier ook overna. Ik zie ze lachend de trap op lopen en om de hoek verdwijnen richting de docentenkamer?
Wat moeten ze bij de docenten kamer? "Boys, ben zo terug" zeg ik tegen de jongens. Ze antwoorden met een is goed. Ik loop richting de trap waar hun net omhoog gingen. En loop de zelfde hoek om waar hun net ook heen liepen. Ik hoor de bekende stem van matthyas praten met onze wiskunde docent. Ik gluur om het hoekje als ik een andere stem hoor. De ogen van matthyas kruisen die van mij en hij trekt zijn wenk brouw op.
Ik trek snel mijn hoofd terug en loop weer weg richting de jongens. Kut hij heeft me gezien, dat was niet mijn bedoeling, maar waarom waren ze aan het praten met onze wiskunde docent? Ach het zal ook allemaal wel. Ik laat het rusten en ga weer bij de anders jongens zitten. "Ey rob is dat niet die matthyas" hoor ik lucas zeggen en hij wijst naar boven. Ik kijk naar waar hij wijst en zie inderdaad matthyas staan.
Hij staat bij de rand boven. Hij kijkt mij aan met een vragende blik in zijn ogen dat kan ik zelf nog vanaf deze afstand zien. Dan zie ik koen naar hem toe lopen. Hij zegt wat en matthyas knikt en loopt dan samen met hem weg. Ik zucht even. "Ja dat was hem" zeg ik. "Ah oké, hij is wel knap, ik zou het wel weten als ik jouw was" zegt lucas. "Ja, zijn uiterlijk is mooi maar zijn innerlijk" zeg ik.
"Misschien heeft hij daar wel een rede voor, die zal je nooit weten als je het niet vraagt" zegt lucas. "Luc, we haten elk-" begin ik maar lucas kapt me af. "Je haat hem niet, je vind hem leuk daarom doe je zo tegen hem" zegt hij. "Ik zie het aan alles, hoe je naar hem kijkt, zijn insta die je bekijkt tijdens de les soms" vervolgt hij. "Misschien heb je gelijk" zeg ik. "Nee niet misschien ik heb gelijk" zegt hij dan
"Oke ja, je hebt gelijk, maar hij vind mij toch niet leuk" zeg ik dan. "Dat weet je niet rob, kijk wij zijn straks niet meer op deze school, praat gewoon met hem, des noods hou je er wel een vriendschap aan over" zegt hij dan weer. "Je hebt gelijk, hij komt vanmiddag toch aan die opdracht van wiskunde werken dus dan praat ik wel met hem" zeg ik. "Goed zo, ben trots op je rob" zegt luc.
Dan zie ik bram en Erik weer deze kant op komen. "Zo zijn we weer die klote apparaten zijn stuk" zegt Erik. Ik moet lachen. "Hebben we nog wat gemist?" Vraagt bram. "Nee niks bijzonders" zegt lucas. Ik kijk hem dankbaar aan. Hij glimlacht naar mij en knikt even. "Nou hup hup van die kontjes van jullie, we moeten zo naar de les" zegt bram. "Jaja" zucht ik en sta op.
Na school fiets ik naar huis toe. Als ik thuis ben zie ik de auto van mijn moeder niet staan. Ik zucht even en open dan de voor deur. Ik sluit hem weer als ik binnen ben en loop dan naar de keuken. Daar pak ik m&ms uit een kasje en loop daarmee naar de bank. Daar plof ik op en zet de tv aan. Ik zapp wat door de zenders als ik besluit toch maar Netflix te gaan kijken.
Ik klik de serie aan die ik aan het kijken ben. 'One of us is lying' heet het. Na twee afleveringen hoor ik de deur bel. Ik zet de afleveringen op pauze en loop naar de deur. Ik open hem en zie matthyas staan. Kut helemaal vergeten dat hij zou komen. "Uh hey, kom binnen" zeg ik. Hij loop naar binnen en ik sluit de deur weer. "Uh zullen we naar de woonkamer?" Vraag ik. "Ja hoor prima" antwoord hij.
JE LEEST
haat of liefde?
Fanfictionmatthy, robbie, milo, koen, en raoul zitten allemaal met elkaar op de zelfde school. Matthy, koen, milo en raoul zijn al vrienden. Robbie hoort meer bij een ander groepje. de jongens mogen robbie wel, maar matthy matthy niet. Robbie en matthy hebben...