deel 28

89 5 0
                                    

pov robbie

Om 7 uur besluiten we maar eens naar het strand tentje te gaan. "oh wat heerlijk lekker gratis eten zo" zegt matthy. "ja ik vind jullie echt niet meer leuk" zegt koen. "nou hou ook van jou hoor koentje" zeg ik terug. "ja ik hou wel nog van jullie" antwoord koen. "nou dat is mooi" reageert raoul. Matthy en ik kijken elkaar aan en schieten in de lach.

"wat?" vragen koen en raoul ons. "nee niks" antwoord matthy en slaat een arm om me heen. "dat is iets tussen mij en matthy" ga ik er nog even op in. "jullie zijn soms zo vervelend" zegt raoul. "ja klopt, maar dat weten we hoor" antwoorden ik en matthy hem. Hij moet lachen en koen volgt. We lopen al kletsend door naar de strand tent.

Als we daar eenmaal zijn gaan we op het buiten gedeelte zitten. Even later komt er een serveerder aan die vraagt of we al wat willen drinken. We bestellen allemaal een biertje. Matthy drinkt ook gewoon, we bellen we een taxi straks ofzo. "oh my god, zullen we straks naar de club" zegt koen met groten ogen en kijkt ons hoopvol aan.

"ik weet niet of dat zo verstandig is met matt-" begin ik maar matthy stopt me. "doen we" antwoord hij op koen. Koen juicht. "schat" zeg ik tegen matthy en kijk hem aan. "het komt wel goed, ik blijf gewoon dicht bij je oke, er gebeurt heus niks" zegt hij tegen mij en drukt een kusje op mijn wang. Ik glimlach even naar hem en laat het maar voor wat het is.

Het is misschien ook wel goed voor hem, weer een beetje plezier maken en zijn leven weer een beetje oppakken. Hij kan natuurlijk ook niet de rest van zijn leven thuis blijven zitten. Als het drinken er is proosten we op onze vriendschap en nemen dan allemaal een slok. Even later bestellen we allemaal wat we willen eten.

"even serieus he, ik zit wel heel leuk duren dingen uit te kiezen, maar ik moet natuurlijk betalen" zegt koen lachend. "ja sukkel" antwoord ik hem lachend. Matthy en raoul zijn in gesprek met elkaar over lieke. We hebben haar ookal een paar keer gezien. Ze komt vaak met raoul mee naar huis en dan doen we spelletjes enzo met elkaar.

"ik betaal wel" reageert matthy nog op koen en focust zich dan weer op het gesprek met raoul. "is hij gek geworden?" vraagt koen aan mij. "geen idee, hij wilt denk ik gewoon lief zijn ofzo" antwoord ik koen. "maar dat is toch niet nodig, dat is hij altijd al" zegt koen. "matt, ik betaal gewoon ik heb tenslotte die soort van race verloren" zegt koen tegen matthy.

"is goed, als jij dat wilt" antwoord matthy koen en hij glimlacht even naar koen. Koen knikt en dan komt de serveerder aan met het eten. we wachten even tot iedereen zijn eten heeft en dan beginnen we met eten. We bespreken nog even naar welke club we gaan. Als we dat hebben besloten zijn we ook al klaar met eten.

We bestellen nog een toetje en wachten tot dat er is. Tijdens het wachten hebben we het over de relaties van koen en raoul. Koen en roxy hebben nu ook officieel een relatie. Koen is helemaal happy daarover. Hij verteld ook echt alles over zijn relatie. Het is soms veel informatie, maar het is schattig om te zien hoe blij er mee is.

Tussen raoul en lieke gaat ook alles goed en ook hij verteld veel er over en is super blij met zijn relatie. Dat is natuurlijk ook wel belangrijk dat je blij bent met je relatie. Tussen mij en matt zit ook alles goed en het gaat eigenlijk steeds en stukje meer naar voor. Koen en raoul noemen ons soms een getrouwd stel.

Dat komt vooral omdat we ons soms ook echt wel zo gedragen. Matthy vind het soms wat moeilijk om heel lang bij elkaar weg te zijn, heb ik ook hoor. Laatst was ik even twee dagen bij mijn moeder en toen heeft ie me heel veel geappt en gebeld. Ik vind dat niet erg hoor, maar vind het cute om te zien dat het me mist als ik weg ben.

Tuurlijk mis ik hem ook. Ik kijk even tegenover me waar matthy zit. Ik bekijk hem even. Zijn haar zit wat warrig door het zwemmen. Zijn witte shirt schijnt een beetje door, waardoor zijn borstkas en buik ligt zichtbaar zijn. Als ik weer naar zijn gezicht kijk zie ik een grijns en ogen die recht in de mijne kijken. Me wangen kleuren een beetje rood. Hij heeft me betrapt op naar hem staren.

Hij staat op en loopt mijn kant op. Ik voel hoe hij achter me komt staan en zijn handen in mijn nek legt. Ik voel zijn warme adem even later bij me oor. "kon je het zien schat" zegt hij in mijn oor. "zeker, heb een prachtig uitzicht" verluister in naar hem. Hij glimlacht en druk nog een kusje in mijn nek voor het weer terug loopt naar zijn stoel en gaat zitten.

Niet veel later komen ook de toetjes. We eten die ook op en als we klaar zijn vraagt koen om de rekening om te betalen. Als hij heeft betaalt staan we open en lopen we weer het strand op. "ben je klaar met staren?" vraagt matthy als hij naast me komt lopen. "nooit, maar voor nu wel even" antwoord ik hem en glimlach.

Hij grijns even en dan lopen we achter de andere jongens aan terug naar de auto. We hebben allemaal maar een biertje gedronken dus matthy kan gewoon nog rijden. We stappen in de auto en gaan eerst nog naar huis zodat we ons om kunnen kleden. "gaan we lopen naar de stad?" vraagt koen als we thuis aan komen.

"ja is wel zo makkelijk" antwoord matthy hem. "oke even snel omkleden en dan gaan met die banaan" zegt koen enthousiast. Dus zo gezegd zo gedaan een half uurtje later staan we weer buiten en lopen we naar de stad. Na drie kwartier komen we aan bij de club en lopen we naar binnen. Ik kijk wat rond en loop dan achter de rest aan naar de bar. Laat de avond maar beginnen.

haat of liefde?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu