pov milo
"he, he eindelijk" zeg ik en stap de auto uit. Robbie stapt ook uit en tilt vervolgens matthy er uit. Koen en raoul stappen ook uit. Roel neemt de tas met de strand spullen mee. En zo lopen we het strand op. We gaan op zoek naar bedjes en als we er vijf naast elkaar hebben gevonden lopen we er heen. Rob zet matt op en stoel en zelf gaat hij op de stoel er naast zitten.
"oke wel even insmeren jongens, anders hebben we dat gezeur weer dat jullie verbrand zijn" zegt raoul. "jaja, pap" zegt koen. "nou ik hoef al een half been minder in te smeren" zegt matthy lachend. "schilt weer" antwoord ik hem lachend. "precies, komt dat gips toch nog van pas" zegt hij ook lachend. Ik zie dat robbie lachend zijn hoofd schud.
Als we allemaal ingesmeerd zijn, heeft koen de strand bal opgeblazen. "kom we gaan over gooien" zegt hij enthousiast. Ik moet er zachtjes om lachen en sta dan op. "wel een beetje in de buurt van matthy, kan hij ook mee doen" vervolgt koen. Als we allemaal staan gooit koen de bal naar raoul. Dit doen we nog een half uur en dan zijn we er weer klaar mee.
We zijn allemaal aan het chillen. Ik kijk even naar links waar robbie en matthy liggen. Ik zie dat matthy slaapt en robbie ligt rustig een bedje voor hem op zijn telefoon te kijken. Ik stoot robbie aan. "wat?" vraagt hij lachend. "matthy slaapt" antwoord ik hem. Hij draai zijn hoofd ook naar links en ziet het ook. Hij glimlacht en maakt er een foto van.
"slaapt hij nou weer" hoor ik koen zeggen die terug komt van de wc. "ja dat zie je toch" antwoord raoul lachend. "nee ben blind" reageert koen ook lachend op roel. Raoul rolt zijn ogen en moet dan weer lachen. Ik zie robbie naar matthy's blote borst staren. "ja is je uitzicht mooi" zeg ik tegen hem. "he, wat" zegt hij en draait zijn hoofd weer mijn kant op.
"je zat te staren" reageer ik lachend. "mag het op mijn verjaardag" verdedigt hij zich zelf. "van mij wel hoor" antwoord ik lachend. Ik zie koen met een waterflesje richting matthy lopen. Hij maakt hem open en giet hem leeg over matthy heen. Hij schrikt waker. "echt klote joch" mompelt hij. Koen ligt op de grond van het lachen.
Matthy daarin tegen kijkt juist bijna woest. Ik wil er net wat van zeggen als hij zijn mond opent. "ik ga even naar de wc" zegt hij. "moet ik je helpen?" vraagt robbie. "nee lukt me wel" antwoord hij kort af. "oke" zegt robbie wat verward door matthy's reactie. "kan matthy niet meer tegen en grapje?" lacht koen en staat weer op.
"hou je mond koen" antwoord matthy en staat op. Hij wankelt even. Ik wil hem helpen, maar hij duwt mijn hand weg. "raak me niet aan" zegt hij en kijkt me aan. Ik zie tranen in zijn ogen staan. "matt-" begin ik. "wat wil iedereen nou toch?" vraagt hij. Ik schrik even van zijn reactie. Een traan rolt nu over zijn wang.
Hij wilt zich omdraaien, maar verliest zijn evenwicht en valt op de grond. "matt!" roepen we alle vier en lopen naar hem toe. Met zijn handen op zijn hoofd ligt hij op de grond. "hey, maatje wat is er toch?" vraag ik hem. "ik vind het gewoon kut, dat jullie kunnen kloten en dat ik, ik moet maar afwachten tot een van jullie me optilt en iets wilt doen" zegt hij.
"hey schat, we willen altijd wat met je doen en plezier met je maken" zegt robbie. "ja precies wat robbie zegt, we zullen je echt niet vergeten hoor" reageer ik er op. Hij haalt zijn handen van zijn gezicht en kijkt ons aan. "ach, kom hier" zeg ik en help hem overeind. Als hij weer op zijn goede been staat geef ik hem een knuffel. Uiteindelijk belanden we in een groepsknuffel.
"we snappen dat het kut is, maar nog even volhouden en dan kan je weer kloten, rennen, springen en lekker gek doen" zegt koen tegen matt. "Ja weet ik" zegt ie nu weer met een glimlach. "nou nu gaan we weer lekker robje zijn verjaardag vieren" vervolgt hij enthousiast. "yep let's go" roept raoul en springt weer op zijn bedje.
Als ik om kijk zit hij letterlijk in de stoel. "bro, ben jij nou door die stoel gezakt?" vraagt koen lachend. "ja he, he dat zie je toch" zegt raoul lachend en klimt weer omhoog. "jij bent echt een mongool" zegt matthy lachend tegen roel. Raoul steekt zijn middelvinger op. Dan kijkt hij naar matthy en schiet hij in de lach, wij volgen.
"geweldig dit" zegt koen tussen het lachen door. Waardoor ik nog harder moet lachen. Als we allemaal uitgelachen zijn, besluiten we maar terug naar huis te gaan. We hebben ookal de hele middag hier gelegen dus ik vind het wel prima. In de auto zitten we het zelfde dan op de heen weg. We kletsen door over het bedje die raoul heeft gesloopt.
"maar ook alleen jij krijgt dat voor elkaar" zegt robbie dan. "ja hallo, dat ik nou wel spieren heb en jullie niet is niet mijn probleem" antwoord raoul. "ey hallo ik heb ook gewoon spieren hoor, alleen milo en koen niet" verdedigt matthy zichzelf. "hallo!" roepen koen ik allebei. "en robbie dan?" vraag ik aan matthy.
"nou die heb ik naakt gezien en die heeft echt wel spieren hoor" antwoord matthy. Robbie stikt bijna in zijn drinken en koen en roel liggen in de deuk. "oke stop maar, hoef geen details" zeg ik dan ook lachend. "naw jammer, had het jullie graag verteld hoor" antwoord matt. "uh schat nee" springt robbie nu ook in het gesprek.
"wat mogen ze niet weten hoe g-" begint matthy, maar robbie legt zijn hand op matthy's mond. "sst, ons geheim" zegt robbie tegen matthy. "oke dan" zegt matthy als robbie zijn hand van z'n mond heeft gehaald. ik zie dat matthy iets in robbies oor verluistert, maar kan niet horen wat. Robbie grijnst als matthy uitgepraat is. Oh, oh, oh wat hou ik toch ontzettend veel van de jongens in deze auto.
JE LEEST
haat of liefde?
Fanficmatthy, robbie, milo, koen, en raoul zitten allemaal met elkaar op de zelfde school. Matthy, koen, milo en raoul zijn al vrienden. Robbie hoort meer bij een ander groepje. de jongens mogen robbie wel, maar matthy matthy niet. Robbie en matthy hebben...