pov robbie
We zijn net bij het park aan gekomen. "rob, mag ik matt even duwen?" vraagt milo. "ja tuurlijk" zeg ik en laat de rolstoel los die hij vervolgens weer vast pakt. "milo, wat ga je doen?" vraagt matthy die het blijkbaar niet vertrouwd. "klaar voor?" vraagt milo. "waarvoor?" vraagt matthy. Milo begint te rennen. "miel!" zegt matthy lachend.
Koen rent er achter aan. Ik krijg een glimlach op mijn gezicht, door hem zo blij te zien. "je vind hem echt leuk he" zegt raoul die nog naast me loopt. "ja, ik hou van hem, met hart en ziel" antwoord ik hem. "weet matthy dat al?" vraagt hij me. "nee, straks vind hij het nog te vroeg" leg ik hem uit. "ja ik snap je twijfel wel, maar matt kenende niet hoor" antwoord hij.
Ik kijk even naar de jongens verder op die inmiddels gestopt zijn met rennen en bij een open veld zijn gaan zitten. "ik weet het niet roel, hij dacht ookal dat hij een last voor me was" zeg ik tegen raoul. "wanneer zei hij dat?" vraagt hij. "vanochtend" antwoord ik hem. "ik denk dat, dat nog te maken heeft met zijn ex" zegt hij.
"oh, is het niet goed uitgegaan" vraag ik. "nou ja in principe als het uit gaat is het natuurlijk nooit leuk, maar matthy's ex, ging na twee weken een relatie te hebben vreemd, omdat hij het te snel vond gaan" legt roel uit. "oh dat is echt een naai streek" antwoord ik. "ja hij is er kapot van geweest" zegt hij. "ja dat snap ik wel" antwoord ik hem.
We kletsen nog wat en komen dan na een paar minuten aan bij de andere jongens. "he he daar zijn ze hoor, stelletje bejaarde" zegt matthy. "hey, meneer het lam, ik zou oppassen of je slaapt vanavond maar alleen" zeg ik lachend. "nee, sorry ik wil niet alleen slapen" zegt hij met een pruillip. "nou dan slaap ik toch gewoon bij je" antwoord ik hem, en geef hem een snelle kus.
"awh schattig" roepen koen en milo. Matthy steekt zijn middelvinger op. waarnaar we allemaal in de lach schieten. Als we allemaal uit gelachen zijn, besluit koen in eenkeer en random groeps foto te maken. We poseren mooi voor de foto en als hij gemaakt is stuurt hij hem door naar ons allemaal. Ik poost hem op mijn insta met de caption 'beste vrienden voor altijd'
Ook zie ik dat de andere hem hebben gepost. we kletsen nog over van alles en nog wat en na een tijde merk ik dat matthy wel heel stil is. Ik kijk even zijn kant op en zie dat hij slaapt. Ik moet zachtjes lachen. "wat is er zo grappig?" vraagt koen. "matt" antwoord ik. Ook de andere kijken nu naar matthy. "naw schattig" zegt milo.
"zullen we dan maar met hem naar huis gaan?" vraagt raoul. "ja dat is misschien wel een goed idee" antwoord koen. "rob neem jij de rolstoel weer?" vraagt milo. "kan, maar als een van jullie wil mag dat natuurlijk ook gewoon" antwoord ik. "dan ga ik we duwen" zegt koen. Hij duwt de rolstoel vooruit en wij lopen achter hem aan.
Onderweg praten we gewoon nog verder. Als we thuis aan komen zet koen de rolstoel in de gang. Ik til hem er uit en leg hem neer op de bank. Roel komt aan met een dekentje en legt die over hem heen. "wat is ie toch zoet als hij slaapt" zegt koen lachend. "ja dat kunnen we niet over jouw zeggen" zegt milo terug.
"nah, fuck you" zegt koen en steekt zijn middelvinger op. "nee dankje, doe maar met emma" zegt milo terug. "emma is gewoon een vriendin!" roept koen. "ja ja 'gewoon een vriendin'" zegt milo en haakt zijn vingers. "ja inderdaad milo, gewoon een vriendin" zegt koen weer. "tuurlijk koentje" zeg ik. "jaha, het is zo" verdedigt hij zich zelf.
"ja we geloven je" zegt milo. "hmh tuurlijk, ik ga boven game, gaat iemand mee?" zegt koen dan. "ja, ik ga wel mee" zegt roel. "ik ga wel lekker met rob benden game" zegt milo. "oke laters" zeggen koen en roel. "later" antwoord ik. Milo start de PlayStation en geeft mij een controller. "gaan we Mario karten?" vraag ik.
"ja is het enige spel, waar je nog kans maakt om van me te winnen" zegt hij lachend. Ik steek mijn middelvinger naar hem op en hij start de game. Als we onze karakter hebben gekozen en onze auto, beginnen we aan de eerst race. Het gaat lekker, ik sta eerste. Dan zie ik milo in eenkeer voor bij racen. "tyfus hond" zeg ik tegen hem.
"miel" horen we een eenkeer van de andere kant van de bank komen, we kijken naar matthy en ziet dat hij nog slaapt. "rob" zegt matt dan, ik kijk milo aan. Het is weer even stil. "roel, koen" vervolgt matthy dan weer. "moeten we hem niet wakker maken?" vraag ik aan milo. "nee, laat hem nog maar even liggen, is vast gewoon een droom" antwoord milo.
De game hebben we even op pauze gezet. "steef, ga weg" roept matthy nu iets harder. "dat is zijn ex toch?" vraag ik aan milo. Hij knikt. "nee, nee asjeblieft niet doen" zegt matthy. "NEE ROB" roept hij nu. "moeten we hem echt niet wakker maken" vraag ik milo nog een keer. "misschien wel ja" antwoord hij nu. "rob" snikt matthy.
"ja maak hem maar wakker" zegt milo. Ik sta op en ga weer naast matthy zitten. "matt, wakker worden" zeg ik tegen hem en schud hem zachtjes een beetje door elkaar. Hij schrikt wakker. "r-rob?" vraagt hij. "ja lieverd ik ben hier, wat is er?" vraag ik hem. "i-ik had een nachtmerrie" zegt hij zachtjes. "waarover?" vraagt milo, die er nu ook bij is komen zitten.
"over dat, steef, rob pijn deed" snikt hij. "hey, hey rustig maar, steef is verhuist weet je nog, die is heel ver weg" zegt milo tegen hem. "zeker?" vraagt matthy hem. "ja heel zeker" antwoord milo hem. "o-oke" zegt matthy. "kom hier" zeg ik en open mijn armen. Hij komt met zijn hoofd op mijn borst liggen.
"ga je me helpen met milo verslaan?" vraag ik aan hem. Hij knikt. Milo start de game weer en we doen nog een paar potjes. Als ik weer naar matthy kijkt zie ik dat hij weer slaapt. "hoe kan hij nog moe zijn?" vraagt milo lachend. "bij slapen vergeet hij de pijn denk ik" antwoord ik hem. "ja hij mag natuurlijk ook maar drie keer op een dag pijnstilling" zegt milo.
"ja daarom" antwoord ik en kijk weer even naar de blonde jongen, die inmiddels niet meer met zijn hoofd op mijn borst ligt, maar op mijn schoot. Ik glimlach even en focus me dan weer op het spel.
JE LEEST
haat of liefde?
Fiksi Penggemarmatthy, robbie, milo, koen, en raoul zitten allemaal met elkaar op de zelfde school. Matthy, koen, milo en raoul zijn al vrienden. Robbie hoort meer bij een ander groepje. de jongens mogen robbie wel, maar matthy matthy niet. Robbie en matthy hebben...