pov matthy
Ik word wakker en wrijf vermoeid door mijn ogen. Ik til mijn hoofd van robbies borst af en probeer recht op te gaan zitten. Na een aantal pogingen zit ik recht op. Ik sla de dekens van me af en zet mijn goede been op de grond. Ik pak mijn een hand de krukken en hijs me dan omhoog. Ik zucht opgelucht als ik sta en robbie nog slaapt.
Wil hem nog niet wakker maken, omdat het nog redelijk vroeg is. Ik strompel langzaam en zachtjes naar de deur. Onderweg stoot ik iets van me kasje af. Met een klap valt het op de grond. "fuck" zeg ik zachtjes. "meneer het lam, waar denk jij mee bezig te zijn?" hoor ik robbie achter me zeggen. Ik draai me hoofd naar hem toe.
Hij zit recht op in bed. "ik wou naar beneden, maar wou jou niet wakker maken" leg ik hem uit. "awh maar schat, je mag mij altijd wakker maken dat weet je toch?" vraag hij en staat op. "jaha, maar ik wil ook geen last voor je zijn" zeg ik. Zijn mond valt een stukje open en hij kijkt me bezorgd aan. "matthyas maarten het lam, jij bent nooit een last voor mij" zegt hij.
Ik ijk naar beneden en knik zachtjes. Ik zie dat hij voor mij komt staan en met zijn hand tilt hij mijn kin omhoog waardoor ik hem wel moet aankijken. "ik meen het matt" zegt hij. "zeker?" vraag ik hem. "honderd procent lieverd" antwoord hij. Ik krijg een glimlach op mijn gezicht. "rob ik-" begin ik maar kap me zin al snel af. Is het nog niet te vroeg om te zeggen dat ik van hem hou?
"wat is er matt?" vraagt hij. "ik ben blij dat we gedwongen werden die wiskunde opdracht samen te doen" zeg ik. Hij lacht zachtjes. "ik ook" antwoord hij dan. Ik geef hem een kusje op zijn lippen. "nou zullen we dan maar naar beneden gaan?" vraagt hij als hij zijn telefoon heeft gepakt. "ja is goed" antwoord ik hem.
Hij opent de deur en loop voor mij naar de trap. "wil je zelf de trap af, of moet ik je tillen?" vraagt hij zachtjes als we bij de trap staan. "tillen" antwoord ik ook weer zachtjes, aangezien de andere nog slapen. hij tilt mij op en loopt dan met mij in zijn armen de trap af. Mijn krukken heb ik gewoon vast. Als hij mij weer neer zet strompel ik voor hem uit naar de woonkamer.
"zal ik de warme broodjes en croissantjes in de oven doen, maken we ook meteen ontbijt voor de andere boys" stelt hij voor. "ja is goed, moet ik helpen" vraag ik en wil al opstaan van de bank. "nee jij blijft lekker zitten" zegt hij. Ik zucht en ga dan zo zitten dat ik naar hem kan kijken in de keuken. Ik kijk naar alles wat hij doet.
Als de broodjes in de oven zitten gaat hij de tafel dekken. Dan merkt hij ook op dat ik naar hem aan het kijken ben. "kan je het zien schat" zegt hij lachend. "zeker, heb een prachtig uitzicht" antwoord ik hem. Ik zie dat hij moet blozen en grijns licht. "je bent schattig als je bloost" zeg ik tegen hem. "oh shut up" reageer hij.
Ik kijk weer toe hoe hij de tafel dekt en het beleg op tafel legt. "bel jij de jongens even wakker" zegt hij tegen mij als hij de broodjes en croissantjes uit de oven haalt. "ja doe ik" antwoord ik en pak mijn telefoon. Ik besluit eerst koen te bellen. "wat moet je" zegt hij als hij opneemt. "je bed uit, rob en ik hebben ontbijt gemaakt" zeg ik door de telefoon.
"ahw lief, kom er aan" zegt hij. "toppie" antwoord ik en hang dan op. Dan bel ik roel. "hey jonge, gaat alles goed?" vraagt hij. Typisch roel. "ja ja, alles gaat goed hoor, ik en rob hebben ontbijt gemaakt dus kom je je bed uit" antwoord ik hem. "ja is goed, kom er aan" antwoord hij. "oki" antwoord ik en hang dan weer op.
Vervolgens bel ik milo. "wat is er matt?" vraagt hij. "rob en ik hebben ontbijt gemaakt dus je nest uit komen" antwoord ik hem. "ahw cuties, kom er aan" antwoord hij en hangt dan op. 5 minuten later hoor ik een hoop geluid komen vanaf de trap. Dan komen ze met z'n drieën binnen gelopen. "goedemorgen" zeggen ze alle drie.
"goeiemorgen" antwoorden rob en ik. "ahw kijk nou wat lief, ze hebben helemaal warme broodjes en croissantjes gemaakt, ik dacht dat het gewoon brood was" zegt milo. "nee nee, we hebben het met liefde gedaan hoor" antwoord ik hem met een glimlach. De andere komen ook aan tafel zitten. "omg, weetje wat ik net zag" begint milo dan.
"nee, vertel" antwoord raoul hem. "Emily is vreemdgegaan op Max" zegt milo dan. "niet!" zegt robbie met open mond. "met wie!" zegt koen dan vervolgens. "met Milan" antwoord milo op koen. Koen zijn mond valt open. "wat een slet" zegt raoul. "nou roel!" zegt milo. "ja wat is toch zo" verdedigt hij zich zelf.
"ja, maar zo ken ik je niet" zegt milo lachend. "ja dag, zo ben ik wel vaker hoor" zegt raoul weer. "ja dat weet ik, maar je blijft de papa van de groep" zegt koen lachend. "ja dat" vervolgt milo. "ja mijn kinderen hé" zegt roel weer en een voor een naar ons allemaal. We schieten in de lach en eten daarna weer door.
"maar milo" begint raoul dan. "ja?" antwoord miel. "was je lekker aan het rukken gisteravond?" vraagt raoul weer met een grijns. Milo kleurt een beetje rood. "uh, ja" antwoord hij weer. "om wie?" vraag ik met open mond. "een chick in bikini op insta" antwoord hij. "verrassend" antwoord koen op hem. "ja typisch jouw, miel" zegt robbie.
Toch merk ik dat hij niet helemaal eerlijk is. Ik besluit er nu niet op in te gaan. Ik vraag het straks wel. We eten en praten nog even door en als we klaar zijn ruimen rob en koen af. Ik strompel achter milo en raoul aan richting de bank. "miel, kan je even mee lopen naar de tuin?" vraag ik hem. "uhm ja tuurlijk" antwoord hij.
JE LEEST
haat of liefde?
Fanficmatthy, robbie, milo, koen, en raoul zitten allemaal met elkaar op de zelfde school. Matthy, koen, milo en raoul zijn al vrienden. Robbie hoort meer bij een ander groepje. de jongens mogen robbie wel, maar matthy matthy niet. Robbie en matthy hebben...