• 04. •

183 10 6
                                    

*** flashback, júl 2026 ***

"Christian?"

Francis nakukla do otvorenej kancelárie svojho tímového riaditeľa.

"Fran. Zlatko." vstal od stola a uväznil ju v otcovskom objatí. "Ako sa cítiš? Lando spomínal, že budeš chcieť so mnou hovoriť."
"Je mi lepšie. Chrbtica ešte bolí ale cvičením to dám do poriadku a na druhú polovicu sezóny budem fit." pousmiala sa. "Ale je tu niečo-" z ruksaku vybrala preložený papier a podala ho Christianovi.
"Čo to je?" zamračene sa zahľadel na papier. "Francis, to nemôžeš-"
"Rozprávala som sa s Lucille a s Albertom, Christian. V zmluve mám uvedené, že ak bude priamo ohrozené moje zdravie, zmluva môže byť predbežne ukončená."

Christian prekvapene zdvihol hlavu od Francisinej výpovede.

"Netušil som, že to tam je-"
"Nebyť Alberta, tak o tom neviem. Ale preštudoval si celú zmluvu. A- Christian- Úprimne? Som unavená." priznala. "Dobre vieš, ako svoju prácu milujem. Avšak priamo ovplyvňuje moju budúcnosť s Landom."
"Takže končíš?"
"Dokončím sezónu. Dávam ti to vedieť ako prvému."

Christian ťažko skrýval sklamanie. Francis patrila medzi najlepších jazdcov akých kedy na trati videl a stratiť ju rozhodne nechcel.

"Povedz mi pravdu. Je to len o budúcnosti s Landom?"
"Je. Celé to je o tom. Chceme si založiť rodinu. Nechcem deti po tridsiatke. A po tej nehode pred dvomi týždňami som- Opäť som o bábätko prišla, Christian. O tehotenstve som sa dozvedela pár dní pred závodmi. Ak by sa nestalo čo sa stalo, oznámili by sme vám to a do pôrodu by som sa stiahla z pretekania. Všetko by bolo fajn a my by sme boli šťastní-" bola prekvapená, ako vyrovnane jej hlas znie. "Ale ten náraz bol silný. V nemocnici ukázali vyšetrenia plod zdravý, dva dni neskôr som oň prišla. Ešte sme ani nevedeli, čo by to bolo."

Christian ju počúval so slzami v očiach, na Francisino zdesenie do kancelárie vtrhol Max.

"Prečo si mi nič nepovedala?!" hľadel na Francis ako na ducha. "Prečo si- AK BY SOM VEDEL, ŽE SI TEHOTNÁ, NIKDY BY SOM TAK NETLAČIL NA VÝHRU!! NECHAL BY SOM ŤA PREJSŤ A LIAM BY DO TEBA NENARAZIL A-"
"Max!!"
"-A TY A LANDO BY STE MOHLI MAŤ-"
"MAX!! ZASTAV SA!!" Francis ním zatriasla. "Max, toto nie je tvoja vina! Nie je to ničia vina. Stáva sa to-"
"Ale prečo sa to stalo tebe?"
"Pretože milujem svoju prácu viac než vlastný život. A teraz mi ten život dáva najavo, aby som spomalila, ak chcem byť naďalej šťastná."

Max Francis objal, pevne ju stisol v náruči a tvár si schoval v záhybe jej krku.

"Mrzí ma to. Tak veľmi ma to mrzí-" cítila na krku vlhko, keď sa od Maxa odtiahla, zbadala ako mu po tvári tečú slzy.
"V prvom rade o tom nemal nikto iný vedieť." povzdychla si Franny, palcom utierala Maxovu tvár. "S Landom sme to celé tajili, nevie o tom ani naša rodina. Len Christian- A teraz ty."
"Nepoviem to nikomu." prikyvoval Max. "Budem mlčať, prisahám. A na trati ťa budem strážiť."
"To nemusíš. Sezónu dokončíme spoločne, vyhráš ty alebo ja. A budúci rok sa popasuješ s niekým iným."
"ČOŽE?!"
"Francis v Red Bulle končí, Max." oznámil Christian smutne.
"NIE! PREČO-?!"
"Pretože chcem byť matkou. A to nejde ruka v ruke s jazdením."

• • • • •

"Prišiel mi mail od vedenia."
"Z Red Bullu?"
"Nie, od FIA. Majú pre mňa pracovnú ponuku." Francis zmätene čítala email znovu a znovu.
"Čomu nerozumeli na tom, že chceš oddychovať?"
"Relatívne by to oddych bol. Chcú, aby som robila redaktorku pre F1 TV."
"Redaktorku?!" Lando nakúkal manželke cez rameno, čítal si email, ktorý obdržala. "To nie je také zlé, nie?"
"Teoreticky." povzdychla si. "Nemala by som tak šialené tempo ako predtým. Bola by som viac v kľude."
"Vezmeš to?"
"Neviem. Povedz mi ty. Mám to vziať?" otočila hlavu k manželovi, ktorý to využil a vtisol jej bozk na líce.
"Baby, toto rozhodnutie nemôžem urobiť za teba. Rovnako ako keď si ukončovala kariéru. Môžem ti povedať čo si o tom myslím, ale konečný verdikt je na tebe. Akokoľvek sa ale rozhodneš, budeš mať moju plnú podporu."

Šesťdesiat Šestka 2 || Lando Norris || ✓Donde viven las historias. Descúbrelo ahora