Bab 8: Pregnant?

5.9K 44 0
                                    

Selepas pulang dari Itali, aku bekerja seperti biasa. Begitu juga dengan Amin. Tapi, ada beberapa rakan kerja ku yang menegur tentang badanku.

"Dr Farisha, boleh tak saya nak cakap sikit. Tapi jangan marah tau." Kata Dr Aminah.

"Apa dia?"

"Doktor nampak gemuk. Sejak bila doktor banyak makan ni?"

Aku terdiam seketika. Aku gemuk?

"Hmm,saya rasa doktor pregnant la."

"Eh! Kenapa cakap macam tu?"

"Saya teka je. Doktor kena buat pregnancy test dan pergi check up. Mana tahu, pregnant." Kata Dr Aminah.

Aku mengusap perutku. Kalau benar apa yang Aminah cakap tadi, aku lah orang pertama yang gembira.

----

Kini, pregnancy test berada di tanganku. Berdebar pula rasanya.

Ting!

Dua line weh! "What?! Aku pregnant?"

Aku keluar dari bilik air lalu melabuhkan punggung di atas katil.

"Alhamdulillah. Assalamualaikum anak ibu." Kataku sambil mengusap perutku.

------------------------------------------------------------
Kali ini, aku nak buat surprise untuk Amin. Aku meletakkan pregnancy test ke dalam kotak kecil dan gambar ultrasound ke dalam kotak petak.

"Assalamualaikum."

"Waalaikumussalam, abang." Aku menyalami tangan Amin lalu mencium pipinya.

"Jom makan."

"Jom. Abang lapar ni."

----

"Abang, sayang ada sesuatu nak bagi."

"Apa dia, sayang?" Amin mengangkat sebelah keningnya.

Aku mengeluarkan kotak kecil yang berisi pregnancy test.

"Bukalah kotak tu."

Sebaik sahaja Amin membuka kotak tersebut, mulutnya ternganga.

"Sayang, you're pregnant?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Sayang, you're pregnant?"

"Yes abang." Lantas, aku memeluk Amin lalu menangis.

"Hiks, abang. I'm pregnant."

"Shhh, ya sayang. Abang happy sangat." Kata Amin sambil mengusap belakang ku.

----

"Since when you pregnant?" Tanya Amin selepas tangisan terharu ku lega.

Kini, kami berada di bilik sambil memegang kotak yang aku berikan kepada Amin tadi.

"Ada kawan saya yang tegur. Dia cakap  badan saya berisi. And then, dia cakap pergilah check. Kot-kot saya pregnant." Kataku sambil mengusap gambar ultrasound.

My psycho husband (Complete)Where stories live. Discover now