Sejak kejadian itu, aku tidak berani untuk balik pada lewat petang. Waktu tutup klinik pun sudah aku ubah. Sebelum ini pukul 6 petang. Sekarang, pukul 4 petang. Amin membenarkan aku masuk kerja semasa kandungan ku mencapai 4 bulan. Sepanjang first trimester, aku hanya duduk rumah.
"Sayang, are you okay?" Tanya Amin lalu memeluk ku daripada belakang.
"Tak ada apa-apa lah. Sayang teringat kejadian dulu." Kataku lalu menundukkan kepala.
"Don't worry about that. I'm here for you, sayang." Kata Amin lalu mencium leher ku.
"Sayang dah ok sikit lepas jumpa Fiera. Dia kan psikiatri." Kataku.
Trauma yang aku alami sedikit sebanyak dapat sembuh dengan bantuan adik bongsu ku. Aku beruntung kerana mempunyai adik sepertinya.
Amin tersenyum melihat senyuman ku.
"Alhamdulillah. Bila nak keluar bayi ni?
Abang nak bermanja dengan sayang." Kata Amin sambil menggesel kepalanya di bahu ku."Sabar lah abang. Baru 6 bulan usia kandungan ni. Lagi beberapa bulan je, nanti lahir lah anak kita ni." Kataku lalu tersenyum.
Aku mula menguap. Ah, mengantuknya.
"Sayang, jom tidur. Abang nampak awak dah menguap."
"Ok abang. Nak abang angkat." Aku mendepakan tangan.
"Hmm, manja betul sayang ni." Kata Amin.
________________________________________
"Farisha, kamu ok tak ni?" Tanya Marsya. Dia mula risau melihat wajah berkerut anak sulungnya.
"Mama, Isya nak bersalin. Perut Isya sakit." Kataku sambil memegang kerusi dapur.
"Ya Allah. Abang, pergi panggil Amin. Isya nak bersalin ni. Cepat!" Kata Marsya dengan panik.
****
"Abang, sakit.""I know. You can do it, sayang. Demi anak kita." Kata Amin sambil mengusap kepalaku.
"Push lagi, puan."
Beberapa minit kemudian....
Kedengaran bunyi bayi menangis. "Alhamdulillah. Sayang, anak kita." Kata Amin lalu mencium ubun-ubun ku.
"Abang, you're crying." Kataku sambil mengusap air mata Amin.
"Mana ada abang nangis. Mata masuk habuk." Amin mengusap matanya.
Aku tergelak kecil. Habuk celah mana? Ada-ada je suami aku ni.
"Abang nak pergi lap anak kita kejap."
Selepas bayi itu dilap dengan kain, Amin mengazankan anak keempat kami.
________________________________________
"Girl or Boy?" Tanya Marsya.
"Girl." Jawab Amin.
"Comelnya. Mata dia warna hijau." Kata Fiera.
"Ikut papa dia lah." Kata Amin sambil menepuk dadanya.
"Apa nama anak kamu?" Tanya Akhtar yang sedari tadi hanya diam.
"Raja Aleya Delisya." Kata Amin sambil mengusap kepala anaknya.
Mereka semua mengangguk. Di hujung sana, kelihatan Akasyah sedang berbual dengan teman wanitanya.
"Akasyah, kau cakap apa kat dia? Merah muka dia akak tengok."
"Adalah. Mana boleh bagitahu." Kata Akasyah lalu menyilangkan kakinya.
YOU ARE READING
My psycho husband (Complete)
RomanceHidup seorang Tunku Farisha Mikayla sangat tenang dan damai sehinggalah muncul seorang lelaki yang mengganggu ketenteraman nya. "Dia stalk aku selama ni?!" - Farisha Makin bertambah buruk apabila pada selepas pulang dari kerja, Farisha menerima 'ha...