Bab 14: Twin baby?

4.2K 37 0
                                    

"Push lagi, Farisha. Kepala baby dah nampak ni." Kata doktor Alina.

"Abang, sakit."

"Shh shh. You can do it. Pegang tangan abang and push kuat-kuat, ok?"

Aku mengangguk perlahan lalu kembali push.

"Erghhh!"

"Alhamdulillah, sorang dah keluar. Sorang je lagi. Tarik nafas dalam-dalam and push kuat-kuat." Kata doktor Alina.

Ha? Kembar ke? Ucap ku dalam hati.

****
Aku merasakan ada sesuatu yang menindih dadaku. Apa benda ni? Aku membuka mata perlahan.

"Abang, sayang baru lepas bersalin and tidur sebab penat. Boleh pulak abang baca buku. Atas dada sayang pulak tu. Ada meja tak nak guna." Aku mula membebel.

"Baru bangun, sayang dah membebel. Mulut ni. Cium kang." Kata Amin dengan geram.

"Jangan nak mengada. Aidan ada kat sini." Kataku sambil melihat ke arah Aidan yang sedang bermain telefon Amin.

Flashback......

"Ibu, Aidan rindu." Kata Aidan seraya memeluk ku dengan erat.

"Ibu pun rindu anak bujang ibu ni." Kataku sambil mengusap kepala Aidan.

"Mana adik? Papa cakap ibu masuk hospital sebab nak lahirkan adik." Kata Aidan. Mata hijaunya tidak lepas memandang ku.

"Adik ada dengan doktor. Doktor tengah pantau adik sebab adik kan baru lahir." Kata Amin. Aidan hanya mengangguk. Entah apa yang anak lelakinya faham.

End of flashback......

_________________________________________

"Terima kasih sebab datang, mommy, daddy."

"Sama-sama Farisha. Lagipun, mommy excited sangat nak jumpa cucu kembar ni."

Aku hanya senyum. Aku dan Amin dikurniakan anak kembar. Si abang keluar dahulu manakala si adik keluar 2 minit kemudian. Mommy sedang dukung si adik manakala daddy sedang dukung si abang.

"Assalamualaikum."

"Waalaikumussalam. Papa, mama. Sampai pun." Kataku teruja.

"Mama, papa." Amin mendekati mereka lalu menyalami tangan mertuanya.

"Mommy dengan daddy tengah dukung anak kami." Kata Amin.

"Marsya, Akhtar, marilah tengok cucu kembar kita ni." Kata Engku Aleesya.

"What? Kembar?" Kata Marsya seraya memandang ku.

Aku memandang mama dan senyum tanda mengiyakan kata-kata mommy.

****
"Apa nama anak kembar kamu ni?" Tanya Marsya.

"Si abang, Raja Amsyar Daris." Kata Amin.

"Si adik, Raja Aireen Damia." Kataku.

Mama, papa, mommy dan daddy mengangguk sambil tersenyum melihat cucu kembarnya.

****
Aku menjalani tempoh berpantang di rumah keluarga ku. Mama yang menjaga ku sepanjang tempoh berpantang ini.

"Abang, mata tu jaga sikit." Kataku sambil blushing.

"Ermmm, besarnya tetek sayang. Abang geram lah....." Kata Amin dengan nada meleret.

"Abang!" Jerit ku sambil memukul tangan Amin.

"Ok, ok. Fine." Amin mengangkat tangannya. Surrender.

"Habis pantang nanti, back to normal. I'm your dominant and your my submissive." Kata Amin.

My psycho husband (Complete)Where stories live. Discover now