Bab 10: My Baby

5.3K 45 0
                                    

Selepas bayi itu dibersihkan dan diazankan, aku mendukungnya dengan berhati-hati. Alhamdulillah, aku selamat melahirkan bayi lelaki ini.

Di sebelahku, Amin sedang duduk sambil tersenyum lebar. Aku hanya membalas senyumannya. Keluarga ku serta keluarga mertuaku dalam perjalanan ke sini kata Amin. Sudahnya, kami hanya menatap wajah comel bayi di dalam dukungan ku ini.

------------------------------------------------------------
Raja Aidan Darwisy. Itulah nama yang diberikan oleh Amin sendiri. Kami rancang untuk memiliki 4 orang anak. Aku tidak pandai sangat bab nama ni. Jadi, aku serahkan kepada Amin asalkan nama itu mempunyai maksud yang baik.

"Sayang, dah kenyang?" Tanya Amin.

"Dah abang. Terima kasih suapkan sayang makan." Kataku lalu senyum.

Aku menoleh ke arah kanan. Di sana, adik-adik ku dan adik-adik Amin sedang berebut untuk melihat Raja Aidan. Amin siap bagi amaran lagi.

"Boleh tengok tapi jangan sentuh. Anak aku tak kuat lagi. Kang patah tulang dia."

Memang meriah dengan kehadiran mereka. Mama, papa, mommy dan daddy duduk di hujung sana sambil makan dan berbual.

----

Selepas beberapa hari duduk di hospital, aku dibenarkan untuk pulang. Aku dijaga oleh confinement lady.

Aidan seorang anak yang baik. Dia hanya merengek ketika hendak susu. Kadang-kadang, dia akan bangun pada awal pagi dan menangis. Mujurlah Aidan tidak nangis sampai satu rumah boleh dengar.

Aku sangat beruntung kerana aku bersalin normal dan tidak berjahit. Kata mama, semasa dia melahirkan Farah dan Fiera, dia kena jahit di bahagian bawah sana tu.

"Masa mama lahirkan Farah dan Fiera, mama kena jahit dekat bawah ni. Tak tahu lah kenapa, sebab sebelum ni, masa mama lahirkan kamu, Akasyah, Azman dan Azmin, mama tak kena jahit."

Setelah membuat research, barulah aku mengerti.

"Sayang research apa ni?"

"Ya Allah abang. Terkejut sayang."

Amin menggaru kepalanya. "Hehe, sorry sayang. Buat research pasal apa tu?"

Aku menceritakan semuanya.

"Kiranya, sayang beruntung lah sebab bersalin tak kena jahit."

"Hmm, betul. Tapi, sayang takut next baby nanti. Orang cakap sakit sebab doktor jahit dekat bawah tu tanpa bius atau apa-apa. Maknanya, lepas bersalin, doktor akan jahit terus." Kataku.

Amin termenung seketika. Dia terkedu dengan apa yang Farisha katakan. Dia pernah mendengar cerita daripada Engku Aleesya.

Semasa Engku Aleesya melahirkannya, Engku Aleesya kena jahit di bahagian bawah tu. Amin terus memeluk Engku Aleesya dengan erat.

"Terima kasih sebab lahirkan Amin, mommy."

"Ya Allah abang. Kenapa abang nangis ni?" Aku mula panik. Tiba-tiba Amin menangis, dah kenapa?

Amin terus memeluk tubuhku dengan erat. "Abang teringat masa mommy lahirkan abang dulu. Dia cerita dekat abang, walaupun sakit, mommy sanggup berkorban untuk abang sebab abang anak sulung." Kata Amin.

Aku dapat merasakan basah di bahuku. Aku mengusap belakangnya bagi menenangkan Amin.

------------------------------------------------------------
Beberapa hari kemudian......

"Selamat kembali, doktor." Sapa rakan kerja ku. Tidaklah ramai.

Aku hanya senyum melihat mereka. Ada yang rindu aku katanya,😅.

"Kak, macam mana dengan anak kau?"

"Alhamdulillah,dia sihat. Ada yang tolong jaga kat rumah tu." Kataku lalu menyuap makanan ke dalam mulutku.

Sebenarnya, aku craving Maggie tapi disebabkan aku masih menyusukan Aidan, aku tahan dulu.

"Sorry lah ya. Aku tak dapat datang hari tu. Ada hal sikit. Oh ya, apa nama anak kau?" Tanya Afif.

"Raja Aidan Darwisy."

"Wow, sedap nama dia. Abang Amin ke yang bagi?"

Aku hanya mengangguk.

----

Pada malam itu selepas menidurkan Aidan..........

"Sayang......" Panggil Amin dengan nada meleret. Dia meletakkan tangannya di pinggang ku.

"Aidan baru je tidur. Abang jangan lah bising." Kataku dengan perlahan.

"Sayang, I want you." Kata Amin dalam nada berbisik.

Aku memusingkan badan lalu meletakkan tangan di lehernya.

"Abang nak noty2 ke?"

"Si tesoro." (Yes, treasure).

Aku tidak kisah jika Amin berkata dalam bahasa ibundanya.

"Nanti kalau sayang terjerit macam mana?" Tanyaku.

"Don't worry mi amore (my love). Abang tahu macam mana nak buat. First, abang tak nak ada satu pakaian pun dekat badan sayang. Second, baring atas katil and buka kaki luas-luas. Go now."

Aku hanya menurut. After that, Amin memasang sesuatu di mulutku.

"Ini namanya mouth gag. Sayang kena pakai. Kalau sayang nak menjerit pun, abang je yang boleh dengar. Aidan takkan dengar. Trust me, ok?"

Aku mengangguk tanda faham. Amin mula menjilat leher ku lalu membuat love bite.

Turun lagi ke dadaku. Amin menghisap sambil meramas buah dadaku.

"Ahhhhh ahhhhh."

Amin memasukkan perlahan batangnya ke dalam lubang buritku.

Suaraku tenggelam kerana memakai mouth gag.

Amin menghenjut ku dengan perlahan dan lama kelamaan, semakin laju henjutan tersebut.

"Ah ah ah ah ah ah." Desah Amin.

----

"Thanks sayang sebab layan abang." Kata Amin lalu mencium dahi ku.

"Sama-sama abang. Berapa lama kita buat tadi?"

"Satu jam sayang. Now dah pukul 1 pagi. Tidurlah sayangku. Esok mama nak datang rumah kita."

"Hihi, ok abang." Aku memejamkan mata.

Amin menepuk perlahan punggung ku.

------------------------------------------------------------

To be continue..........

My psycho husband (Complete)Where stories live. Discover now