Με την Αλεξάνδρα είχαμε μαζέψει μερικά χειμερινά ρούχα,που δεν φορούσαμε πλέον,ώστε να τα μοιράσουμε στις οικογένειες των εργατών μας που έμεναν στις καλύβες.
<< να σας έχει ο Θεός καλά κυρία. >> πολλές γυναίκες και παιδιά, ακόμα και άντρες, ερχόντουσαν και μας φιλούσαν τα χέρια για να μας ευχαριστήσουν για το καλό που τους κάναμε.
Και δεν θα μέναμε μόνο εκεί. Ότι περνούσε από το χέρι μας θα το κάναμε για τους ανθρώπους όπου δούλευαν για εμάς. Επειδή οι συνθήκες διαβιώσεις στις καλύβες ήταν πραγματικά άθλιες, με τον Ιάσωνα και την Αλεξάνδρα είχαμε αποφασίσει να τους ξανά χτίσουμε τα σπίτια όπου έμεναν.
Κάτσαμε αρκετή ώρα εκεί. Παίξαμε με τα παιδιά, κάναμε παρέα στις γυναίκες και συνομιλήσαμε με τους άντρες. Πραγματικά, ήταν υπέροχο να περνώ την ώρα μου με αυτούς τους ανθρώπους. Ήταν τόσο απλοί και εγκάρδιοι. Και με τα πιο απλά πράγμα αυτοί ήταν ευχαριστημένοι.
Όταν φύγαμε από τις καλύβες η Αλεξάνδρα γύρισε στο σπίτι, μιας και ο Γιωργάκης είχε σηκώσει δέκατα το προηγούμενο βράδυ και ήθελε να δει αν ήταν καλύτερα, ενώ εγώ σκέφτηκα να περάσω από τα χωράφια για να δω αν όλα ήταν εντάξει .
Πέρασα ανάμεσα από τους κατάκοπους εργάτες που έσκαβαν με τις τσάπες το χώμα κάτω από τον ήλιο για να δω μερικά μέτρα πιο κάτω τον Στρατή να είναι ξαπλωμένος κάτω από μια ελιά να λιάζεται και να κάνει αέρα με το καπέλο του.
<< τι νομίζεις ότι κάνεις; >> στάθηκα από πάνω του με τα χέρια σταυρωμένα. Μια ζωή να αποφεύγει την δουλειά αυτός ο άνθρωπος.
<< κυρία Μαριέττα. >> τρομαγμένος σηκώθηκε επιτόπου όρθιος. << να εγώ εδώ. >> μάσαγε τα λόγια του. << δουλεύω κυρια, πολύ δουλειά >>
<< ναι δουλεύεις, εμένα. >>
<< τι λέτε τώρα κυρία, να σας εξηγήσω. Σήκωσα κάτι τσουβάλια και με έπιασε ένας πόνος στην μέση. >> άφησε τάχα μου ένα επιφώνημα πόνου και έπιασε την μέση του.
<< Στρατή κάτσε δούλευε και μην χαζομεράς γιατί θα το πω στον Ιάσωνα και δεν θα το ήθελες αυτό. >> τον προειδοποίησα.
<< έφυγα, έφυγα κυρία. >> γύρισε τρέχοντας πίσω στο πόστο του.Γέλασα όπως τον είδα να φεύγει. Δεν ήταν κακός, αντίθετα μάλιστα. Απλά ήταν περισσότερο οκνηρός από όσο θα έπρεπε.
Επέστρεφα πίσω στο σπίτι όταν άκουσα μια άγνωστη γυναικεία φωνή να με φωνάζει. << κυρία Μαριέττα. >>